FAQ

FAQ


- Het lukt niet om de maandvrijgave te doen voor een periode, hoe komt dit?
Dit kan 2 oorzaken hebben.
Oorzaak 1: Je hebt de regel niet uitgecheckt alvorens je de wijziging wil doorvoeren. Controleer dit en pas vervolgens de periode aan. 
Vervolgens kun je bij de 'Actie' tegel de periode vrij geven door op de vrijgeven knop te drukken. Krijg je de melding succesvol zonder dat de periode wordt vrijgegeven? Druk op het tandwiel icoontje rechtsboven (Gegevens verversen) en druk nu nogmaals op de knop vrijgeven. 

- Ik krijg een  'Object not found 400 error' als ik een Pagina wil openen waarin een Power BI rapport staat. Hoe los ik dit op?

Het kan voorkomen dat een Power BI rapport niet meer wil laden i.c.m. een Power BI 400 error.

Dit kan 2 oorzaken hebben:

Oorzaak 1: Corrupt rapport.
Oplossing: Hernoem het rapport, test het rapport, pas de naam daarna weer terug aan

Oorzaak 2: De bijbehorende dataset of het rapport zijn een keer verwijderd en de ID's matchen niet meer. Zorg ervoor dat het juist in InTouch staat:

  1. Switch naar rol Model beheer
  2. Ga naar Visualisatie
  3. Ga naar Weergave sjabloon
  4. Zoek in het grid het betreffende Power BI rapport
  5. Check de regel uit
  6. Zorg dat het Semantic model ID in de kolom WeergavesjabloonCode staat
  7. Zorg dat het rapport ID in het kenmerklabel staat conform dit formaat (achter de : moet het rapport ID staan:

|PowerBIObjectID:|

Voorbeeld: |PowerBIObjectID:236be256-9144-45de-92b8-c27b8c60b22a|

  1. Sla de wijzigingen op en check deze in
  2. Test het rapport