Bij instellingen, rollen en rechten, rechten per gebruiker kan er een gebruiker worden toegevoegd.
Er opent een tabblad ‘Gebruiker’. Hier kan de nieuwe gebruiker gezocht
worden door op “Nieuw” te klikken.
Mocht de gebruiker niet in deze lijst staan, dan kan er gekozen worden voor om
alle gegevens in te voeren en daarna op te slaan
Let op! als een gebruiker handmatig wordt ingevoerd, dan
betekent dit dat deze gebruiker niet is aangeleverd door het HR pakket. Er kan
dan ook geen koppeling gemaakt worden met een personeelsnummer.
Het handmatig toevoegen van een gebruiker kan worden gedaan voor een extern persoon
die geen medewerker is, maar wel dient in te loggen. Deze gebruiker dient de
rol “Admin” te hebben. De rechten kunnen voor deze gebruiker aangepast worden,
zolang de rol “Admin” maar actief is.
Zoek de gebruiker op.
Bij het tabblad gebruiker is nu te zien dat het e-mailadres nog niet is
geactiveerd. De gebruiker heeft een link ontvangen in haar/zijn e-mail. Via
deze link kan het wachtwoord ingesteld worden en wordt direct ook het
e-mailadres geactiveerd. Voer bij dit tabblad de rol in van de gebruiker indien
nodig.