Berichten
Met de module berichten kan binnen USER gecorrespondeerd
worden tussen medewerkers onderling of tussen een medewerker en cliënt. Het is cliënt
gerelateerd, dat houdt in dat altijd wordt gecorrespondeerd mét een cliënt, of
over een cliënt. Om een nieuw onderwerp te starten moet de module vanuit het
dossier van de cliënt worden geopend. De ontvanger moet een behandelrelatie met
de cliënt hebben, of is de cliënt zelf. Een medewerker kan meerdere onderwerpen
hebben over verschillende cliënten. Indien een nieuw bericht is ontvangen, is
het onderwerp dik gedrukt en staat achter het onderwerp een getal wat het
aantal nieuwe berichten aangeeft.
Mailing
Het is mogelijk om een herinneringsmail te versturen indien
het verzonden bericht nog niet is gelezen. Daarvoor geldt een aantal
voorwaarden. Ten eerste moet een e-mailadres bekend zijn bij de ontvanger(s)
van het bericht. Ten tweede moet, in het geval van de cliënt, toestemming zijn
gegeven om een mail te sturen (personalia module). Er zijn twee default-waardes
gecreëerd voor deze functionaliteit:
- berichten_herinnering_inhoud: Indicatie of en hoe een
herinnering voor ongelezen berichten moet worden verstuurd. Mogelijke waardes:
[G]een / [B]ericht / [H]erinnering. Indien voor 'B' wordt gekozen, wordt de
inhoud van het bericht gestuurd. Indien voor 'H' wordt gekozen wordt een
herinnering gestuurd, de inhoud van het bericht wordt niet in de mail gezet.
- berichten_herinnering_termijn: Het aantal dagen voordat er
een herinnering wordt gestuurd voor een niet gelezen bericht. Het is ook
mogelijk om gelijk na het aanmaken van een bericht een herinnering per mail te
sturen. Hiervoor kan de consultant een systeeminstelling aanpassen
(verzend_ongelezen_herinneringen_interval, default staat deze op 1440 minuten).
Deze functionaliteit kan bijvoorbeeld gebruikt worden om een
bericht naar een cliënt te sturen indien een formulier is klaargezet om in te
vullen.
Bedrijfsregels
De cliënt kan berichten terug sturen door in te loggen in
zijn of haar eigen cliëntportaal. Om van de module berichten gebruik te kunnen
maken moet zowel de medewerker als de cliënt beschikken over de rol BERICHTEN.
Via de module cliëntportaal in FORMS kan een profiel aan een cliënt worden
gekoppeld. Daarnaast dient er een behandelaar aan de cliënt worden gekoppeld in
de zorgviewer. Het is mogelijk om als medewerker een overzicht te krijgen van
alle onderwerpen met daarachter de cliënt waarover de communicatie gaat. De
inrichting gaat in dit geval niet via het dossier van de cliënt. Indien een
ontvanger als 'intern' wordt aangemeld, ziet de cliënt niet dat deze medewerker
het bericht ook heeft ontvangen. Na het starten van een conversatie met of over
een cliënt kan de adressering worden aangepast. In dat geval zijn alle
medewerkers zichtbaar met de rol BERICHTEN, of BERICHTEN_LEES. Dit kan
bijvoorbeeld nuttig zijn bij het overdragen van een cliënt naar een andere
behandelaar.
Rollen
Rollen:
|
Omschrijving:
|
BERICHTEN
|
Geeft toegang tot de
module Berichten in ALTA met lees- en schrijfrechten.
|
BERICHTEN_LEES
|
Geeft toegang tot de
module Berichten in ALTA met leesrechten.
|
UP_BERICHTEN
|
Geeft toegang tot de
berichtenmodule in het cliëntportaal met schrijfrechten.
|