E-consult

E-consult

An e-consult is a online question or request from a client to the healthcare professional. For example, some general practitionars use it for e-consults and some healthcare centers use it for (repeated) prescription requests. This functionality can be set up and personalized per Healthspace. 

Set up the e-consult
Staff members with an Administrator role can enable and disable the e-consult functionality in the Healthspace. You can do this as follows: 

  • Click in the left menu on Admin Settings => Settings.

  • Navigate to the Features tab. Here you can set up the e-consult as a default app. Clients will see the button below at the top left of the menu under their Workspace.

  • Under Settings => Features => Options you can adjust the explanation that is shown when the client requests an e-consult.  


An example of an e-consult from the client's perspective:


Who will receive the e-consult messages? 

When clients submit an e-consult, all staff members with the Assistant role will receive a notification. Assistants can find the submitted questions under E-consults in the left menu. The assistant can then answer the question directly or forward it to the relevant contact person.  



    • Related Articles

    • E-consult

      Een e-consult is een online vraag van een cliënt aan de zorgprofessional. Deze functionaliteit kan ingesteld en gepersonaliseerd worden per Healthspace. Huisartsen gebruiken het bijvoorbeeld als e-consult, sommige gezondheidscentra gebruiken het om ...
    • E-consult

      Via een e-consult kun je snel een online vraag stellen aan jouw zorgprofessional. Zorgprofessionals maken zelf de keuze of zij gebruikmaken van het e-consult, dus deze is niet in iedere Healthspace te vinden. Als jouw zorgprofessional gebruikmaakt ...
    • E-mail notificaties

      In jouw Karify account kun je bepalen welke notificaties je wilt ontvangen op jouw e-mailadres. Je kunt bijvoorbeeld een notificatie krijgen wanneer je een bericht ontvangt van je zorgprofessional of wanneer er nieuwe opdrachten voor je zijn ...
    • Bijhouden van e-health activiteiten

      Zorgverleners zijn verplicht bij te houden welke zorg er verleend wordt aan welke cliënten. Ook willen ze dat de activiteiten die e-health betreffen vastgelegd worden. Hoe kun je hier aan voldoen? Wij raden je aan om de belangrijke (online) ...
    • Keeping track of e-health activities

      Healthcare insurance companies demand that healthcare providers register the care delivered to patients. This is also required for all activities regarding e-health. How can you meet these demands? We advise that you register important (online) ...