E-mail en push templates #backoffice
Wat
Wanneer er een e-mail verstuurd wordt vanuit KindPlanner kan ervoor worden gekozen om een e-mail template te gebruiken. Automatische mails en pushberichten maken altijd gebruik van een template.
Hoe
Template aanmaken
- Ga naar Instellingen > Templates > E-mail templates > Nieuw
- Geef een herkenbare naam op voor het template
- Geef een Eigenaar op; als het vinkje Sender is different from template owner aan staat, kan een andere Sender E-mail en Sender Name ingevoerd worden.
- Kies een Entiteit; dit is het onderdeel van waaruit de mail wordt gestuurd*
- Geef het e-mailadres op waar de e-mail naartoe moet. Dit kan met behulp van de Formulier assistent aan de rechterkant van het scherm geselecteerd worden
- Geef het onderwerp van de e-mail op in de Subject; in het onderwerp van de e-mail kan met behulp van de Formulier assistent velden uit het systeem gehaald worden**
- Maak de e-mail op. Hierbij kan wederom gebruik gemaakt worden van de Formulier assistent. Dit werkt als volgt. Zet de cursor in het veld Insert field en selecteer het veld dat gebruikt moet worden. Zet vervolgens de cursor in de e-mail waar het veld ingevoegd moet worden in de tekst en kies voor Use value
- Vink het boxje Enable Mail aan om het template te gebruiken voor email
- Vink het boxje Enable Push aan om het template te gebruiken voor pushberichten
* Bij, bijvoorbeeld, een mail sturen naar een ouder, kies de entiteit Ouder
** De Subject zal worden gebruikt voor zowel de mail als de pushmelding. Bij de pushmelding vormt de Subject de eerste regel in de melding die verschijnt, de tekst uit het tekstvak Template vormt de tweede regel
OuderApp: kiezen voor mail en/of pushberichten
- Ga in de OuderApp naar het Menu > Instellingen
- Kies voor Media of Berichten
- Kies wat voor berichten de voorkeur hebben om te ontvangen: Geen, Email, Push of Email & Push
LET OP: Als de boxjes bij Enable Mail/Push niet aangevinkt zijn, wordt de automatische mail/pushmelding ook niet verstuurd. Heeft een ouder alleen pushmeldingen ingesteld in de OuderApp en alleen het boxje bij Enable Mail staat aangevinkt, ontvangt deze ouder géén bericht.
Related Articles
E-mail versturen #Backoffice
Vanuit de backoffice kunnen er e-mails (met bijlage) verstuurd worden naar ouders. Er kan een mail verstuurd worden naar 1 ouder of naar meerdere ouders. Naar meerdere ouders kan alleen via een mailgroep. De mailgroep die standaard in de omgeving ...
E-mail opnieuw versturen
Het is mogelijk een e-mail opnieuw te versturen via de backoffice. Dit kan wanneer een e-mail de status 'failed' heeft en daardoor niet verzonden is of wanneer de e-mail een tweede keer verstuurd dient te worden. Eén e-mail opnieuw versturen 1. Ga ...
Bijlage toevoegen aan een mail #backoffice
Vanuit de backoffice kan een mail gestuurd worden met daarbij een bijlage. Bijlage toevoegen Ga naar BV, Locatie, Groep Klik op Bestanden > Nieuw Upload het bestand Volg de stappen 1 t/m 7 van de handleiding E-mail versturen #backoffice Scroll naar ...
Mailgroep #Backoffice
Een mailgroep is een groep waarnaar een e-mail verstuurd kan worden. Deze mailgroep kan aangemaakt worden in de Backoffice. Standaard staan er al mailgroepen in voor de verantwoordelijke per BV, Locatie en Groep. Daarnaast is er ook een mailgroep ...
Backoffice gebruiker aanmaken #Backoffice
In de backoffice kunnen verschillende gebruikers aangemaakt worden. Aan een gebruiker dienen bepaalde rechten/rollen toegekend te worden alvorens deze gebruik kan maken van de functionaliteiten binnen KindPlanner. Een gebruikersrol kan zo ingericht ...