Handleiding Patiënten

Handleiding Patiënten


Deze handleiding laat u de basis zien van de patiënten functie in Asterisque en hoe u deze kunt gebruiken. 


  1. Klik op ‘Patiënten’. 


Figuur 1: Hoofdmenu

  1. U ziet vervolgens een overzicht van de laatste 10 opgezochte patiënten. 


Figuur 2: Patiënten

  1. In dit overzicht kunt u verschillende handelingen uitvoeren. Achter iedere patiënt zijn er verschillende icoontjes beschikbaar. Hiermee kunt u snel naar gewenste functies navigeren die patiënt-gerelateerd zijn. Dit zijn bijvoorbeeld: patiënt dashboard, patiënt logboek, elektronisch voorschrijven en behandeltraject.
  2. Aan de linker kant ziet u ‘Patiënt toevoegen’. 
  3. Wanneer u dit overzicht niet ziet maar alleen het woord afsprakenoverzicht, betekent dit dat u als behandelaar bent ingelogd. U ziet dan het volgende overzicht.


Figuur 3: Ingelogd als behandelaar

  1. Wanneer u op het tabblad klikt onder het woord verbergen komt u in het overzicht terecht om een patiënt te kunnen toevoegen. Ziet u het tabblad niet staan klik dan op Agenda, vervolgens verschijnt het kleine tabblad onder het woord verbergen.






Figuur 4: Agenda

  1. Zoals te zien op de afbeelding is het kleine tabblad nu wel zichtbaar.


Figuur 5: Klein tabblad 

  1. Wanneer u hierop heeft geklikt verschijnt het volgende menu aan de linkerzijde:


Figuur 6: Menu linkerzijde 






PATIËNT TOEVOEGEN

  1. Wanneer u hier op klikt komt u bij het ‘patiënt intake’ formulier. 


Figuur 1: Patiënt toevoegen

  1. Hier kunt u nieuwe patiënten toevoegen door middel van het invullen van verschillende velden. 
  2. Als eerste kunt u de inlogmethode voor het klantenportaal instellen. Onderstaande opties zijn daarin beschikbaar. 


Figuur 2: Inlogmethode

  1. Vervolgens gaat u verder met het invullen van de personalia. 


Figuur 3: Personalia

  1. U kunt hier de naam van de patiënt invullen, het geslacht en bijvoorbeeld het naamgebruik. Het kan immers zo zijn dat de patiënte graag hun eigen geslachtsnaam wensen te gebruiken of juist die van de partner of zelfs een combinatie van deze twee. 
  2. Wanneer de personalia is ingevuld gaat u door met de adresgegevens. 


Figuur 4: Adresgegevens 

  1. Hier kunt u aangeven wat het adres van de patiënt is, welke gemeente en welk land de patiënt zijn of haar woonadres heeft. 
  2. Wanneer u deze gegevens compleet heeft gaat u verder met de contactgegevens. 


Figuur 5: Contactgegevens

  1. Hierin kunt u de contactgegevens van de patiënt noteren. Sommige patiënten wensen bijvoorbeeld op het zakelijke e-mailadres benaderd te worden, derhalve kunt u ook een splitsing maken tussen een privé en zakelijk e-mailadres en telefoonnummer. 



AANMELDINGEN

  1. Klik in het hoofdmenu op ‘Patiënten’. 


Figuur 1: Hoofdmenu

  1. Vervolgens klikt u links op de knop ‘Aanmeldingen’. 


Figuur 2: Patiënten

  1. U krijgt nu een lijst te zien met nieuw aangemelde patiënten. In deze lijst staat de aanmelddatum van de patiënt vernoemd, de naam, het BSN nummer, de geboortedatum, de plaats, de postcode, de verwijzer, het specialisme, waaruit iemand is aangemeld, eventuele opmerkingen, het aanmelddocument en de status. 


Figuur 3: Aanmeldingen

  1. In deze lijst kunt u nieuw aangemelde patiënten accepteren door links te klikken op ‘Accepteren’. Dit scheelt veel handelingen, omdat anders al deze gegevens handmatig ingevoerd zouden moeten worden bij ‘Patiënt toevoegen’. 



OVERZICHT ZORGPADEN


Via het patiëntenoverzicht kunt u ook een overzicht van alle lopende en/of gesloten zorgpaden bekijken.


Dit kunt u doen door het klikken op 'Overzicht Zorgpaden'.



Figuur 1: Overzicht zorgpaden


U krijgt vervolgens een overzicht van alle lopende zorgpaden ( dit is de standaard filter). U kunt ook op alleen de afgesloten zorgpaden fileren of een combinatie van lopende en gesloten zorgpaden.



Figuur 2: Filteren op zorgpaden


Door middel van het klikken op het pijltje voor de regels krijgt u een overzicht van de zorgpaden.



Figuur 3: Overzicht zorpgpad


Het klikken op het pijltje zorgt ervoor dat u een compleet overzicht van zorgpaden krijgt.

In dit overzicht zijn bijvoorbeeld zichtbaar: de patiënt, fase, status van zorgpad, discipline en behandelaars 



Figuur 4: Overzicht zorgpaden


Ook kunt u deze overzichten exporteren naar Excel middels deze knop.



Figuur 5:Exporteren naar Excel


Er wordt vervolgens een Excel werkblad aangemaakt en gedownload.


OVERZICHT TAKEN

Via het patiëntoverzicht kunt u ook een takenoverzicht verkrijgen. Hier ziet u alle taken die in uw omgeving bekend zijn, zowel open taken als gesloten taken. Hieronder leggen wij u uit hoe u dit kun verkrijgen. 

  1. Klik op ‘Overzicht taken’. 


Figuur 1: Overzicht taken

  1. Het kan soms even duren voordat de pagina is geladen, maar uiteindelijk ziet u een lijst met alle taken. 
  2. In dit overzicht kunt u filteren op bijvoorbeeld de gewenste data. 


Figuur 2: Overzicht taken 

  1. U kunt zoeken op alle rijen, deze kunt u gemakkelijk aanpassen door ze te verschuiven.
  2. Wilt u bijvoorbeeld alleen taken zien die open staan, dan kunt u de rij ‘Status’ slepen naar de balk waar in staat ‘Sleep een kolomkop hier naar toe om te groeperen op die kolom’. 
  3. Vervolgens ziet u het volgende:


Figuur 3: Taken gefilterd op status

  1. Als u alleen status: open wilt weergeven dan klikt u op het pijltje voor ‘Status: Open’ en dan laat het systeem u alleen de taken zien die open staan. 
  2. Dit kunt u met alle categorieën op deze manier uitvoeren. 

NAW PAGINA PATIËNTEN

Op de NAW pagina van een patiënt ziet u het ingestelde zorgpad, verschillende tabbladen en de patiëntenkaart. 

In de tabbladen kunt u navigeren door informatie, informatie aanvullen of muteren. In het tabblad ‘NAW gegevens’ ziet u bijvoorbeeld de informatie die met het patiënt intake formulier is ingevuld. 

Ook kunt u op de NAW pagina additionele zaken toevoegen zoals: tijdelijk adres, werkadres, vakantie adres en financiële gegevens. 

Hieronder is per tabblad de basisfunctionaliteit beschreven.


TABBLAD HUISARTS

In het tabblad ‘Huisarts’ kunt u een huisarts koppelen aan een patiënt. In het veld ‘Bekende huisartsen’ kunt u een huisarts zoeken. In ons voorbeeld hebben wij gezocht op ‘Jan’. In het drop-down veld ‘Zoekresultaten’ vindt u de zoekresultaten waarvan u er één kunt selecteren. Selecteer u hier een huisarts, dan zullende personalia en adresgegevens van de huisarts automatisch gevuld worden. 


Figuur 1: Huisarts


TABBLAD APOTHEEK

Middels het tabblad ‘Apotheek’ kunt u een apotheek koppelen aan een patiënt. In het veld ‘Zoek apotheek’ kunt u zoeken op naam, AGB-code, straat, postcode en plaatsnaam. In ons voorbeeld hebben wij gezocht op ‘Jan’. De zoekresultaten worden, net zoals bij het zoeken naar huisartsen in het drop-down veld, daaronder zichtbaar. Wanneer u een apotheek selecteert worden de gegevens automatisch ingevuld. 


Figuur 1: Apotheek


TABBLAD VERZEKERING


Middels het tabblad ‘Verzekering’ kunt u een verzekering aan een patiënt koppelen. Wanneer u klik op ‘Selecteer polis’ opent zich een pop-up scherm waarin u een verzekeringsmaatschappij alsmede het verzekering pakket kunt kiezen. Ook kunt u het verzekerde nummer opgeven in dit scherm. In ons voorbeeld hebben wij gekozen voor Aevitae en een bepaald pakket. 


Figuur 1: Verzekering


TABBLAD AFSPRAKEN


Middels het tabblad ‘Afspraken’ hebt u de mogelijkheid om bijvoorbeeld de geplande afspraken van de geselecteerde patiënt te zien en afspraken in te plannen en herhalingen in te stellen. 


Figuur 1: Afspraken


TABBLAD CONTACTPERSONEN


Middels het tabblad ‘Contactpersonen’ heeft u de mogelijkheid om één of meerdere contactpersonen te koppelen aan een patiënt. 

U kunt in dit scherm ervoor kiezen om een nieuwe contactpersoon toe te voegen of een bestaande contactpersoon te gebruiken. In ons voorbeeld kiezen wij ervoor om een nieuwe contactpersoon aan te maken. 


Figuur 1: Contactpersonen

Wanneer u alle gegevens heeft ingevuld klikt u op ‘Opslaan’. 

U ziet vervolgens dat onder het tabblad ‘Contactpersonen’ de contactpersoon is toegevoegd. In ons voorbeeld is dat Jan-Willem-Wouter-Arend van Vleuten met als functie ‘Medisch contactpersoon’. 


Figuur 2: Contact personen wijzigen

U kunt ook de relatie weer wijzigen door te klikken op ‘Relatie wijzigen’. 


TABBLAD DEBITEUREN


Middels het tabblad ‘Debiteuren’ kunt u een debiteur instellen voor de patiënt. Een debiteur is iemand die de betaling voor de patiënt uitvoert anders zijnde dan de verzekeraar. Dit kan bijvoorbeeld de werkgever zijn die de behandeling voor zijn werknemer vergoedt. 


Figuur 1: Debiteuren

Selecteer de desbetreffende debiteur en klik op de blauwe knop ‘Opslaan’. 



PATIËNTENKAART

Middels de patiëntenkaart kunt u navigeren naar een aantal veelgebruikte functionaliteiten binnen Asterisque. 

Hieronder een voorbeeld van de patiëntenkaart en de mogelijke opties. 


Wanneer u op een van de mogelijke opties klikt komt u direct uit bij de betreffende functionaliteit. Dit helpt u om sneller te navigeren naar patiënt gerelateerde zaken. 

Hieronder is per functie uitgelegd hoe deze werkt. 


DASHBOARD

De dashboard functie is gemaakt om direct alle benodigde (meest gebruikte) informatie van de geselecteerde patiënt zichtbaar te hebben. Dit is vrij door u als gebruiker in te stellen. We gaan u laten zien hoe u snel en eenvoudig uw eigen dashboard kunt inrichten. 

  1. Klik op ‘Dashboard’.


Figuur 1: Dashboard

  1. Wanneer u nog geen dashboard heeft ingesteld zal deze pagina volledig blanco voor u zijn. Door het volgen van de volgende stappen kunt u uw eigen dashboard inrichten
  2. Klik op ‘Voeg widget toe’. 


Figuur 2: Widget toevoegen

  1. Er wordt een nieuw veld op de pagina getoond. Onderstaand een voorbeeld. 


Figuur 3: Layout

  1. Klik om te beginnen op ‘Layout’ en kies het gewenste aantal kolommen. In ons voorbeeld is dat 2 kolommen. 
  2. Er wordt een blanco veld op de pagina toegevoegd. Vervolgens klikt u weer op ‘Voeg widget toe’. Kies vervolgens ‘widget’ U krijgt nu een drietal opties: patiënt, dossier en behandeltraject.

 

Figuur 4: Widget kiezen

  1. In ons voorbeeld kiezen wij ‘Patiënt’ en vervolgens ‘Informatie (NAW)’. 
  2. Er wordt nu een groot veld toegevoegd met de patiënt informatie. 
  3. U kunt dit veld vervolgens doormiddel met uw muis naast de oranje tekst ‘Patiënt informatie’ te gaan staan verslepen naar het gewenste veld. Onderstaand een voorbeeld. 


Figuur 5: Voorbeeld dashboard 1

  1. Dit ziet er vervolgens zo uit:


Figuur 6: Voorbeeld dasboard 2

  1. U heeft nu de mogelijkheid om nog een widget toe te voegen. Klik weer op ‘voeg widget toe’ en vervolgens op ‘Widget’. In ons voorbeeld gaan wij een EPD toevoegen. 
  2. Klik op ‘Dossier’ en vervolgens op ‘EPD’. Selecteer hier het gewenste EPD. 


Figuur 7: Widget kiezen

  1. In ons voorbeeld is het EPD ‘Activiteiten opvoeren’ het EPD dat wij willen toevoegen aan het dashboard. 
  2. Het drop-down menu genaamd ‘Index’ geeft u de mogelijkheid om een bepaalde sessie van het EPD te kiezen. In sommige gevallen wilt u bijvoorbeeld juist de eerste sessie hebben en in sommige gevallen nou net de laatste. 
  3. Wanneer u de gewenste index heeft gekozen klikt u op ‘Selecteer’. Uw EPD wordt in een groot veld toegevoegd aan de dashboard pagina. Deze kunt u, net als de vorige widget, slepen naast het veld waarin ook de patiënt informatie zichtbaar is. Het resultaat is dan als volgt:


Figuur 8: Voorbeeld dashboard 3

  1. Het toegevoegde EPD kunt u zelfs bewerken in het dashboard. Zo kunt u naar hartenlust zaken toevoegen en verwijderen terwijl u bezig bent en heeft u alle informatie die u het meest gebruikt direct bij de hand. 


DOSSIER

Wanneer u klikt op ‘Dossier’ komt u in het dossier van de patiënt. 


Figuur 1: Dossier selecteren

Vanuit het dossier van de patiënt heeft u toegang tot de EPD’s, vragenlijsten, metingen, dagboek, documenten en de communicatie. 


Figuur 2: Dossier


LAB RESULTATEN


Met lab resultaten kunt u de lab resultaten van de desbetreffende patiënt inzien. U kunt er voor kiezen om alle resultaten te laten zien door te klikken op ‘Alles uitvouwen’, u kunt ook kiezen om alleen afwijkende resultaten weer te geven door te klikken op ‘Toon afwijkingen’. 



Figuur 1: Lab resultaten


Figuur 2: Lab resultaten filteren


EVS


Middels het EVS (Elektronisch Voorschrijven Systeem) kunt u als behandelaar diagnoses, contra-indicaties en allergieën toevoegen. Ook kunt u hier direct medicatie aan de patiënt voorschrijven. 


Figuur 1: EVS selecteren

Hieronder een voorbeeld van de EVS pagina en hoe deze er uitziet. Zoals u ziet heeft deze patiënt reeds een diagnose, contra-indicatie en een allergie. 


Figuur 2: EVS


BEHANDELTRAJECT


Wanneer u op ‘Behandeltraject’ klikt heeft u voor de geselecteerde patiënt alle behandeltraject informatie bij de hand. U kunt hierin alle behandeltrajecten van een patiënt zien. Ook kunt u hier zien wanneer deze geopend/gesloten zijn, wie de behandelaar is, wat de status van het traject is en zelfs nieuwe behandeltrajecten aanmaken. 


Figuur 1: Behandeltraject selecteren

Hieronder een voorbeeld van de ‘Behandeltraject’ pagina en hoe deze er uit ziet. 


Figuur 2: Behandeltraject


JOURNAAL


Als u klikt op ‘Journaal’ heeft u de mogelijkheid om de opgeslagen journaals van een patiënt te zien. Dit is mogelijk voor het gewone journaal alsmede het medisch journaal. 


Figuur 1: Journaal selecteren

Tevens kunt u hier direct journaal of medische journaalberichten ingeven. En voor medische journaalberichten is het zelfs mogelijk om deze te markeren zodat ze gebruikt kunnen worden in de template editor en dus gebruikt kunnen worden in brieven of e-mails. Hieronder een voorbeeld. 


Figuur 2: Journaal


VERKOOP


Onder ‘Verkoop’ kunt u losse verkoop producten vinden. Behandelaren kunnen bepaalde producten toevoegen, hier kunnen vervolgens eventuele kortingen verrekend worden en u kunt kiezen hoe de patiënt dient te betalen. 


Figuur 1: Verkoop selecteren


Figuur 2: Verkoop winkelmandje

U kunt van deze verkoop ook een offerte maken door op de rode knop ‘Offerte maken’ te klikken. In de tabel daaronder staan eventuele eerdere offertes weergegeven. 


KLANTENPORTAAL

Wanneer u op ‘klantenportaal’ klikt kunt a alle zaken met betrekking tot het klantenportaal van de geselecteerde patiënt inzien, instellen en veranderen. 


Figuur 1: Klantenportaal selecteren

U ziet in het volgende scherm de inlogmethode van de patiënt, deze kunt u aanpassen naar de gewenste methode. Ook kunt u in dit scherm bijvoorbeeld regelen welke vragenlijsten, documenten en communicatie de patiënt in zijn of haar klantenportaal krijgt te zien. Hieronder een voorbeeld. 


Figuur 2: Klantenportaal

De documenten en communicatie die u bijvoorbeeld beschikbaar of juist niet beschikbaar wilt stellen op het klantenportaal zijn eenvoudig middels een slider in te stellen. 

Ook kunt u via deze pagina de inloggegevens van patiënten resetten wanneer dit nodig is. 


LOGBOEK


In het logboek kunt u zien welke gebruikers het dossier (of functies hiervan) van de geselecteerde patiënt hebben ingezien, gemuteerd of verwijderd. Iedere regel is voorzien van een datum, op deze manier inzichtelijk wie, wat en wanneer heeft gedaan. 


Figuur 1: Logboek selecteren

Hieronder een voorbeeld van het logboek. 


Figuur 2: Logboek



PATIËNT STATUS NAW-KAART

De patiënt status kon voorheen alleen gecontroleerd worden in de afspraak van de patiënt. Het was dus niet in een oogopslag duidelijk of een patiënt aanwezig was, zich had afgemeld of niet is komen opdagen. Het is nu mogelijk gemaakt om in een oogopslag de aanwezigheid te controleren. Hieronder kunt u zien op welke manier de aanwezigheid nu zichtbaar is.

  1. Klik op ‘Patiënten’.


Figuur 1: Patiënten


  1. Klik op de naam van de betreffende patiënt. In ons voorbeeld is dat P. test Peters.


Figuur 2: Patiënten 


  1. Klik op ‘Afspraken’.


Figuur 3: Afspraken openen

  1. Klik op ‘Historie’.

 

Figuur 4: Historie


  1. U kunt zien dat de aanwezigheid al meteen zichtbaar is. U hoeft niet meer de afspraak te openen om de aanwezigheid van de patiënt te controleren.


Figuur 5: Aanwezigheid afspraken


Het aanwezigheidsicoontje is zichtbaar bij toekomstige, huidige en afgelopen afspraken.


PLANNINGSMODULE SELECT ALL

Het komt vaak voor dat er meerdere afspraken in een planningsactie zitten. Het is nu mogelijk om alle afspraken in een keer in te plannen. Het is dus niet meer nodig om alle planningsacties 1 voor 1 te selecteren. Hieronder laten wij zien hoe dat ingepland kan worden.

  1. Klik op ‘Patiënten’. 

Figuur 1: Patiënten


  1. Klik op de naam van de betreffende patiënt. In ons voorbeeld is dat P. test Peters.


Figuur 2: Patiëntenoverzicht


  1. Klik nu in het zorgpad van de patiënt op de planningsacties waarbij meerdere afspraken ingepland dienen te worden. In ons voorbeeld is dat ‘Intake inplannen’.


Figuur 3: Planningsactie zorgpad


  1. U kunt zien dat er nu een vinkje is toegevoegd boven de planningsacties.


Figuur 4: Planningsactie


  1. Vink het vakje aan. U kunt zien dat alle afspraken nu geselecteerd zijn.
  2. Vink ‘Andere periode’ aan en selecteer de week waarin de afspraken ingepland dienen te worden.
  3. Klik op ‘Zoeken’.


Figuur 5: Planningsactie


  1. Selecteer de gewenste datum en tijd en klik op ‘Reserveer’.


Figuur 6: Afspraken inplannen a.d.h.v. select all


  1. De afspraak is nu ingepland.



NOG IN TE PLANNEN AFSPRAKEN ALS ‘NVT’ KUNNEN AANVINKEN

Het is mogelijk om nog in te plannen afspraken als ‘NVT’ (niet van toepassing) aanvinken en daarbij een reden aangeven waarom deze betreffende afspraak niet ingepland hoeft te worden. 


  1. Klik boven in het hoofdmenu op ‘Patiënten’


Figuur 1: Hoofdmenu


  1. Een overzicht van uw patiënten verschijnt. Klik op de naam van de betreffende patiënt. 


Figuur 2: Voorbeeld patiëntenoverzicht


  1. In het volgende overzicht ziet u de NAW-gegevens van de betreffende patiënt. Bovenaan de pagina ziet u het zorgpad van de patiënt. 


Figuur 3: NAW-gegevens van een patiënt


  1. Klik op de actie ‘Planning’. 


Figuur 4: Zorgpadactie planning


  1. De planningsmodule wordt geopend. Hieronder ziet u twee afspraken die nog moeten worden ingepland.


Figuur 5: Nog in te plannen afspraken


  1. Bij beide afspraken ziet u een vierkantje met een streepje. 

Dit icoon staat voor het annuleren van een afspraak. Klik op dit icoon.


Figuur 6: Planning annuleren


  1. U wordt gevraagd voor een bevestiging. 


Figuur 7: Bevestiging van een actie


  1. Klik op ‘Ja’. Vervolgens keert u terug in de planningsmodule. U ziet bij de zojuist geannuleerde afspraak een invoerveld met de vermelding ‘N.V.T. Reden’. Vermeld hier uw reden van annuleren. 



Figuur 8: Een reden van annuleren vermelden.


  1. De wijziging wordt automatisch opgeslagen.


AFSPRAKEN BEHANDELAAR IN PLANMODULE

In de planmodule kunt u zien hoeveel patiënten er op een bepaald tijdstip aan een behandelaar zijn gekoppeld. 


  1. Klik in het menu op ‘Patiënten’.


Figuur 1: Hoofdmenu


  1. Een overzicht van uw patiënten verschijnt. Klik op de naam van de betreffende patiënt. 


Figuur 2: Voorbeeld patiëntenoverzicht


  1. In het volgende overzicht ziet u de NAW-gegevens van de betreffende patiënt. Bovenaan de pagina ziet u het zorgpad. Klik op ‘Planning’ in het zorgpad.


Figuur 3: NAW-gegevens van een patiënt


  1. U bent nu in de planmodule. Vink de desbetreffende afspraak aan. 


Figuur 4: Planmodule


  1. Klik op ‘Zoeken’. 


Figuur 5: Zoekfunctie



  1. In het volgende overzicht ziet u de agenda met informatie over de locatie, de behandelkamer en de zaal. 


Figuur 6: Planmodule 


  1. Klik op een bepaalde dag/tijdstip.


Figuur 7: Planmodule 

Een scherm verschijnt met informatie over de betreffende behandelaren. Achter de eerste behandelaar staat een poppetje. Dit wil zeggen dat deze behandelaar op dat tijdstip al een afspraak met een patiënt heeft. 

Vink de desbetreffende behandelaar aan en klik daarna op ‘Reserveer’ om datum en tijdstip te reserveren. 


  1. De afspraak is gemaakt.


Figuur 8: Afspraak gemaakt via planmodule 


AFSPRAAKCATEGORIE OP AFSPRAKENKAART

Bij het printen van een afsprakenkaart voor de patiënt wordt nu ook de afspraakcategorie getoond. 


  1. Klik in het menu op ‘Patiënten’.


Figuur 1: Hoofdmenu


Een overzicht van uw patiënten verschijnt. Klik op de naam van de betreffende patiënt. 


Figuur 2 Voorbeeld patiëntenoverzicht


  1. In het volgende overzicht ziet u de NAW-gegevens van de betreffende patiënt. Klik op de tab ‘Afspraken’. 

 

Figuur 3: NAW-gegevens van een patiënt


  1. Rechts van het scherm ziet u de afspraken van vandaag en de toekomstige afspraken. Klik op het print-symbool. 


Figuur 4: Afspraken


  1. Het afsprakenoverzicht verschijnt. In de vierde kolom ziet u de afspraakcategorie. 


Figuur 5: Printklaar afsprakenoverzicht


U kunt dit bestand als PDF opslaan of afdrukken. 



MEDISCH CONTACTPERSOON TOEVOEGEN

Bij elke patiënt hebt u de mogelijkheid om contactpersonen toe te voegen. Zo kunt u bijvoorbeeld familieleden of een begeleider aan het dossier van de patiënt koppelen. Nieuw in deze functie is dat u nu ook medische contacten kunt toevoegen. Hierbij kunt u denken aan een arbospecialist. 

Hieronder laten we u zien hoe u een medisch contact kunt toevoegen.


  1. Klik boven in het hoofdmenu op ‘Patiënten’. 


Figuur 1: Hoofdmenu


  1. Een overzicht van uw patiënten verschijnt. Klik op de naam van de betreffende patiënt. 


Figuur 2: Voorbeeld patiëntenoverzicht


  1. In het volgende overzicht ziet u de NAW-gegevens van de betreffende patiënt. Klik op de tab ‘Contactpersonen’. 


Figuur 3: Een voorbeeld van de NAW-gegevens van een patiënt

  1. U kunt nu alle personen zien die aan de betreffende patiënt zijn gekoppeld. Zijn er geen contactpersonen aan de patiënt gekoppeld, klik dan op ‘Contactpersoon toevoegen’. 


Figuur 4: Overzicht contactpersonen 

  1. Een pop-up-venster verschijnt. U kunt nu een bestaand of een nieuw contact toevoegen. 
  2. Als u op ‘Bestaand contact’ klikt, ziet u in het dropdown-menu een lijst van personen die in het CRM staan. 


Figuur 5: Een contactpersoon toevoegen


  1. Klik op ‘Nieuw contact’. Het dropdown-menu met contacten uit uw CRM is verdwenen. 


Figuur 6: Een nieuw contact toevoegen

  1. Klik op het pijltje bij ’Rol’. Een dropdown-menu opent. U kunt nu ‘Medisch contactpersoon’ selecteren en een medisch contact aanmaken. 

Figuur 7: Een medisch contact toevoegen

  1. Nadat u op ‘Contact Toevoegen’ hebt geklikt, wordt deze persoon automatisch in het CRM toegevoegd.






    • Related Articles

    • Handleiding EVS (Elektronisch Voorschrijf Systeem)

      VOORGESCHREVEN MEDICATIE VERSTUREN/UITDRAAIEN Met Asterisque kunt u medicatie voorschrijven en het recept via ZorgMail naar een apotheek versturen. U kunt het recept ook uitdraaien als PDF. De EVS module controleert standaard op allergieën. Daarnaast ...
    • Handleiding Producten

      Onder het kopje ‘Producten’ in het hoofdmenu staan alle producten van uw omgeving beschreven. Bijvoorbeeld bepaalde metingen of een consult. Dit kan ingevoerd worden met een product code en een product type, de verkoopprijs en een eventuele ...
    • Handleiding Rapportage

      Onder het kopje rapportage kunt u rapportages opvragen gefilterd op specialisme, periode, status en het type rapport. Hieronder zal uitgelegd worden hoe u deze rapportages opgevraagd kunnen worden. Klik in het hoofdmenu op ‘Rapportage’. Figuur 1: ...
    • Zorgpaden Instellen

      ZORGPAD(EN) INSTELLEN Binnen Asterisque is het mogelijk om te werken met een Zorgpad. U kan dit Zorgpad zelf in te stellen zodat het past bij de workflow in uw organisatie. Het aanmaken van een Zorgpad doet u bij "Instellingen". Figuur 1: ...
    • Declaraties

      Declaraties (declareren/factureren): In deze handleiding wordt uitgelegd wat de verschillende opties en tabjes inhouden onder de knop declaraties en hoe u kunt declareren/facturen/crediteren of doorzetten naar de boekhouding. Wanneer u op de knop ...