Berichten

Berichten


Berichtenoverzicht

De berichtenmodule geeft je de mogelijkheid om op een eenvoudige manier beveiligde berichten uit te wisselen met alle personen in je netwerk. In het berichtenoverzicht vind je alle berichten die je hebt ontvangen. Ieder bericht toont de titel, datum van verzending en een korte voorvertoning van het laatst gestuurde bericht. Aan de foto's kun je zien wie er deelneemt aan een conversatie en het grijze spraakwolkje geeft het aantal reacties op het bericht weer. Nieuwe berichten herken je aan de blauwe tekst 'Nieuw'.

Je berichten zijn opgedeeld in een aantal mappen:
  1. Postvak (waar alle ontvangen en verzonden berichten binnenkomen)
    Berichten in deze map kunnen worden gearchiveerd, gemarkeerd als belangrijk en gemarkeerd als ongelezen
  2. Concepten (waar alle opgestelde berichten die nog niet verzonden zijn geplaatst worden)
    Een conceptbericht wordt aangemaakt wanneer je het opstellen van een nieuw bericht afbreekt voordat je het verzend. Concepten kunnen verwijderd worden of je kunt deze bewerken en alsnog versturen.
  3. Archief (waar alle oude en overbodige berichten door de gebruiker in geplaatst worden)
    Een bericht kan gearchiveerd worden door in het overzicht (of de detailweergave) op het archiefkast icoontje te klikken.
  4. Belangrijk (waar alle berichten die als ‘Belangrijk’ zijn gemarkeerd geplaatst worden)
    Een bericht kan gemarkeerd worden als ‘belangrijk’ door in het overzicht (of de detailweergave) op het vlaggetje te klikken.
In het berichten overzicht heb je daarnaast een aantal mogelijkheden:
  1. Zoeken door je berichten
    Berichten worden gezocht op basis van de titel & inhoud, de namen van de personen in het bericht en de inhoud en schrijver van reacties onder het bericht
  2. Alle berichten als gelezen markeren
    Wanneer je meerdere nieuwe berichten hebt ontvangen en deze snel op ongelezen wilt zetten klik je op de drie puntjes achter de zoekbalk en kies je voor 'Markeer alles als gelezen'.
  3. Alle berichten archiveren
    Wanneer je alle berichten in één keer naar je archief wilt verplaatsen klik je op de drie puntjes achter de zoekbalk en kies je voor 'Archiveer alles'.
  4. Alleen ongelezen berichten tonen.
    Standaard worden alle berichten weergeven, maar je kunt ook alleen de ongelezen berichten tonen. Klik hiervoor op de checkbox "Toon ongelezen". Je kunt dit ongedaan maken door nogmaals op de checkbox te klikken.
  5. Nieuw bericht versturen
    Via de blauwe knop rechts bovenin kun je een nieuw bericht versturen

Detailpagina van een bericht

Klik op een bericht om het te openen. Je ziet hier het bericht, de verzender, de ontvangers en het moment waarop het is verstuurd. Je kunt op een bericht reageren door op 'Plaats reactie' te klikken (de teksteditor opent zich automatisch).

Bericht versturen aan gebruikers

Een volledig nieuw bericht versturen doe je als volgt:
  1. Klik in het Postvak op Nieuw +.
  2. Geef op aan wie je het bericht wil versturen
    In verband met privacy is het niet mogelijk om meerdere cliënten tegelijk een bericht te sturen. Dit kan alleen wanneer deze cliënten bij elkaar in een groep zitten én als vanuit de beheeromgeving is ingesteld dat cliënten elkaar mogen zien in deze groep. 
  3. Voeg een onderwerp en de inhoud van het bericht toe.
  4. Optioneel kun je een bijlage toevoegen door een bestand in het kader te slepen of via Kies een bestand te zoeken in je computer.
  5. Als je klaar bent met het bericht, verstuur je het naar de ontvanger door op Bericht plaatsen te klikken.

Bericht versturen aan een groep

Is het voor jouw organisatie mogelijk om groepsberichten te versturen, dan stuur je deze als volgt:
  1. Klik in het Postvak op Nieuw +.
  2. Kies voor 'Verstuur aan een groep'
  3. Kies de groep waar je het bericht naartoe wilt sturen (een gebruiker moet onderdeel zijn van een groep om hier een bericht naartoe te kunnen sturen).
  4. Voeg een onderwerp en de inhoud van het bericht toe
  5. Optioneel kun je een bijlage toevoegen door een bestand in het kader te slepen of via Kies een bestand te zoeken in je computer.
  6. Als je klaar bent met het bericht, verstuur je het naar de hulpverleners uit de groep door op Bericht plaatsen te klikken.
Een verstuurd groepsbericht komt bij alle (zorg)professionals) van die groep terecht in het persoonlijke postvak in (let op: dit is geen gezamenlijke mailbox). Alle (zorg)professionals ontvangen een notificatie dat er een bericht is binnengekomen. Zodra één van de (zorg)professionals reageert op het bericht, ontvangen de andere (zorg)professionals voor dit bericht geen meldingen meer en heeft de (zorg)professionals die heeft gereageerd het bericht 'opgepakt'. Een collega die niet heeft gereageerd kan nog wel steeds dit bericht inzien en er op reageren. Zodra deze (zorg)professional alsnog reageert, zal deze persoon ook weer updates ontvangen van dit bericht.

Conceptberichten

Zodra je een nieuw bericht aanmaakt, wordt er meteen een nieuw ‘concept’ aangemaakt en opgeslagen in de concepten inbox. De inhoud die je toevoegt tijdens het opstellen van een nieuw bericht wordt automatisch opgeslagen via een auto-save functie. Zo raak je geen gegevens kwijt als je plotseling geen verbinding meer met het internet hebt. Als je zelf kiest om weg te navigeren en er zit inhoud in een bericht, vragen we je of je het bericht op wilt slaan in je concepten map. Berichten die in je concepten map staan kun je bewerken en alsnog verzenden. Je kunt concepten ook verwijderen.

Afwezigheid

Om aan te geven dat een persoon afwezig is die je een bericht/reactie probeert te sturen wordt er boven het inputveld een alert getoond die aangeeft dat de persoon die men een bericht probeert te sturen, afwezig is. Deze alert wordt getoond boven:
  1. het invulveld tijdens het maken van een nieuw bericht
  2. het invulveld tijdens het reageren op een bestaand bericht
    • Related Articles

    • Contact via Berichten

      Door berichtenverkeer heb je een grote mate van persoonlijk contact met elkaar. Contact via Berichten kan een volwaardig deel uitmaken van je blended hulpverleningstraject. Hiervoor maak je gebruik van de methodiek voor online hulpverlenen via ...
    • Gesproken berichten omzetten naar tekst in de Jouw Omgeving app

      Belangrijk: normaliter wordt vanuit Jouw Omgeving het gebruik van Google / externe producten sterk afgeraden, omdat Google veel (ook privacygevoelige) data opslaat op hun servers en niet voldoet aan Europese wet- en regelgeving omtrent privacy. Wees ...
    • Voorleesfunctie

      De voorleesfunctie (ReadSpeaker) zit geïntegreerd in verschillende modules van Jouw Omgeving, zoals Berichten, Rapportage, de Jouw Omgeving App en verschillende behandelprogramma’s: Hersenz programma’s en de psycho-educatie programma’s Doepressie, ...
    • Live-chat vanuit een Programma

      Via 'live-chat' kan je als zorgprofessional op een methodische wijze chatten met cliënten terwijl zij ook online zijn. De live-chat bouwsteen kan door een maker van een eHealth programma toegevoegd worden op een pagina uit zo'n programma. Vanaf die ...
    • Nieuwsgroepen

      Liever de uitleg bekijken? Bekijk hier een video over hoe Nieuwsgroepen werken. Nieuwsgroepen maakt het mogelijk dat cliënten en (zorg)professionals via Jouw Omgeving in besloten groepen met elkaar kunnen communiceren. Dit kunnen bijvoorbeeld ...