NAVIGEREN DOOR DE AGENDA
- Klik op ‘Agenda’.
Figuur 1: Agenda
- U komt vervolgens uit in het agenda scherm. U ziet hier per datum de geplande afspraken.
- Aan de linkerkant vindt u alle locaties en behandelaren. Hier kunt u ook filteren. Door het aanvinken van verschillende locaties en behandelaren kunt u zelf de gewenste filtercriteria instellen.
In ons voorbeeld zijn er al verschillende afspraken gepland.
- Om een nieuwe afspraak te plannen kunt u klikken in de kolom van de gewenste datum en het gewenste tijdstip. Dit wordt verder uitgelegd in het volgende hoofdstuk.
- Er wordt een pop-up geopend in welke u verschillende gegevens kunt invullen. Deze pop-up bevat een drietal tabbladen.
- Tabblad ‘Afspraak’ – om de afspraakdetails in te voeren.
- Tabblad ‘Patiënten’ – Om de gewenste patiënt(en) te selecteren.
- Tabblad ‘Behandelaren’ – Hier kunt u de gewenste behandelaar/behandelaren selecteren
Figuur 2: Nieuwe afspraak plannen
NIEUWE AFSPRAAK INPLANNEN IN DE AGENDA
- Om een nieuwe afspraak in de agenda in te plannen gaan we om te beginnen in het tabblad ‘Afspraken’ alle gegevens juist invullen.
Figuur 1: Afspraak
- Onder het tabblad ‘afspraken vind u meerdere velden. Deze zijn hieronder beschreven:
- Bij ‘Agenda voor’ geeft u het specialisme op waarvoor de afspraak wordt ingepland.
- Bij ‘Afspraak’ Kiest u of het bijvoorbeeld een patiënt intake betreft of een MDO.
- Bij ‘Hoofdlocatie’ kiest u de locatie waarvoor de afspraak dient te worden ingepland. (Kiest u een locatie waar ook sublocaties aan verbonden zijn, dan wordt er een extra veld getoond in welke de sublocatie kan worden aangegeven.
- Bij ‘Begin datum’ vult u de gewenste datum in (deze is standaard gevuld wanneer u in de agenda reeds op een datum en tijdstip hebt geklikt).
- Bij ‘Eind datum’ vult u de gewenste einddatum in (ook deze is reeds gevuld wanneer u in de agenda op een datum en tijdstip hebt geklikt).
- Bij ‘Begin tijd’ vult u de gewenste tijd in (ook deze is reeds gevuld wanneer u in de agenda op een datum en tijdstip hebt geklikt).
- Bij ‘Eind tijd’ vult u de gewenste tijd in (ook deze is reeds gevuld wanneer u in de agenda op een datum en tijdstip hebt geklikt).
- Bij het grote tekstveld ‘Omschrijving’ kunt u bijvoorbeeld opmerkingen of aandachtspunten plaatsen.
- Zoals u ziet zijn er ook nog twee checkboxes zichtbaar. Dit zijn ‘Sms Alert’ en ‘Terugkeerpatroon’.
- Bij ‘SMS Alert’ is het zo dat wanneer deze optie is aangevinkt; de patiënt een SMS bericht ontvangt voor de afspraak (ter herinnering).
- Bij ‘Terugkeerpatroon’ kunt u (wanneer van toepassing) instellen dat eenzelfde soort afspraak steeds herhaald wordt op bepaalde dagen in de week, wekelijks, dagelijks of dat de afspraken maar tot een bepaalde datum nodig zijn. Dit wordt verder uitgelegd verderop in de handleiding.
PATIËNTEN
- Onder het tabblad ‘Patiënten’ kunt u patiënten toevoegen of verwijderen bij afspraken. Hieronder staat kort uitgelegd hoe dit werkt.
Figuur 1: Patiënten in agenda
- U begint allereerst met het zoeken naar patiënten. Dit doet u in het veld midden op de pagina. In ons voorbeeld hebben wij gezocht op ‘Renne’. Als zoekresultaat hebben wij twee opties gekregen.
- Doormiddel van het klikken op ‘Selecteer’ kunt u de patiënt toevoegen aan de afspraak.
In ons voorbeeld zijn meerdere patiënten toegevoegd aan de afspraak. U kunt op deze manier dus ook zeer eenvoudig groepsafspraken inplannen. Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld de verkeerde patiënt toevoegt aan de afspraak. U kunt toegevoegde patiënten ook weer verwijderen doormiddel van het klikken op het ‘vuilnisbak’ icoontje achter de patiënt.
BEHANDELAREN
- Middels het tabblad ‘Behandelaren’ kunt u behandelaren toevoegen aan de afspraak.
- Om een behandelaar (of meerder behandelaren) toe te voegen aan uw afspraak selecteert u deze doormiddel van het aanvinken van de gewenste behandelaar in de lijst. Hieronder een voorbeeld.
Figuur 1: Behandelaren
- Wanneer u een behandelaar selecteert wordt deze ook uit de lijst gehaald met beschikbare behandelaren en links onder ‘Geselecteerde behandelaren’ gezet.
- Mocht u een behandelaar foutief hebben toegevoegd, dan kunt u deze eenvoudig weer verwijderen door middel van het ‘Vuilnisbak’ icoontje naast de behandelaar. De verwijderde behandelaar komt vervolgens weer terug in de lijst met beschikbare behandelaren.
REGISTREER ACTIVITEIT
- Wanneer u een bestaande afspraak opent door er op te klikken verschijnen er nog twee andere tabbladen: ‘Registreer activiteit’ en ‘Afspraakhistorie’.
- In het tabblad ‘Registreer activiteit’ kunt u ook activiteiten registreren en de aanwezigheid van de patiënt aangeven.
Figuur 1: Registreer activiteit
- In het drop-down menu genaamd ‘Selecteer behandeling’ selecteert u de gewenste optie.
- In het drop-down menu genaamd ‘Geauthoriseerde afdelingen’ selecteert u de gewenste afdelingen.
- Onder in dit scherm ziet u de geselecteerde patiënten voor deze afspraak. U kunt hier aangeven of de patiënt aanwezig, afwezig of afgemeld is.
- In ons voorbeeld zetten wij de patiënt op aanwezig.
- U klikt vervolgens op ‘Registreer activiteit’ en de activiteit wordt geregistreerd.
AFSPRAAKHISTORIE
- Het laatste tabblad is ‘Afspraakhistorie’.
- In dit tabblad kunt u zien wat er in de afspraak is gewijzigd, wie dit heeft gedaan en wanneer dit is gedaan. Hieronder een voorbeeld.
Figuur 1: Afpsraakhistorie
Ook kunt u verdere details voor iedere actie bekijken. Hieronder een voorbeeld van details.
Figuur 2: Details van afspraak
TIJD AANPASSEN
Voorheen kon de tijd in een afspraak alleen ingesteld worden aan de hand van een sleepfunctie. Nu is het mogelijk om handmatig een tijd in te voeren.
- Klik op 'Agenda'.
Figuur 1: Agenda
- Open een afspraak
- Klik op 'Begin tijd'.
- U ziet dat er geen sleepfunctie meer verschijnt. U kunt nu handmatig de tijd invoeren. Wanneer u bijvoorbeeld 1700 uur invult dan wordt automatisch veranderd in 17:00.
Figuur 2: Tijd invoeren
- Klik op 'Opslaan' de tijd is nu opgeslagen
Figuur 3: Tijd afspraak
PERSOONLIJKE AGENDA UITZETTEN
Het is mogelijk om de agenda's van de behandelaren uit te zetten. Bij het profiel van iedere behandelaar staat een vinkje 'persoonlijke agenda'. Indien dit uit staat zal de behandelaar niet in de agenda voorkomen en kunnen er dus geen afspraken worden ingepland voor deze behandelaar.
PERSOONLIJKE AGENDA UITVINKEN
We laten u als eerste zien hoe de agenda er uitziet als het vinkje 'Persoonlijke agenda' is aangevinkt.
- Klik boven in het hoofdmenu op 'Agenda'.
Figuur 1: Instellingen
- Hieronder ziet u de agenda van alle behandelaren. In ons voorbeeld gaan wij filteren op behandelaar J.J. Medion. Vink zijn naam aan en klik op filter.
Figuur 2: Overzicht agenda behandelaren
- U kunt nu de agenda van behandelaar J.J. Medion inzien, zie Figuur 3.
Figuur 3: overzicht agenda behandelaar
U kunt ook de agenda van een behandelaar uitschakelen. In de volgende stappen zal worden uitgelegd op welke manier u de persoonlijke agenda van de behandelaar niet op 'niet beschikbaar' kunt zetten.
- Klik op 'Behandelaren'
Figuur 4: Instelling
- U bent nu in het overzicht van de behandelaren. Hier zoekt u de betreffende behandelaar. In ons voorbeeld is dat behandelaar J.J. Medion.
Figuur 5: Overzicht behandelaren
- Op figuur 6 ziet u het profiel van de gekozen behandelaar. De persoonlijke agenda is bij elke behandelaar standaard zichtbaar. Wanneer een systeembeheerder niet wil dat de behandelaar afspraken op zijn/haar naam krijgt, dan kan die de persoonlijke agenda uitzetten.
- Vink het vakje bij 'persoonlijke agenda" uit. De agenda van de behandelaar zal niet meer voorkomen in het overzicht van de algemene agenda.
Figuur 6: Profiel behandelaar
- Ga terug naar de agenda. U ziet nu dat de behandelaar niet meer in de lijst bij de behandelaren erbij staat.
AFSPRAKENHISTORIE AGENDA
Het is mogelijk om bij afspraken in de agenda te zien wat er veranderd is en door welke gebruiker dit is gedaan.
Dit is direct bij de afspraak in te zien.
- Klik op 'Agenda'
Figuur 1: Agenda
- Klik hier op een afspraak om bij de afspraakdetails uit te komen
Figuur 2: Selecteer afspraak
U komt vervolgens uit in de afspraakdetails. Hier ziet u verschillende tabbladen. Hier is nu een extra tabblad zichtbaar genaamd 'afspraakhistorie'.
- Klik op het tabblad 'Afspraakhistorie'.
Figuur 3: Tabblad afspraakhistorie
U ziet vervolgens een overzicht van alle acties die zijn uitgevoerd in de geselecteerde afspraak. U ziet de datum, tijd en wat er gewijzigd is ten opzichte van de vorige wijziging.
- Klik vervolgens op het 'info' icoontje op het einde van de regel.
Figuur 4: Overzicht wijzigingen
U krijgt vervolgens een pop-up in beeld welke u uitgebreide informatie geeft. In ons voorbeeld hebben wij meerdere medisch specialisten toegevoegd aan de afspraak.
Figuur 5: Uitgebreide informatie wijziging
MACHTIGING INSTELLEN
Deze functionaliteit kan per gebruikersrol worden ingesteld. Is deze niet ingesteld, dan zal de afspraakgeschiedenis ook niet zichtbaar zijn.
- Om de afsprakengeschiedenis in te stellen gaat u naar 'gebruikers'.
Figuur 1: Gebruikers
- Kies de gewenste gebruikersrol waarbij u de machtiging wilt instellen. In ons voorbeeld is dit 'Administratief medewerker'.
Figuur 2: Gebruikersrol
- In het overzicht gaat u naar autorisatierecht 'Agenda'. Hier ziet u 'Agenda afspraak geschiedenis'. Wanneer u deze functie aan vinkt kan de geselecteerde gebruikersrol de agenda afspraak historie inzien.
Figuur 8: Machtiging
AGENDA DOWNLOADEN
In een aantal gevallen heeft de patiënt een overzicht van de afspraken nodig voor bijvoorbeeld goedkeuring van verzekering of anderszins. Hierdoor is het erg handig als er een totaal overzicht van de afspraken gemaakt kan worden vanaf de NAW kaart maar ook vanuit het klantenportaal, dit moet tegelijkertijd voor toekomstige en afspraken in het verleden kunnen. Hieronder laten wij zijn op welke wijze de agenda gedownload kan worden.
- Klik op 'Agenda'.
Figuur 1: Agenda
- Vink de betreffende behandelaren aan en klik op het filter-icoontje
Figuur 2: Patiënten selecteren
- Klik op 'Afspraken'.
Figuur 3: Afspraken
- Klik op het printer-icoontje bij 'Vandaag en toekomstig'.
Figuur 4: Vandaag en toekomstig
- Het volgende pop-up scherm verschijnt. Filter de periode van de afspraken die weergegeven dienen te worden. Selecteer ook het betreffende specialisme.
In ons voorbeeld filteren wij op de periode '01-04-2019 t/m 30-04-2019' en specialisme 'Revalidatie Tweedelijns activiteiten'.
- Klik op 'Selecteer'.
Figuur 5: Agenda Filter
- Een nieuw venster wordt geopend met alle afspraken die tussen '01-04-2019 t/m 30-04-2019' ingepland zijn. Per afspraak wordt het volgende weergegeven: Tijd, afspraaksoort, behandelaren, omschrijving en locatie. Verder wordt de naam, adres en geboortedatum van de patiënt linksboven weergegeven.
- Klik op 'Afdrukken' als u het overzicht wilt printen.
Figuur 6: Overzicht afspraken
Indien de patiënt ook graag zijn of haar afsprakenoverzicht wil printen dan is dat mogelijk op het klantenportaal.
- De patiënt dient in te loggen op zijn of haar klantenportaal.
- Klik vervolgens op 'Bevestig of bekijk uw afspraken' of klik op 'Agenda'. bij beide opties komt u op dezelfde pagina terecht.
Figuur 7: Afspraken bekijken
- U ziet nu een overzicht met alle afspraken. Klik op het printer-icoontje.
Figuur 8: Afspraken printen
- Vul in vanaf en tot welke datum de afspraken zichtbaar dienen te zijn. In ons voorbeeld vullen wij '01-04-2019 t/m 30-04-2019' in.
Het specialisme wordt bij de patiënt automatisch ingevuld. Dat kan niet gewijzigd worden.
- Klik op 'Selecteer’.
Figuur 9: Agenda filter
- De patiënt krijgt vervolgens een overzicht van al zijn/haar afspraken. Klik op 'Afdrukken' om het overzicht uit te printen.
Figuur 10: Afsprakenoverzicht
AFSPRAKENOVERZICHT PRINTEN
Behandelaren hebben vaak meerdere afspraken op een dag of in een week. Veel behandelaren vinden het fijn om een uitdraai te maken van hun afsprakenoverzicht. Het is mogelijk om het afsprakenoverzicht uit te printen. Hieronder zal uitgelegd worden hoe dat uitgeprint kan worden.
- Klik op ‘Agenda’.
Figuur 1: Agenda
- U ziet nu een overzicht van alle afspraken, van alle behandelaren. Klik op het printer-icoontje als u alle afspraken van alle behandelaren wilt uitprinten.
Figuur 2: Agenda
- Zodra u geklikt heeft op het printer-icoontje dan verschijnt het volgende pop-up venster. Hier staan alle afspraken weergegeven.
- Klik op ‘Afdrukken’ om het uit te printen.
Figuur 3: Alle afspraken uitprinten
Wilt u alleen het afsprakenoverzicht van één behandelaar uitprinten dan vinkt u bij de agendafilter de betreffende behandelaar aan en print u het overzicht op dezelfde manier.
Figuur 4: Afsprakenoverzicht behandelaar printen
MEDISCHE INDICATIE VASTLEGGEN BIJ ACTIVITEITENREGISTRATIE
U kunt bij de voor ingestelde activiteiten aangeven of een medische indicatie nodig is. Is een medische indicatie nodig, dan wordt dit automatisch meegenomen in het Vecozo-declaratiebestand.
We laten u hieronder zien hoe u dit bij de voor ingestelde activiteiten kunt aangeven.
- Klik boven in het hoofdmenu op 'Agenda'.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend. Klik op een afspraak.
Figuur 2: Agenda
- De afspraak wordt geopend. Klik op het tab 'Registreer activiteit'.
Figuur 3: Een voorbeeld van een afspraak
- Selecteer een behandeling door op het pijltje te klikken.
Figuur 4: Een activiteit registreren
- Een dropdown-menu klapt uit. Selecteer de betreffende behandeling.
Figuur 5: Een activiteit registreren
- Direct onder de behandeling die u zojuist heeft geselecteerd, verschijnt de optie 'Medische indicatie'. Geef aan of medische indicatie nodig is.
Figuur 6: Een activiteit registreren
- In ons voorbeeld vinken we 'ja' aan bij medische indicatie. Klik vervolgens op 'Registreer activiteit'.
Figuur 7: Een activiteit registreren
- Uw activiteit is geregistreerd.
AANWEZIGHEID PATIËNT LINKSBOVEN IN AFSPRAAKBLOKJE
Vanaf nu kunt u linksboven in het afspraakblokje in uw agenda zien of u patiënt in de wachtkamer zit. U hoeft niet meer eerst de afspraak te openen of met de muis over de afspraak te gaan.
Let op: Deze functie werkt niet bij groepsafspraken van twee of meer mensen.
- Klik boven in het hoofdmenu op 'Agenda'.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend. Zodra een patiënt zich heeft gemeld aan de balie, dan wordt de aanwezigheid van de patiënt geregistreerd. In uw agenda ziet u dan een groen vinkje bij de afspraak,
Figuur 2: Agenda
GEANNULEERDE AFSPRAKEN VRIJGEVEN IN PLANNINGSMODULE
Geannuleerde afspraken worden in de planningsmodule vrijgegeven. Zodra een patiënt zijn afspraak annuleert, dan kunt u deze afspraak op ‘afgemeld’ zetten. De planmodule zal deze plek weer vrijgeven voor nieuwe afspraken.
Hieronder laten we u zien hoe deze wijziging functioneert.
- Klik boven in het hoofdmenu op ‘Agenda’.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend.
Figuur 2: Voorbeeld van een agenda
Klik op de afspraak die u wilt annuleren.
- De afspraak wordt geopend. Klik op de tab ‘Registreer activiteit’.
Figuur 3: Voorbeeld van een agenda-afspraak
- U kunt nu een activiteit registreren.
Figuur 4: Een activiteit registreren
- Klik op het telefoon-icoontje bij ‘Aanwezigheid’. Dit icoontje staat voor afmelding.
Figuur 5: Een afmelding registreren
- Vervolgens wordt u gevraagd naar de reden van afmelding. Klik op ‘Geef een reden op’.
Figuur 6: Reden van afmelding registreren
- Een pop-up-venster verschijnt. Klik op het pijltje om een reden te selecteren.
Figuur 7: Reden van afmelding registreren
- Klikt u op ‘Anders’ dan volgt er een tweede regel waarop u de reden kunt specificeren.
Vermeld de reden van afmelding en klik op ‘Selecteer’.
Figuur 8: Reden van afmelding registreren
- Uw afspraak wordt geannuleerd.
Figuur 9: Een afspraak annuleren
- Ga nu terug naar de agenda. De zojuist geannuleerde afspraak staat nog in de agenda. Bij ‘Activiteit omschrijving’ staat dat de patiënt zich voor de afspraak heeft afgemeld.
Figuur 10: Activiteitomschrijving
- Opent u nu vanuit het zorgpad de planningsmodule dan ziet u dat de betreffende arts weer vrij is op dit tijdstip van deze dag.
Figuur 11: Planningsmodule
- Zodra u een nieuwe afspraak heeft ingepland, dan ziet u in de agenda op deze datum het symbool voor een dubbele afspraak. Gaat u met de muis over deze afspraak, dan leest u dat deze afspraak is geannuleerd.
Figuur 12: Agenda
AFSPRAKEN OVEREENKOMEND MET ROOSTER MET AFWIJKEND ROOSTER AANMAKEN VANUIT AFSPRAAK
Om duidelijk te maken of een afspraak overeenkomt met het ingestelde rooster van de betreffende behandelaar, wordt gebruik gemaakt van twee icoontjes: een rood kruisje en een groen vinkje. Het rode kruisje betekent dat de betreffende datum en tijdstip niet overeenkomen met het rooster van de behandelaar en een groen vinkje betekent dat de datum en tijdstip wel overeenkomen met het rooster.
Het is alleen bij het afspraaktype ‘Groepstherapie’ mogelijk om een afwijking in het rooster van een behandelaar te maken. In de volgende stappen laten we u zien hoe u dit kunt doen.
- Klik in het menu op ‘Agenda’.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend.
Figuur 2: Voorbeeld van een agenda
- Klik op de dag waarop u een groepsafspraak wilt maken. Vermeld de gegevens van de afspraak.
Figuur 3: Een nieuwe afspraak maken
- Zodra u deze gegevens heeft ingevoerd, klikt u op de tab ‘Behandelaren’ en selecteert u de betreffende behandelaar/behandelaren voor wie u een afspraak wilt maken.
Figuur 4: Een nieuwe afspraak maken
- Klik vervolgens op ‘Opslaan’.
- Klik in de agenda op de zojuist aangemaakte afspraak en klik op ‘Behandelaren’. Indien de afspraak niet overeenkomt met het rooster van de betreffende behandelaar, dan ziet u achter de naam van de behandelaar een kruisje met de melding ‘Komt niet overeen met rooster’.
Figuur 5: Een nieuwe afspraak maken
- Indien de afspraak wel overeenkomt met het rooster van de betreffende behandelaar dan ziet u achter de naam van de behandelaar een vinkje met de melding ‘Komt overeen met rooster’.
Figuur 6: Een nieuwe afspraak maken
- Heeft u een kruisje, en dus komt de datum en tijdstip niet overeen met het rooster van de behandelaar, ga dan met de muis op ‘Komt niet overeen met rooster’ staan. U krijgt een melding te zien, zie figuur 7. Als u op ‘Komt niet overeen met rooster’ klikt, kunt u een roosterafwijking maken. Klik op ‘Komt niet overeen met rooster’.
Let op, deze mogelijkheid is alleen beschikbaar bij groepstherapie.
Figuur 7: Een roosterafwijking maken
- De informatie van de desbetreffende groep, zoals het maximaal aantal patiënten, wordt meegenomen bij het maken van deze roosterafwijking. Het kruisje verandert nu in een groen vinkje.
Figuur 8: Een roosterafwijking maken
U kunt een roosterafwijking alleen bij groepsafspraken maken. Het is niet mogelijk om een afwijking bij andere soorten afspraken, zoals intake of patiëntbehandeling te maken.
De datumkiezer vindt u standaard terug in de sidebar. Hiermee hoeft u het menu niet eerst te openen voordat u een datum kunt kiezen.
Per omgeving kunt u instellen of u de datumkiezer links in de kolom of achter het icoontje wilt hebben.
- Klik in het menu op ‘Agenda’.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend. Links ziet u de datumkiezer.
Figuur 2: Voorbeeld van een agenda
OVERLAPPENDE AFSPRAKEN TONEN
Om overlappende (oftewel dubbele) afspraken met eenzelfde behandelaar te voorkomen, worden deze afspraken vanaf nu met een bepaald icoon weergegeven.
- Klik in het menu op ‘Agenda’.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend.
Figuur 2: Voorbeeld van een agenda
- Een dubbele afspraak herkent u aan het volgende icoon:
Figuur 3: Voorbeeld van een dubbele afspraak
HERHAALAFSPRAKEN INPLANNEN
Het is mogelijk om periodiek terugkerende afspraken in Asterisque eenmalig in te stellen. Hiermee bespaart u tijd, want u hoeft niet alle afzonderlijke afspraken na elkaar in uw agenda in te voeren.
- Klik in het menu op ‘Agenda’.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend.
Figuur 2: Voorbeeld van een agenda
- Klik op een dag waarop u een afspraak wilt maken. Een pop-up-venster verschijnt.
Figuur 3: Voorbeeld van een agenda
U kunt nu een nieuwe afspraak maken. Onder de data ziet u de optie ‘Terugkeerpatroon’. Vink het vakje naast ‘Terugkeerpatroon’ aan.
- In het volgende scherm kunt u aangeven of de afspraak elke dag, elke week of elke twee weken plaatsvindt, als ook het aantal afspraken en de einddatum van de herhaalafspraken.
Figuur 4: Terugkeerpatroon van een afspraak
- Vul het terugkeerpatroon in en klik op ‘Opslaan’.
Figuur 5: Terugkeerpatroon van een afspraak
- De herhaalafspraken zijn direct in de agenda te zien.
Figuur 6: Herhaalafspraken
De bovenste knoppen in de agenda scrollen mee als u naar beneden scrolt. Hoe verder u naar beneden scrolt, de datum, de week, etc. blijven zichtbaar.
- Klik boven in het hoofdmenu op ‘Agenda’.
Figuur 1: Hoofdmenu
- De agenda wordt geopend.
Figuur 2: Voorbeeld van een agenda
- Scrol naar beneden.
Figuur 3: Voorbeeld van een agenda
De bovenste drie balken (dagen, week- of weekendweergave en de maand-, week- of dagweergave) blijven zichtbaar.
Met de ‘tooltip’ kunt u meer informatie inzien zodra u met de muis over een bepaalde afspraak gaat, zoals de locatie van de afspraak en een omschrijving hiervan. U kunt deze informatie zo uitgebreid maken als u zelf wilt. U kunt ook patiëntgegevens tonen, zoals voornaam, geslacht, telefoonnummer, e-mailadres, etc.
De informatie welke zichtbaar moet zijn, kunt u zelf instellen.
Figuur 1: Tooltip-mogelijkheden
Hieronder ziet u een figuur van een voorbeeldafspraak waarin ook de patiëntgegevens worden getoond. Deze informatie kan nog verder uitgebreid worden met bijvoorbeeld het volledige adres, e-mailadres, etc. van de patiënt. Klikt u op de naam van de patiënt (blauw gekleurde letters), dan wordt u doorverwezen naar de NAW-gegevens van de patiënt.
Figuur 2: Voorbeeldafspraak
Volg onderstaande stappen om deze gegevens in te stellen:
- Klik linksonder op het icoon ‘Instellingen’.
Figuur 3: Instellingen
- Klik in het volgende scherm op ‘Agenda’.
Figuur 4: Overzicht van instellingen
- Klik op ‘Afspraak ToolTip’.
Figuur 5: Afspraak Tooltip
- In het volgende scherm kunt u bepalen welke informatie u wilt laten terugkomen in de agenda. Vink de opties aan die u in uw agenda wilt zien.
Figuur 6: Agenda-instellingen
- Sla uw wijzigingen op. U kunt de informatie van de aangevinkte opties uit stap 4 in de tooltip bij de afspraak terugzien. Dit geldt vervolgens voor alle afspraken in de agenda.
ZOEKFUNCTIE AFSPRAKEN
Bij afspraken die handmatig worden ingepland is het nu mogelijk om te zoeken naar de geboortedatum (bijvoorbeeld 01011991 I.P.V. 01-01-1991) en patiëntnummer.
- Klik op ‘Agenda’.
Figuur 1: Agenda
- Klik op de datum waarop een afspraak ingepland dient te worden. In ons voorbeeld gaan wij een afspraak inplannen voor 21 maart.
- Klik op 'Patiënten'.
Figuur 2: Afspraak inplannen
- Ook bij handmatig aangemaakte afspraken kunt u nu op een versoepelde manier zoeken op geboortedatum.
Figuur 3: patiënten zoeken
- Daarnaast is het ook mogelijk om te zoeken op patiëntnummer
- Vul in het zoekveld een patiëntnummer in. U kunt zien dat de patiënt nu wordt opgehaald.
Figuur 4: patiënt opzoeken met patiëntnummer