Dossieritems types beheren

Dossieritems types beheren

Wat kun je met een dossieritem type?
Je kunt als beheerder verschillende dossieritem types aanmaken/bewerken. Deze items kunnen los worden gebruikt of gekoppeld worden aan een activiteit binnen een bekwaamheid. De activiteit kan vervolgens door de medewerker afgerond worden en indien ingesteld beoordeeld worden door een manager, specifieke personen of toetsers. 

Verplichte dossieritems binnen een bekwaamheid hebben net als andere activiteiten net als andere activiteiten een status die met een kleur zichtbaar is voor de medewerkers. Enkele voorbeelden van dossieritems types zijn:
  • bewijs van deelname aan congressen en symposia;
  • elders gevolgde (vakinhoudelijke) scholingen;
  • ondersteunende documentatie over de voortgang van de professionele ontwikkeling;
  • gevolgde (klinische) lessen op de afdeling.
Idea
Ontdek hoe een medewerker een dossieritem kan aanmaken en laat beoordelen. Klik dan hier 
Dossieritems types toevoegen

Ga in het menu naar Beheer > Dossieritems om het overzicht van bestaande dossieritems types te bekijken. In dit overzicht zie je welke itemtypes actief of inactief zijn, of meerdere aanvragen mogelijk zijn en wie verantwoordelijk is voor de beoordeling. Items kunnen via het kruisje worden verwijderd en desgewenst geëxporteerd naar Excel.

Wil je een nieuw dossieritem type toevoegen? Klik dan op de plusknop rechtsonder.


Vervolgens kun je het dossieritem type verder definiëren. Hieronder wordt elke optie uitgelegd: 

Naam: vul hier de titel van het item in.
Omschrijving: geef een korte beschrijving van het doel of de inhoud van het item.
Dossieritem is actief: activeer het item zodat andere gebruikers dit type kunnen selecteren.
Meerdere aanvragen mogelijk: stel in of gebruikers meerdere exemplaren van dit item mogen toevoegen.
Bestandsupload vereist: verplicht gebruikers om een document toe te voegen aan het item.
Beoordelen: schakel deze optie in als het item beoordeeld moet worden. Selecteer vervolgens wie de beoordeling uitvoert:
  1. Manager: de manager van de afdeling van de gebruiker beoordeelt het item.
  2. Toegewezen gebruikers: één of meerdere specifieke gebruikers kunnen worden toegewezen. De gebruiker kiest zelf wie het item beoordeelt.
  3. Toetsers: toetsers die zijn ingesteld via Beheer > Toetsers kunnen het item beoordelen.
    • Related Articles

    • Dossieritems aanmaken

      Wat is een dossieritem? Een dossieritem stelt je in staat om deskundigheid bevorderende leeractiviteiten vast te leggen in je portfolio. Hiermee kun je registreren: Elders behaalde opleidingen, zoals bij- en nascholingen. Eerder verworven ...
    • Importbeheer - Dossieritems

      Een dossieritem te registreren via een importbestand Het is mogelijk om voor een dossieritem te registreren voor medewerkers. Om een dossieritem te registreren kan dit worden geïmporteerd zodat dit bij de medewerker geregistreerd wordt. Opgelet! ...
    • Evaluatie beheren

      Evaluaties beheren Als beheerder kun je na het koppelen van een evaluatie aan een catalogusitem, evaluaties beheren. Nadat een e-learning en/of klassikale opleiding is afgerond /aanwezig geweest, ontvangt de deelnemer een evaluatie. Deze evaluatie ...
    • Beoordelaar beheren via portfolio

      Beoordelaar beheren via portfolio In het profiel van de beoordelaar kun je via het tabblad "Beoordelaar" inzicht krijgen in de activiteiten waarvoor je als beoordelaar bent toegewezen. Dit biedt overzicht van de bekwaamheden waarvoor je ...
    • Beoordelaars beheren via geselecteerde bekwaamheid

      In het Leerplatform kunnen beoordelaars toetsactiviteiten beoordelen die aan een bekwaamheid zijn gekoppeld. Via Beoordelaarsbeheer kun je: Een beoordelaar toewijzen aan een bekwaamheid. Bestaande toewijzingen importeren naar een andere beoordelaar. ...