Inleiding
Wanneer u een MY EPASS account heeft dan heeft u hiervoor een werkend e-mailadres nodig. Wanneer u onverhoopt uw wachtwoord bent vergeten, dan kan u alleen een nieuw wachtwoord aanvragen indien u nog toegang heeft tot dit e-mail adres. In de praktijk wil het nog wel eens voorkomen dat door organisatorische veranderingen of het wisselen van werkgever, het MY EPASS e-mailadres opeens niet meer actief is én u ook het wachtwoord niet meer weet. In dat geval heeft u geen toegang meer tot EPASS.
Om deze situatie te voorkomen is het mogelijk om een herstel e-mailadres in te stellen. Met dit herstel e-mailadres kunt u alsnog toegang krijgen tot uw MY EPASS account in het geval het primaire MY EPASS inlog e-mailadres niet meer toegankelijk is. Hierbij is het verstandig om een e-mailadres te gebruiken waar u verwacht altijd nog toegang toe te hebben, ongeacht organisatorische veranderingen of wisseling van werkgever.
Instellen Herstel e-mailadres
Om een Herstel e-mailadres toe te voegen aan uw MY EPASS account, volgt u de volgende stappen:
1. Open een webbrowser en navigeer naar my.epass.eu, log in op de gebruikelijke manier.
2. Nadat u succesvol bent ingelogd dient u eerst naar uw MY EPASS account pagina te navigeren. In sommige gevallen komt u daar direct terecht na het inloggen en worden hier tevens al uw gebruikersprofielen getoond. Het kan echter ook zijn dat er een standaard gebruikersprofiel is ingesteld en dat u direct in het betreffende gebruikersprofiel terecht komt. In dat geval dient u van daaruit naar uw MY EPASS account pagina te navigeren.
2a. Wanneer u na het inloggen eerst in uw gebruikersprofiel terecht komt, kunt u hier op de grijze 'MY EPASS ACCOUNTS' knop drukken om naar uw MY EPASS account pagina te navigeren. Indien u reeds op de MY EPASS account pagina terecht bent gekomen, sla deze stap dan over en ga verder met stap 2b.
2b. Op de MY EPASS account pagina drukt u op de PROFIEL knop om naar uw MY EPASS profiel pagina te gaan.
3. Op de MY EPASS Profiel pagina worden uw MY EPASS account gegevens getoond; naam, inlog e-mailadres, herstel e-mailadres en de ingesteld standaard taal.
3a. Om een herstel e-mailadres in te stellen of te wijzigen, klikt u onderaan de pagina op 'wijzig gegevens en wachtwoord'.

3b. U kunt vervolgens het bestaande herstel e-mailadres wijzigen of een nieuw herstel e-mailadres instellen. U kunt de overige gegevens laten staan, wat u niet aanpast wordt ook niet opgeslagen. Druk vervolgens op de knop 'Wijzigingen opslaan'.
4. U krijgt vervolgens een melding dat de wijziging is opgeslagen en dat u op het betreffende e-mailadres een mail ontvangt waar u de wijziging dient te bevestigen.
5. Zodra u op de bevestigingslink in de e-mail geklikt heeft zal de wijziging definitief doorgevoerd worden. Vanaf dat moment kunt u uw MY EPASS account herstellen via het herstel e-mailadres.