Digitaal ondertekenen #Ouderportaal

Digitaal ondertekenen #Ouderportaal

Door onze samenwerking met CM Sign is het mogelijk om ouders digitaal een contract te laten ondertekenen. Dit is een naadloze integratie met KindPlanner waarbij het mogelijk is om beide ouders te laten tekenen voor een contract, via het Ouderportaal.

LET OP: Dit is een optionele service tegen bijbetaling. Neem bij interesse en verdere vragen contact op via het ticket systeem.

CM Sign

Het proces van het aanvragen en aanbieden van een nieuw of gewijzigd contract verloopt hetzelfde als zonder CM Sign. Ouders keuren het contract goed via het Ouderportaal.

Belangrijk: Bij het inrichten van het proces kun je ervoor kiezen om één óf beide ouders te laten tekenen. Wanneer er voor twee tekenende ouders wordt gekozen, hebben beide ouders hiervoor een eigen emailadres nodig in KindPlanner.

Het aangeboden contract heeft in het Ouderportaal de status Ondertekenen in plaats van Aangeboden.


Als je op de knop 'Ondertekenen' klikt, opent het contract en wordt er aangegeven of er actie is vereist. Je krijgt dan de opties Start en Afwijzen. Als je kiest voor 'Afwijzen' krijgt het contract de status afgekeurd. Om het contract goed te keuren klik je op 'Start' en krijg je de mogelijkheid om digitaal te ondertekenen.


Klik op het blauwe vlak met Handtekening. Let op: als er meerdere ouders in KindPlanner staan moeten deze allemaal tekenen. Je kan alleen tekenen als je inlogt met je eigen inloggegevens.

Zet de handtekening en kies voor Opslaan.


Kies vervolgens voor Sign en het contract is succesvol getekend.



Als het contract door alle partijen is getekend krijgt het contract de status Actief of Goedgekeurd, afhankelijk van de ingangsdatum.


In de backoffice kan je via het kind > Contracten > open het betreffende contract > Bestanden het auditreport vinden.

    • Related Articles

    • Algemene uitleg #Ouderportaal

      Bijgevoegd is een handleiding te downloaden die gedeeld kan worden met de ouders, om deze gemakkelijk kennis te laten maken met het Ouderportaal.
    • Tijdlijn #Ouderportaal

      Wanneer de ouder inlogt ziet deze gelijk de tijdlijn diens kinderen. Hierop ziet de ouder de foto's, video's en nieuwsberichten die via de groepsapp verzonden zijn. De foto's en video's kunnen worden opgeslagen. Uitleg Log in in het OuderPortaal De ...
    • Documenten uploaden #Ouderportaal

      Ouders kunnen zelf in het Ouderportaal documenten uploaden. Wanneer een document geüpload is komt er in de backoffice een melding binnen. Het document is te vinden bij de kindkaart. Hoe Document uploaden via het Ouderportaal Ga naar Documenten Kies ...
    • Contract goedkeuren/afkeuren #Ouderportaal

      Wanneer een ouder een aanvraag heeft gedaan, wordt een contract aangeboden door de backoffice-medewerker. Op het moment dat er op de knop Aanbieden (planbord) wordt geklikt, ontvangt de ouder een mail dat er een contract klaarstaat op het ...
    • Studiedag aanvragen #Ouderportaal

      Wanneer een kind op de BSO zit kan het zijn dat de school studiedagen heeft waarop opvang aangeboden wordt. Deze studiedagen worden per school ingevoerd in de Backoffice. De ouder ziet in het ouderportaal op die dag een wit blok. Wanneer hierop wordt ...