BASIS UITLEG CRM
- Klik in het hoofdmenu op ‘CRM’.

Figuur 1: Hoofdmenu
- U komt nu in het CRM van uw omgeving. Dit vormt eigenlijk een soort adresboek van u zorginstelling.
- Bovenaan ziet u drie tabjes: Organisaties en instellingen; Personen; en Rollen.
- Deze zullen later uitgelegd worden.

Figuur 2: Tabjes CRM
- Links ziet u een aantal knoppen, hier kunt u categorieën, organisaties, contacten en huisartsen toevoegen.

Figuur 3: Knoppen CRM
- Onder de tab ‘Organisaties en instellingen’ ziet u alle organisaties en instellingen die bekend zijn bij uw organisatie. Bijvoorbeeld verzekeraars, apothekers en ziekenhuizen.
- U kunt hier zoeken op de naam van een categorie, zoals apotheek, de naam van de organisatie, telefoon en plaats.

Figuur 4: Zoeken in organisaties en instellingen
- Onder de tab ‘Personen’ ziet u alle personen die bekend zijn bij uw organisatie. Bijvoorbeeld huisarts, medisch specialisten, bedrijfsartsen etc.
- U kunt hier zoeken op naam, functie, telefoon, mobiel en plaats.

Figuur 5: Zoeken in personen
- Onder de tab ‘Rollen’ ziet u de verschillende rollen zoals contactpersoon en huisarts. U ziet hier de naam en de functie van de rol, dus bijvoorbeeld een contactpersoon, u ziet de functie van de rol en u ziet bij welke patiënt deze hoort.
- U kunt hier zoeken op naam, functie, rol, patiënt/organisatie en hoofdlocatie.

Figuur 6: Zoeken in rollen
- In de linker kolom kunt u nieuwe onderdelen toevoegen aan het CRM. De eerste knop ‘Categorie toevoegen’ geeft u de mogelijkheid om een nieuwe categorie toe te voegen, bijvoorbeeld apotheek. U kunt dan ook een code aan deze categorie verschijnen.

Figuur 7: Nieuwe categorie toevoegen
- Met de tweede knop ‘Organisatie toevoegen’ kunt u een nieuwe organisatie toevoegen, bijvoorbeeld een nieuwe apotheek die nog niet in uw CRM stond. Hier dient u allerlei gegevens in te voeren zoals de naam en locatie, maar ook de categorie die u bij de vorige stap kunt aanmaken. Na het toevoegen van de organisatie verschijnt deze in de lijst met organisaties en instellingen.

Figuur 8: Organisatie toevoegen
- Met de derde knop ‘Contact toevoegen’ kunt u nieuwe contacten toevoegen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een persoon zoals een tandarts.

Figuur 9: Contact toevoegen
- Ook hier dient u allerlei gegevens in te voeren en u dient de functie te selecteren.
- De laatste knop, ‘Huisarts toevoegen’, dient als een snelkoppeling om een huisarts toe te voegen. U krijgt eigenlijk hetzelfde scherm te zien als bij ‘Contact toevoegen’, maar omdat er veel huisartsen vaak toegevoegd moeten worden is hier een snelkoppeling voor gemaakt. Zoals u ziet in onderstaande figuur is het kopje functie al voor u ingevuld.

Figuur 10: Huisarts toevoegen