Groepenbeheer

Groepenbeheer

Het aanmaken van een groep 

Beheerders hebben de mogelijkheid om gebruikersgroepen te maken onder Beheer > Gebruikersbeheer -> Groepen. Aan deze groepen kunnen specifieke gebruikers worden toegevoegd. Vervolgens kunnen de groepen o.a. gebruikt worden bij het toewijzen van catalogusitems en het sturen van berichten. Het is ook mogelijk om groepen te 'nestelen' (dus groepen in groepen plaatsen).


Via de plus knop rechtsonder kan een nieuwe groep aangemaakt worden. Je kunt hierbij een aantal gebruikers toevoegen aan een groep, bijvoorbeeld een set aan docenten. 


Je kunt ook een hele groep in een groep plaatsen of personen die lid zijn van een groep ook in een nieuwe groep plaatsen. 




Het bewerken of verwijderen van een groep

Via Groepenbeheer kun je in het overzicht een bestaande groep weer bewerken of verwijderen. Als je een groep verwijdert let dan op dat ook de reeds aangemaakte toewijzingen komen te vervallen. 

    • Related Articles

    • Mijn Leertraject - Groepen aanmaken

      Om structuur aan te brengen voor het beheren van leertrajecten wordt geadviseerd om items onder te verdelen in groepen. Door het onder te verdelen in groepen kun je items bundelen en als er meerdere leertrajecten zijn kun jemakkelijk het juiste item ...
    • Groep aanmaken

      Hoe maak ik een groep aan? Om gebruikers makkelijker terug te vinden kun je een groep aanmaken om in het gebruikersbeheer inzicht te krijgen in welke groep een gebruiker zich bevindt en aan welke producten de gebruiker gekoppeld is. Hieronder een ...
    • SDB Leerplatform: functioneel / Technisch ontwerp

      Hieronder wordt in een vereenvoudigde weergave getoond hoe het SDB Leerplatform functioneel / technisch ontworpen is. Links worden de bronsystemen aangeroepen en vanuit daar wordt er input opgehaald door verschillende systemen. In het SDB ...
    • SDB Leerplatform - Updates 2024

      Binnen het SDB Leerplatform wordt er gewerkt via een sprint waarbij er elke 2 weken een update plaats zal vinden. Hierbij gaan we uit van enkele uitgangspunten, namelijk: Ontwikkel- & inrichtingswerkzaamheden worden in gepland in sprints van 2 weken ...
    • Aanmaken gebruiker

      Gebruikersbeheer Als er gebruik wordt gemaakt van een HR-koppeling (via SDB HR, AFAS of Visma Raet (BO4) zijn deze acties niet benodigd. Er wordt een dagelijkse synchronisatie gedaan vanuit het HR-systeem. Als beheerder kun je nieuwe SSO-gebruikers ...