Ad Hoc rapportage voor het Vrijwilligersportaal

Ad Hoc rapportage voor het Vrijwilligersportaal

Met de functie ad hoc rapportage kunnen velden uit de database in overzichten geplaatst worden. Door de velden te selecteren creëer je een rapportage, die zich onder de selectie gelijk toont. Hiermee kun je heel flexibel een naar eigen wens rapportages inrichten. Deze rapportages kunnen opgeslagen worden op persoonlijk niveau en op organisatie niveau en desgewenst geëxporteerd worden.

Dergelijke rapportages kunnen voor verschillende doeleinden gebruikt worden, bijvoorbeeld voor het verloop van vrijwilligers binnen de organisatie of het maken van adressenlijsten.

Rapportage maken

Ga naar [ Overzichten | Ad hoc rapportage ] om rapportages te maken. 
In het scherm zijn twee kolommen beschikbaar. In de linker kolom staan de datavelden die in het overzicht te zetten zijn. Hier heb je ook de gelegenheid om het rapport op peildatum te selecteren.  
In de rechter kolom zie je de velden die geselecteerd zijn (en in het overzicht met de resultaten eronder).




Om een veld toe te voegen, selecteer je een veld in de linker kolom en klik je op het pijltje naar rechts.
Om een veld uit de rapportage te halen, selecteer je het veld in de rechter kolom en klik je op het pijltje naar links.



Rapportage opslaan

Wil je een overzicht opslaan, klik dan helemaal rechts op de knop 'Opslaan'. Wil je dit rapport alleen voor eigen gebruik opslaan, vink dan de optie 'Opslaan als persoonlijk rapport' aan.
Bij het opslaan krijg je een pop-up om de naam in te voeren. 
Wanneer je een opgeslagen rapportage wilt gebruiken, selecteer dan het overzicht in het dropdown menu. De overzichten waar een poppetje voor staan, zijn als persoonlijk opgeslagen.
Een opgeslagen overzicht kan gedupliceerd worden door de knop 'Opslaan als ...' te gebruiken. Dit is bijvoorbeeld handig als je een bestaand rapport als basis wil gebruiken voor een nieuw rapport.
Geef het nieuwe rapport een andere naam om het op te slaan.



Beschikbare velden

De beschikbare velden zijn onderverdeeld in een aantal secties. Zie hieronder een overzicht van de beschikbare velden.

NAW - met daarin de volgende velden;
Personeelsnummer
Dienstverbandregistratienummer
In dienst
Achternaam
Afdeling
Functie omschrijving
Dienstverband volgnummer
Dienstverbandregistratienummer export
No-risk polis
Einddatum no-risk polis
Aanvang relatie
Aanvulling op woonadres
Afgifte datum legitimatiebewijs
Afgifteplaats
BIG nummer
V en VN nummer
BIG nummer geldig tot
Burgerlijke staat
Burgerservicenummer
Einde relatie
E-mail adres privé
E-mail adres zakelijk
Geboortedatum
Leeftijd
Geboortedatum partner
Geboorteplaats
Geldig tot
Geslacht
Huisnummer
Huisnr / toevoeging
Naam Partner
Nationaliteit
Nummer
Postcode
Roepnaam
Straatnaam
Soort
Mobiel nummer
Vast nummer
Zakelijk nummer
Tenaamstelling code
Titel
Tussenvoegsel
Tussenvoegsel partner
Volledige naam
Volledige naam formeel
Volledige achternaam
Volledige achternaam zonder tussenvoegsel
Voorletters
Voorletters partner
Voornamen
WIA
Woonland
Woonplaats
Leidinggevende
Contact naam
Contact opmerking
Contact relatie tot medewerker
Contact telefoonnummer

Functies - met daarin de volgende velden;  
Regio
Afdelingscode
Werklocatie
Dagen per week
Datum in dienst
Datum uit dienst
Datum in sector
Kostenplaats 1
Reden uit dienst
Toelichting uit dienst

Betalingen - met daarin de volgende velden;
Rekening 1: IBAN
Rekening 1: tenaamstelling
Rekening 1: betaalkenmerk

Salaris - met daarin de volgende velden;
Woon/ werkverkeer

Kenmerken - met daarin de in de stamtabellen eigen in te richten kenmerken.
Je ziet in de rapportage dan de aan vrijwilligers toegekende kenmerken met daarin de specificatie (bijvoorbeeld het IMEI nummer van een telefoon, de einddatum van een training of de naam van een werkbegeleider). 

Kwalificaties - met daarin de in de stamtabellen eigen in te richten kwalificaties.
Je ziet in de rapportage dan de aan vrijwilligers toegekende kwalificaties met een begin en einddatum. aanspreekpunt en toelichting, zoals is toegekend in het dossier van een vrijwilliger. 




    • Related Articles

    • Vrijwilligersportaal: Standaardlijsten

      In het Vrijwilligersportaal is het mogelijk om, naast de Ad Hoc Rapportage, standaardlijsten uit te draaien. Deze lijsten vind je in het HR menu [HR | Overzichten | Standaardlijsten]. In de standaard lijsten staan twee tabs, een voor jubilea gegevens ...
    • Overzicht mutaties en declaraties

      Voor een overzicht van declaraties kun je naar [ HR | Overzichten | Mutaties ] Hier vind je een drietal tabbladen, te weten Mutaties, Details en Declaratieregels. Met deze drie tabbladen heb je een goed beeld van wat er aan declaraties ingediend is, ...