Behandelaars

Behandelaars


Deze handleiding laat u de basis zien van de functie ‘Behandelaars’.


  1. Om te beginnen klikt u op ‘Behandelaars’.


Figuur 1: Hoofdmenu

  1. U kunt vervolgens in dit scherm behandelaars zoeken, de status zien (in dienst), de discipline en het gebruikersnummer.
  2. Ook kunt u via dit scherm tevens behandelaars toevoegen.


BEHANDELAARS TOEVOEGEN

  1. Om een behandelaar toe te voegen klikt u op ‘Behandelaar toevoegen’


Figuur 1: Behandelaar toevoegen

  1. Er wordt een scherm getoond in welke u de personalia, AGB-code, in dienst-datum en contactgegevens kunt invullen.


Figuur 2: Gegevens behandelaar

U geeft in dit scherm tevens de gebruikersnaam voor de behandelaar in. 


Let op! U dient het tijdelijk wachtwoord op te schrijven en zelf aan de gebruiker door te geven samen met het tijdelijk wachtwoord.


  1. Wanneer u de behandelaar heeft toegevoegd gaat u naar ‘Activiteiten’.


Figuur 3: Activiteiten

Hier stelt u de activiteitcodes in die de behandelaar nodig heeft. Deze worden direct opgeslagen dus u kunt na het aanvinken van de gewenste activiteitcodes direct de pagina verlaten.

Vervolgens dienen nog de autorisaties voor de behandelaar worden ingesteld.

Dit doet u als volgt:


AUTORISATIE

  1. Klik op het icoontje ‘Gebruikers’.


Figuur 1: Gebruikers

  1. Klik op de gebruikersnaam van de behandelaar.    

Vul hier eventueel een einddatum voor het account van de behandelaar in.

Bij het tabblad ‘Login’ kunt u het wachtwoord van het account resetten.

  1. Ga naar het tabblad ‘Rollen’.
  2. Selecteer hier welke rol de behandelaar nodig heeft.
  3. Klik vervolgens op ‘Rollen opslaan’.

 

Figuur 2: Rollen opslaan

Nu heeft u het account van de behandelaar ingesteld en kunt u de login gegevens doorgeven aan de gebruiker.



AGENDA VRIJGEVEN PER BEHANDELAAR

Om te voorkomen dat een behandelaar - bijvoorbeeld een arts - met afspraken in zijn of haar agenda gaat schuiven, is het mogelijk om afspraken inhoudelijk niet inzichtelijk en veranderbaar te maken voor de betreffende behandelaar. Dit betekent dat de betreffende behandelaar zijn of haar afspraken pas vanaf een bepaalde dag kan inzien. Tot die dag ziet de behandelaar alleen de begin- en eindtijd van een afspraak in zijn of haar agenda staan. Meer informatie over deze afspraken worden pas één tot vijf dagen van tevoren beschikbaar gesteld, afhankelijk van wat er bij de behandelaar is ingesteld. 


  1. Klik bovenaan in de menubalk op het icoon voor behandelaars.


Figuur 1: Hoofdmenu

  1. Een overzicht van de verschillende behandelaars verschijnt.


Figuur 2: Overzicht behandelaars

In dit overzicht vindt u de naam van de behandelaar, zijn of haar discipline, activiteit, AGB-code en status. Klik op de betreffende behandelaar. 

  1. U ziet nu diverse gegevens van de betreffende behandelaar, zoals algemene informatie, zijn of haar discipline en de locatie waar hij/zij werkzaam is. In de derde kolom ziet u ook de optie ‘Agenda vrijgeven’.

U kunt de informatie in de agenda per behandelaar altijd vrijgeven of 1, 2, 3, 4 of 5 dagen van tevoren vrijgeven. Selecteer een optie en klik onderaan rechts op ‘Opslaan behandelaar’. 


Figuur 3: Voorbeeldprofiel van een behandelaar

  1. Uw wijzigingen worden opgeslagen. In onderstaand voorbeeld laten we u zien wat er precies gebeurt als we het bovenstaande toepassen. 

Onderstaande behandelaar kan pas 2 dagen van tevoren de afspraken in haar agenda bekijken. Dit komt omdat we bij ‘Agenda vrijgeven’ ‘2 dagen van tevoren’ hebben geselecteerd.


Figuur 4: Voorbeeldprofiel van een behandelaar


Als deze behandelaar in haar agenda kijkt van deze week, dan ziet haar agenda er uit zoals in figuur 5 is weergegeven. 


Figuur 5: Voorbeeldagenda


De behandelaar kan afspraken die pas over twee dagen of later plaatsvinden niet inzien of wijzigen. Deze afspraken zijn grijs gemarkeerd en geven alleen de begin- en eindtijd aan, zoals in figuur 6 is te zien. Als de behandelaar met de muis over een van deze grijze afspraken gaat, kan ze meer informatie over deze afspraak bekijken. Het is echter niet mogelijk om op de afspraak te klikken en eventueel wijzigingen hierin te maken. Dat kan pas twee dagen voor de afspraak. 


Figuur 6: Voorbeeldafspraak


De behandelaar kan afspraken die vandaag of morgen plaatsvinden wel inzien en aanpassen. Deze afspraken zijn voorzien van een kleur en bieden meer informatie zodra u met de muis hierop gaat staan. U kunt ook op deze afspraken klikken om meer informatie te verkrijgen, zie ook figuur 7.


Figuur 7: Voorbeeldafspraak



BEHANDELAARS UIT DIENST

Bij de behandelaars en bij het oproepen van de roostering werknemers werden voorheen standaard alle behandelaars getoond, zowel in dienst als uit dienst. Er kan middels de filter ingesteld worden dat alleen werknemers in dienst zichtbaar zijn. Hieronder laten wij zien hoe de filter precies werkt. Default staat de filter op 'ja' in dienst.


  1. Klik op 'Behandelaars'.


Figuur 1: Hoofdmenu

  1. In de kolom 'in dienst' kunt u nu filteren op 'in dienst: ja' en 'in dienst: nee'. Selecteer 'ja' wanneer u alleen de werknemers wilt zien die nog in dienst zijn. Selecteer 'nee' wanneer u alle werknemers wilt zien die uit dienst zijn. Standaard is er ingesteld dat de werknemers in dienst zichtbaar zijn.


Figuur 2: Behandelaars

  1. Selecteer nu bijvoorbeeld 'ja', u ziet alle werknemers in dienst verschijnen.


Figuur 3: Werknemers in dienst

  1. Selecteer nu 'Nee'. U ziet nu alle werknemers die uit dienst zijn.



Figuur 4: Werknemers uit dienst

  1. Ook bij de roosters medewerkers kunt u bovenstaande filter toepassen.
  2. Klik op 'Instellingen'.


Figuur 5: Instellingen

  1. Klik op 'Agenda'.


Figuur 6: Agenda

  1. Klik op 'Roosters'.



Figuur 7: Roosters

  1. Klik op 'Roostering Werknemers'.


Figuur 8: Roostering werknemers

  1. Ook hier kunt u zien dat er standaard is ingesteld dat de werknemers in dient zichtbaar zijn.
  2. Klik op het pijltje in de kolom 'in dienst'. hier kunt u wederom filteren op 'ja' en 'nee'. Default staat de filter op 'ja' in dienst.



Figuur 9: Roostering werknemers





    • Related Articles

    • Reserveringen

      Reserveringen AFWIJKINGEN IN HET ROOSTER DOORVOEREN Tijdens het maken van een reservering heeft u de mogelijkheid om afwijkingen in het rooster van behandelaren door te voeren. Hieronder laten we zien hoe u roosterafwijkingen tijdens het maken van ...
    • Handleiding Patiënten

      Deze handleiding laat u de basis zien van de patiënten functie in Asterisque en hoe u deze kunt gebruiken. Klik op ‘Patiënten’. Figuur 1: Hoofdmenu U ziet vervolgens een overzicht van de laatste 10 opgezochte patiënten. Figuur 2: Patiënten In dit ...
    • Zorgpaden Instellen

      ZORGPAD(EN) INSTELLEN Binnen Asterisque is het mogelijk om te werken met een Zorgpad. U kan dit Zorgpad zelf in te stellen zodat het past bij de workflow in uw organisatie. Het aanmaken van een Zorgpad doet u bij "Instellingen". Figuur 1: ...