Figuur 1: Hoofdmenu
Figuur 2: Patiënten
Figuur 3: Ingelogd als behandelaar
Figuur 4: Agenda
Figuur 5: Klein tabblad
Figuur 6: Menu linkerzijde
Figuur 1: Patiënt toevoegen
Figuur 2: Inlogmethode
Figuur 3: Personalia
Figuur 4: Adresgegevens
Figuur 5: Contactgegevens
Figuur 1: Hoofdmenu
Figuur 2: Patiënten
Figuur 3: Aanmeldingen
Via het patiëntenoverzicht kunt u ook een overzicht van alle lopende en/of gesloten zorgpaden bekijken.
Dit kunt u doen door het klikken op 'Overzicht Zorgpaden'.
Figuur 1: Overzicht zorgpaden
U
krijgt vervolgens een overzicht van alle lopende zorgpaden ( dit is de
standaard filter). U kunt ook op alleen de afgesloten zorgpaden fileren
of een combinatie van lopende en gesloten zorgpaden.
Figuur 2: Filteren op zorgpaden
Door middel van het klikken op het pijltje voor de regels krijgt u een overzicht van de zorgpaden.
Figuur 3: Overzicht zorpgpad
Het klikken op het pijltje zorgt ervoor dat u een compleet overzicht van zorgpaden krijgt.
In dit overzicht zijn bijvoorbeeld zichtbaar: de patiënt, fase, status van zorgpad, discipline en behandelaars
Figuur 4: Overzicht zorgpaden
Ook kunt u deze overzichten exporteren naar Excel middels deze knop.
Figuur 5:Exporteren naar Excel
Er wordt vervolgens een Excel werkblad aangemaakt en gedownload.
Via
het patiëntoverzicht kunt u ook een takenoverzicht verkrijgen. Hier
ziet u alle taken die in uw omgeving bekend zijn, zowel open taken als
gesloten taken. Hieronder leggen wij u uit hoe u dit kun verkrijgen.
Figuur 1: Overzicht taken
Figuur 2: Overzicht taken
Figuur 3: Taken gefilterd op status
Op de NAW pagina van een patiënt ziet u het ingestelde zorgpad, verschillende tabbladen en de patiëntenkaart.
In
de tabbladen kunt u navigeren door informatie, informatie aanvullen of
muteren. In het tabblad ‘NAW gegevens’ ziet u bijvoorbeeld de informatie
die met het patiënt intake formulier is ingevuld.
Ook
kunt u op de NAW pagina additionele zaken toevoegen zoals: tijdelijk
adres, werkadres, vakantie adres en financiële gegevens.
Hieronder is per tabblad de basisfunctionaliteit beschreven.
In
het tabblad ‘Huisarts’ kunt u een huisarts koppelen aan een patiënt. In
het veld ‘Bekende huisartsen’ kunt u een huisarts zoeken. In ons
voorbeeld hebben wij gezocht op ‘Jan’. In het drop-down veld
‘Zoekresultaten’ vindt u de zoekresultaten waarvan u er één kunt
selecteren. Selecteer u hier een huisarts, dan zullende personalia en
adresgegevens van de huisarts automatisch gevuld worden.
Figuur 1: Huisarts
Middels
het tabblad ‘Apotheek’ kunt u een apotheek koppelen aan een patiënt. In
het veld ‘Zoek apotheek’ kunt u zoeken op naam, AGB-code, straat,
postcode en plaatsnaam. In ons voorbeeld hebben wij gezocht op ‘Jan’. De
zoekresultaten worden, net zoals bij het zoeken naar huisartsen in het
drop-down veld, daaronder zichtbaar. Wanneer u een apotheek selecteert
worden de gegevens automatisch ingevuld.
Figuur 1: Apotheek
Middels
het tabblad ‘Verzekering’ kunt u een verzekering aan een patiënt
koppelen. Wanneer u klik op ‘Selecteer polis’ opent zich een pop-up
scherm waarin u een verzekeringsmaatschappij alsmede het verzekering
pakket kunt kiezen. Ook kunt u het verzekerde nummer opgeven in dit
scherm. In ons voorbeeld hebben wij gekozen voor Aevitae en een bepaald
pakket.
Figuur 1: Verzekering
Middels
het tabblad ‘Afspraken’ hebt u de mogelijkheid om bijvoorbeeld de
geplande afspraken van de geselecteerde patiënt te zien en afspraken in
te plannen en herhalingen in te stellen.
Figuur 1: Afspraken
Middels het tabblad ‘Contactpersonen’ heeft u de mogelijkheid om één of meerdere contactpersonen te koppelen aan een patiënt.
U
kunt in dit scherm ervoor kiezen om een nieuwe contactpersoon toe te
voegen of een bestaande contactpersoon te gebruiken. In ons voorbeeld
kiezen wij ervoor om een nieuwe contactpersoon aan te maken.
Figuur 1: Contactpersonen
Wanneer u alle gegevens heeft ingevuld klikt u op ‘Opslaan’.
U
ziet vervolgens dat onder het tabblad ‘Contactpersonen’ de
contactpersoon is toegevoegd. In ons voorbeeld is dat
Jan-Willem-Wouter-Arend van Vleuten met als functie ‘Medisch
contactpersoon’.
Figuur 2: Contact personen wijzigen
U kunt ook de relatie weer wijzigen door te klikken op ‘Relatie wijzigen’.
Middels
het tabblad ‘Debiteuren’ kunt u een debiteur instellen voor de patiënt.
Een debiteur is iemand die de betaling voor de patiënt uitvoert anders
zijnde dan de verzekeraar. Dit kan bijvoorbeeld de werkgever zijn die de
behandeling voor zijn werknemer vergoedt.
Figuur 1: Debiteuren
Selecteer de desbetreffende debiteur en klik op de blauwe knop ‘Opslaan’.
Middels de patiëntenkaart kunt u navigeren naar een aantal veelgebruikte functionaliteiten binnen Asterisque.
Hieronder een voorbeeld van de patiëntenkaart en de mogelijke opties.
Wanneer
u op een van de mogelijke opties klikt komt u direct uit bij de
betreffende functionaliteit. Dit helpt u om sneller te navigeren naar
patiënt gerelateerde zaken.
Hieronder is per functie uitgelegd hoe deze werkt.
De
dashboard functie is gemaakt om direct alle benodigde (meest gebruikte)
informatie van de geselecteerde patiënt zichtbaar te hebben. Dit is
vrij door u als gebruiker in te stellen. We gaan u laten zien hoe u snel
en eenvoudig uw eigen dashboard kunt inrichten.
Figuur 1: Dashboard
Figuur 2: Widget toevoegen
Figuur 3: Layout
Figuur 4: Widget kiezen
Figuur 5: Voorbeeld dashboard 1
Figuur 6: Voorbeeld dasboard 2
Figuur 7: Widget kiezen
Figuur 8: Voorbeeld dashboard 3
Wanneer u klikt op ‘Dossier’ komt u in het dossier van de patiënt.
Figuur 1: Dossier selecteren
Vanuit
het dossier van de patiënt heeft u toegang tot de EPD’s, vragenlijsten,
metingen, dagboek, documenten en de communicatie.
Figuur 2: Dossier
Met
lab resultaten kunt u de lab resultaten van de desbetreffende patiënt
inzien. U kunt er voor kiezen om alle resultaten te laten zien door te
klikken op ‘Alles uitvouwen’, u kunt ook kiezen om alleen afwijkende
resultaten weer te geven door te klikken op ‘Toon afwijkingen’.
Figuur 1: Lab resultaten
Figuur 2: Lab resultaten filteren
Middels
het EVS (Elektronisch Voorschrijven Systeem) kunt u als behandelaar
diagnoses, contra-indicaties en allergieën toevoegen. Ook kunt u hier
direct medicatie aan de patiënt voorschrijven.
Figuur 1: EVS selecteren
Hieronder
een voorbeeld van de EVS pagina en hoe deze er uitziet. Zoals u ziet
heeft deze patiënt reeds een diagnose, contra-indicatie en een
allergie.
Figuur 2: EVS
Wanneer
u op ‘Behandeltraject’ klikt heeft u voor de geselecteerde patiënt alle
behandeltraject informatie bij de hand. U kunt hierin alle
behandeltrajecten van een patiënt zien. Ook kunt u hier zien wanneer
deze geopend/gesloten zijn, wie de behandelaar is, wat de status van het
traject is en zelfs nieuwe behandeltrajecten aanmaken.
Figuur 1: Behandeltraject selecteren
Hieronder een voorbeeld van de ‘Behandeltraject’ pagina en hoe deze er uit ziet.
Figuur 2: Behandeltraject
Als
u klikt op ‘Journaal’ heeft u de mogelijkheid om de opgeslagen
journaals van een patiënt te zien. Dit is mogelijk voor het gewone
journaal alsmede het medisch journaal.
Figuur 1: Journaal selecteren
Tevens
kunt u hier direct journaal of medische journaalberichten ingeven. En
voor medische journaalberichten is het zelfs mogelijk om deze te
markeren zodat ze gebruikt kunnen worden in de template editor en dus
gebruikt kunnen worden in brieven of e-mails. Hieronder een voorbeeld.
Figuur 2: Journaal
Onder
‘Verkoop’ kunt u losse verkoop producten vinden. Behandelaren kunnen
bepaalde producten toevoegen, hier kunnen vervolgens eventuele kortingen
verrekend worden en u kunt kiezen hoe de patiënt dient te betalen.
Figuur 1: Verkoop selecteren
Figuur 2: Verkoop winkelmandje
U
kunt van deze verkoop ook een offerte maken door op de rode knop
‘Offerte maken’ te klikken. In de tabel daaronder staan eventuele
eerdere offertes weergegeven.
Wanneer
u op ‘klantenportaal’ klikt kunt a alle zaken met betrekking tot het
klantenportaal van de geselecteerde patiënt inzien, instellen en
veranderen.
Figuur 1: Klantenportaal selecteren
U
ziet in het volgende scherm de inlogmethode van de patiënt, deze kunt u
aanpassen naar de gewenste methode. Ook kunt u in dit scherm
bijvoorbeeld regelen welke vragenlijsten, documenten en communicatie de
patiënt in zijn of haar klantenportaal krijgt te zien. Hieronder een
voorbeeld.
Figuur 2: Klantenportaal
De
documenten en communicatie die u bijvoorbeeld beschikbaar of juist niet
beschikbaar wilt stellen op het klantenportaal zijn eenvoudig middels
een slider in te stellen.
Ook kunt u via deze pagina de inloggegevens van patiënten resetten wanneer dit nodig is.
In
het logboek kunt u zien welke gebruikers het dossier (of functies
hiervan) van de geselecteerde patiënt hebben ingezien, gemuteerd of
verwijderd. Iedere regel is voorzien van een datum, op deze manier
inzichtelijk wie, wat en wanneer heeft gedaan.
Figuur 1: Logboek selecteren
Hieronder een voorbeeld van het logboek.
Figuur 2: Logboek
De
patiënt status kon voorheen alleen gecontroleerd worden in de afspraak
van de patiënt. Het was dus niet in een oogopslag duidelijk of een
patiënt aanwezig was, zich had afgemeld of niet is komen opdagen. Het is
nu mogelijk gemaakt om in een oogopslag de aanwezigheid te controleren.
Hieronder kunt u zien op welke manier de aanwezigheid nu zichtbaar is.
Figuur 1: Patiënten
Figuur 2: Patiënten
Figuur 3: Afspraken openen
Figuur 4: Historie
Figuur 5: Aanwezigheid afspraken
Het aanwezigheidsicoontje is zichtbaar bij toekomstige, huidige en afgelopen afspraken.
Het
komt vaak voor dat er meerdere afspraken in een planningsactie zitten.
Het is nu mogelijk om alle afspraken in een keer in te plannen. Het is
dus niet meer nodig om alle planningsacties 1 voor 1 te selecteren.
Hieronder laten wij zien hoe dat ingepland kan worden.
Figuur 1: Patiënten
Figuur 2: Patiëntenoverzicht
Figuur 3: Planningsactie zorgpad
Figuur 4: Planningsactie
Figuur 5: Planningsactie
Figuur 6: Afspraken inplannen a.d.h.v. select all
Het
is mogelijk om nog in te plannen afspraken als ‘NVT’ (niet van
toepassing) aanvinken en daarbij een reden aangeven waarom deze
betreffende afspraak niet ingepland hoeft te worden.
Figuur 1: Hoofdmenu
Figuur 2: Voorbeeld patiëntenoverzicht
Figuur 3: NAW-gegevens van een patiënt
Figuur 4: Zorgpadactie planning
Figuur 5: Nog in te plannen afspraken
Dit icoon staat voor het annuleren van een afspraak. Klik op dit icoon.
Figuur 6: Planning annuleren
Figuur 7: Bevestiging van een actie
Figuur 8: Een reden van annuleren vermelden.
In de planmodule kunt u zien hoeveel patiënten er op een bepaald tijdstip aan een behandelaar zijn gekoppeld.
Figuur 1: Hoofdmenu
Figuur 2: Voorbeeld patiëntenoverzicht
Figuur 3: NAW-gegevens van een patiënt
Figuur 4: Planmodule
Figuur 5: Zoekfunctie
Figuur 6: Planmodule
Figuur 7: Planmodule
Een
scherm verschijnt met informatie over de betreffende behandelaren.
Achter de eerste behandelaar staat een poppetje. Dit wil zeggen dat deze
behandelaar op dat tijdstip al een afspraak met een patiënt heeft.
Vink de desbetreffende behandelaar aan en klik daarna op ‘Reserveer’ om datum en tijdstip te reserveren.
Figuur 8: Afspraak gemaakt via planmodule
Bij het printen van een afsprakenkaart voor de patiënt wordt nu ook de afspraakcategorie getoond.
Figuur 1: Hoofdmenu
Een overzicht van uw patiënten verschijnt. Klik op de naam van de betreffende patiënt.
Figuur 2 Voorbeeld patiëntenoverzicht
Figuur 3: NAW-gegevens van een patiënt
Figuur 4: Afspraken
Figuur 5: Printklaar afsprakenoverzicht
U kunt dit bestand als PDF opslaan of afdrukken.
Bij
elke patiënt hebt u de mogelijkheid om contactpersonen toe te voegen.
Zo kunt u bijvoorbeeld familieleden of een begeleider aan het dossier
van de patiënt koppelen. Nieuw in deze functie is dat u nu ook medische
contacten kunt toevoegen. Hierbij kunt u denken aan een arbospecialist.
Hieronder laten we u zien hoe u een medisch contact kunt toevoegen.
Figuur 1: Hoofdmenu
Figuur 2: Voorbeeld patiëntenoverzicht
Figuur 3: Een voorbeeld van de NAW-gegevens van een patiënt
Figuur 4: Overzicht contactpersonen
Figuur 5: Een contactpersoon toevoegen
Figuur 6: Een nieuw contact toevoegen
Figuur 7: Een medisch contact toevoegen