Agenda's

Agenda's

AGENDA’S 


Onder ‘Agenda’s’ kunt u instellingen aanpassen in de agenda’s die er in uw systeem bekend zijn. Hieronder zal uitgelegd worden wat u kunt aanpassen. 


  1. Klik in links onder op het tandwiel ‘Instellingen’.

 

Figuur 1: Instellingen


  1. Klik vervolgens op ‘Agenda’. 


Figuur 2: Agenda

  1. Klik vervolgens op ‘Agenda’s. 



Figuur 3: Agenda’s 


  1. Hier verschijnt een lijst met alle beschikbare agenda’s die bekend zijn bij uw systeem. U kunt hier zoeken op naam van de agenda door een zoekterm in te vullen in het witte vak onder ‘Naam’. 


Figuur 4: Beschikbare agenda’s 

  1. Als u de gewenste agenda heeft gevonden kunt u deze selecteren. In ons voorbeeld is dat ‘BasisGGZ’. 
  2. U krijgt dan details te zien over de agenda, zoals verschillende categorieën. Deze categorieën kunt u aanpassen zoals de kleur die de categorie krijgt in de agenda, het standaard aantal minuten en het interval. 


Figuur 5: Agenda eigenschappen

  1. Door links op de groene knop ‘Maak categorie’ te drukken, kunt u een nieuwe categorie binnen de agenda toevoegen. 


Figuur 6: Maak categorie

  1. Een pop-up scherm verschijnt, hier dient u de naam van de categorie in te vullen, het agendatype, de kleur, het aantal minuten, het interval en of het zichtbaar moet zijn in het klantenportaal. Als u dit allemaal heeft ingevoerd dan klikt u op ‘Aanmaken’ en uw categorie verschijnt in de lijst met beschikbare categorieën. 


Figuur 7: Categorie aanmaken



AFSPRAAKCATEGORIEËN AANMAKEN


In de agenda kunt u gebruik maken van verschillende kleuren. Hiermee kunt u een onderscheid maken in het type afspraak. Geeft u bijvoorbeeld verschillende groepstherapieën, dan kunt u voor elk type groepstherapie een aparte kleur gebruiken, bijvoorbeeld blauw voor groepstherapie Verbeter je zelfbeeld, rood voor groepstherapie ACT en groen voor een patiëntbehandeling. 

Naast bovenstaande voorbeelden kunt u aan de hand van kleuren onderscheid maken in afspraak controle, herhaalconsult, telefonisch consult, etc. 

Stap voor stap gaan we in dit hoofdstuk in op het aanmaken van afspraakcategorieën en het maken van nieuwe afspraken in de agenda. 


AFSPRAAKCATEGORIEËN AANMAKEN


  1. Klik linksonder op het tandwiel ‘Instellingen’.


Figuur 1: Instellingen


  1. Klik op ‘Agenda’.


Figuur 2: Overzicht instellingen


  1. Klik op ‘Agenda Types’ 


Figuur 3: Agenda-instellingen


  1. Een overzicht van verschillende specialismen verschijnt. Klik op een specialisme. 


Figuur 4: Lijst met specialismen


  1. Vervolgens ziet u een overzicht met de zeven standaardtype afspraken. Aan elk type afspraak kunnen categorieën worden gekoppeld. U kunt hieraan oneindig veel categorieën koppelen. 


Wilt u een nieuwe categorie toevoegen? Klik dan in de linker kolom op ‘Maak Categorie’.


Figuur 5: Overzicht zeven standaardtype afspraken


  1. Een pop-up-venster verschijnt. Vermeld de naam van de categorie (bijvoorbeeld telefonisch consult), selecteer aan welk type agenda deze categorie gekoppeld dient te worden en het aantal minuten en kies een kleur uit. Klik vervolgens op ‘Aanmaken’.


Figuur 6: Een categorie aanmaken


  1. Uw categorie is aangemaakt.


Figuur 7: Overzicht categorieën


  1. U kunt de gegevens in onderstaand overzicht (zoals categorienaam en kleur) te allen tijde aanpassen door hierop te klikken. Vergeet niet om daarna op ‘Wijzigingen opslaan’ te klikken. 


Figuur 8: Categorie aanpassen

NIEUWE AFSPRAKEN MAKEN


In deze paragraaf laten we u zien hoe de afspraakcategorie zichtbaar wordt gemaakt bij nieuw gemaakte afspraken.


  1. Klik in het hoofdmenu boven aan de pagina op het icoon voor agenda. 


Figuur 1: Hoofdmenu


  1. Klik op de datum waarop u een afspraak wilt maken. Een pop-up-venster verschijnt waarin u een nieuwe afspraak kunt maken. Klik op het dropdown-menu bij ‘Categorie’. De zojuist aangemaakte categorie vindt u terug in dit lijstje. Nadat u de begintijd hebt ingesteld, past de eindtijd zich automatisch aan. 


Figuur 2: Een nieuwe afspraak maken

Op de volgende pagina vindt u een voorbeeld van een ingeplande afspraak. In deze afspraak ziet u ook de afspraakcategorie. 


Figuur 3: Voorbeeld ingeplande afspraak met vermelding van afspraakcategorie





    • Related Articles

    • Agenda

      NAVIGEREN DOOR DE AGENDA Klik op ‘Agenda’. Figuur 1: Agenda U komt vervolgens uit in het agenda scherm. U ziet hier per datum de geplande afspraken. Aan de linkerkant vindt u alle locaties en behandelaren. Hier kunt u ook filteren. Door het aanvinken ...
    • Verlof

      VERLOF IN AGENDA INPLANNEN Verlof kon voorheen alleen via ‘Instellingen’ worden ingepland. Nu is het ook mogelijk om verlof in de agenda in te plannen. Als u bijvoorbeeld een afspraak in de agenda wilt plaatsen, dan heeft u nu ook de mogelijkheid om ...
    • Roosters

      ROOSTERS AANMAKEN Alleen bij die behandelaren waarvoor een rooster is aangemaakt, verschijnt een achtergrondkleur zodra u in de agenda van meerdere behandelaren tegelijk kijkt. Volg de onderstaande stappen om een rooster aan te maken. Klik op het ...
    • Locaties

      LOCATIES Bij de locaties kunt u alle locaties van uw omgeving bekijken, u kunt hier nieuwe locaties toevoegen of huidige locaties wijzigen. Hieronder zal uitgelegd worden hoe u dit kan doen. Klik op ‘Instellingen’. Figuur 1: Instellingen Klik op ...
    • Planningsmodule

      GERICHT ZOEKEN IN PLANNINGSMODULE In de planningsmodule is het mogelijk om gericht te zoeken naar de eerstvolgende afspraakmogelijkheid in de eerst beschikbare week. indien in een planningsmodule gezocht wordt om een afspraak in te plannen en er is ...