Beheer instellingen aanpassen

Beheer instellingen aanpassen

Instellingen als beheerder aanpassen 

Met de beheerderrol heb je de mogelijkheid om onderdelen in of uit te schakelen en de visuele vormgeving van het SDB Leerplatform aan te passen. Dit kun je doen door te navigeren naar Beheer > Instellingen > Algemeen. De volgende onderdelen zijn hier in te stellen:

Applicatie onderdelen 

Huisstijl

Bij de huisstijl-instellingen kun je de themakleuren instellen van het SDB Leerplatform. Tevens kun je aangeven of er een headerfoto wenselijk is op het dashboard. 

Berichtenbox instellingen

In de berichtenbox kunnen er verschillende onderdelen ingesteld worden voor medewerkers. We lichten de opties toe:


  • E-mail notificatie; als deze optie geactiveerd is, ontvangen gebruikers een mailnotificatie op hun e-mailadres zodra ze een bericht ontvangen in het SDB Leerplatform.
  • Verlopende bekwaamheid; als deze optie wordt ingeschakeld, krijgen gebruikers een mailnotificatie op hun e-mailadres als een bekwaamheid (bijna) verlopen is. 
  • E-mail samenvatting; je kunt bij deze optie een frequentie instellen van hoe vaak je een overzicht per e-mail wilt ontvangen, met daarin een samenvatting van het aantal ongelezen berichten in de berichtenbox.  


Portaaltekst

Hier kun je een portaal tekst toevoegen met wat de gebruikers zien in het inlogscherm en dashboard. Eventueel kan er een waarschuwingstekst worden toegevoegd die onder de menubalk getoond wordt. 



Rechten

Voor specifieke onderdelen kan er per gebruikersrol rechten worden toegewezen. 

  1. E-elearning reset: mits ingeschakeld, kunnen gebruikers zelf de voortgang resetten van een e-learning. Let daarbij op dat een e-learning specifiek nog aangepast kan worden, dat een gebruiker dit wel of niet kan resetten. 
  2. Catalogusitems toewijzen: als deze optie ingeschakeld is mogen managers ook catalogusitems toewijzen. 
  3. Onderliggende afdelingen: als deze optie ingeschakeld is mogen managers ook onderliggende afdelingen inzien. Indien niet geactiveerd, kunnen managers de onderliggende afdelingen wel zien staan. Ze krijgen echter geen toegang tot de inhoudelijke gegevens van de onderliggende afdelingen. Zie voorbeeld hieronder.

  • Bekwaamheden toewijzen; als deze optie geactiveerd is mogen managers ook bekwaamheden toewijzen aan medewerkers. 






    • Related Articles

    • Instellingen aanpassen in toetserbeheer

      Als beheerder kun je via Beheer > Toetserbeheer > Instellingen de toets functionaliteit naar wens instellen. In het tabblad Instellingen zijn de volgende functies instellingen beschikbaar: Schakelaar 1: 'Gebruiker kan zelf toetser kiezen (indien ...
    • Catalogusgegeven invoeren of aanpassen

      Catalogus gegevens invoeren of aanpassen. Als u de catalogusgegevens van een e-learning module wilt invoeren of bewerken, klikt u de e-learning in de catalogus, bijvoorbeeld de opleiding '01_Blaaskatheter via urethra inbrengen & verzorgen | vrouw ...
    • E-learning beheer: Arrangementen

      Als beheerder kun je zelf arrangementen samenstellen van LTI en/of SCORM e-learnings. Arrangement aanmaken 1. Navigeer naar beheer -> e-learning beheer 2. Klik op de plusknop (rechtsonder) 3. Voer de naam in van het arrangement. Deze naam zal worden ...
    • E-learning beheer: best practices

      Naam en omschrijving van een LTI item De naam van de LTI link wordt bij het publiceren gebruikt voor de naam van het catalogusitem. Als naam kan daarom het beste een ‘nog niet bestaande' en zo correct en bondig mogelijke beschrijvende naam worden ...
    • E-learning beheer: LTI koppelen afspelen / publiceren

      Een catalogusitem maken van een LTI link Na het aanmaken van een nieuwe LTI koppeling (via het + icoontje) worden de gegevens opgeslagen als LTI. De titel van de LTI wordt na het opslaan de naam van de LTI link en na het publiceren de naam van het ...