Automatische koppeling Exact Online
Wat
KindPlanner heeft met verschillende boekhoudprogramma's een koppeling. Één van deze koppelingen is met Exact Online. Deze koppeling is geheel automatisch. Na het drukken op de knop 'Exporteer facturen' zullen de debiteuren en maandfacturen automatisch in Exact Online ingelezen worden. Om gebruik te maken van deze koppeling kan contact worden opgenomen met KindPlanner Service via het request systeem.
Wanneer de koppeling geactiveerd en werkend is kan het zo zijn dat er bepaalde debiteuren en/of maandfacturen niet ingelezen kunnen worden in Exact. Hier krijg je meldingen over binnen KindPlanner. Hieronder wordt beschreven waar je deze meldingen kunt vinden.
Hoe
- Ga naar het tabblad Facturatie
- Kies bovenin voor FactuurExports
3. Open de laatst aangemaakte factuurexport
4. Links onder maandfacturen is te zien welke maandfacturen in de export zitten
5. De meldingen staan links onder notities. Hier staan twee regels. Één regel genaamd Export Customers (dit zijn de meldingen over de debiteuren) en een regel genaamd Export Customers Invoices (dit zijn de meldingen over de maandfacturen)*
6. Kies voor de betreffende regel en de meldingen zullen naar voren komen. Tevens worden hier de gegevens getoond die wel ingelezen zijn. Hier staat dan Success bij. De meldingen met de status Failed moeten opgelost worden in KindPlanner. Daarna kan er opnieuw voor de knop Exporteer facturen worden gekozen en zullen deze gegevens alsnog ingelezen worden
*Foutmeldingen:
500 - mandaat referentie. Er is een fout in de naam / datum van het datum. Om dit op te lossen vergelijk je de data in KindPlanner en in Exact
401 - geen connectie tussen Exact en KindPlanner. Dit kan ook een inlogprobleem zijn aan de kant van Exact.
Related Articles
Tekst aanpassen van automatische e-mails #Backoffice
Wat Door middel van workflows worden er automatisch mails verstuurd naar de verantwoordelijke ouder. De tekst in de mails staan al ingevoerd. Deze teksten kunnen aangepast worden. De tekst die tussen de {} staat moet blijven staan. Hier worden ...
Workflow/automatische mails aan- /uitzetten #Backoffice
KindPlanner heeft verschillende workflows. Workflows zijn taken die door het systeem worden uitgevoerd op vaste momenten of indien een bepaalde status geldig is. Dit kunnen onder andere e-mails naar ouders zijn of taken voor de backoffice ...
Koppeling KindPlanner - SDB Planning #groepen
Als er na de implementatie van KindPlanner en SDB Planning nieuwe groepen worden aangemaakt in de backoffice van KindPlanner. Dan heb je voor SDB Planning een ID nodig om de gegevens op te halen van deze nieuwe groep. Deze kun je vinden in de URL van ...
Factuurexport aanmaken #Backoffice
Wat Om ervoor te zorgen dat de verkoopfacturen ook in het boekhoudprogramma terechtkomen, kan KindPlanner een exportbestand aanmaken voor enkele boekhoudprogramma's (mits hier een koppeling voor beschikbaar is). Hoe Zorg dat er maandfacturen zijn die ...
Template voor 'Ruildag goedkeuren' en 'Ruildag afkeuren' wijzigen
Wat Het kan voorkomen dat er in de template voor de automatische e-mail die wordt verzonden na het goedkeuren, óf na het afkeuren van een ruildag, een foute verwijzing naar de datum zit. Het gevolg is dat de ouder dan een e-mail van bijvoorbeeld een ...