Filteren op status
Deze filter heeft een drop-down lijst met checkboxen.
- Bevestigd
- Nog te bevestigen
- Afgekeurd
- Gefiatteerd
- Gewijzigd
Hierin worden dus zowel de geselecteerde als niet-geselecteerde items getoond.
Filteren op de ‘Nog te fiatteren’ tijdsregistraties
Het is mogelijk om direct alleen alle nog te fiatteren registraties te tonen, zonder dat hier verschillende statussen voor geselecteerd hoeven te worden. Zoals Type activiteit de Activiteit uitschakelt, zo schakelt de filter Nog te fiatteren ook de filter Status uit.
Filteren op gepland
Er kan gefilterd worden op registraties die bijvoorbeeld komen uit de planning van de ACP V&V/AP of
ongeplande registraties die handmatig zijn toegevoegd.
Filteren op visitestatus
Er kan gefilterd worden op de visitestatus, om registraties te selecteren die om een bepaalde reden
niet zijn doorgegaan. Bijvoorbeeld Fout planning, Fout cliënt etc.
Filter op duur
Er kan een bereik aangegeven worden voor de gerealiseerde duur, om registraties met bijvoorbeeld een hele korte duur óf juist een hele lang duur eruit te filteren. De minimum- en maximumduur kan worden aangepast door de cursor te verschuiven. Alle registraties tussen minimum en maximum duur in die week worden gefilterd en getoond.
1.2.2 Signaleren
Bovenop de filters, wanneer er signaleringen zijn geselecteerd, dan worden alleen die regels getoond
in het fiatteren-grid die aan tenminste één geselecteerde signalering voldoen.
Filteren op onder- of overschrijding van de gerealiseerde versus de geplande duur.
De gebruiker kan aangeven welke onder- en overschrijding van de afwijking van planning en
realisatie getoond moeten worden. Bijvoorbeeld de registraties waarbij de gerealiseerde duur meer
dan 10 minuten afwijkt van de geplande duur. Wanneer de gerealiseerde duur afwijkt van de
geplande duur, wordt een rood klokje getoond. Met een + of – teken wordt getoond of er sprake van
onder- of overschrijding is. De minimum- en maximumduur kan worden aangepast door de cursor te
verschuiven. Alle registraties tussen minimum en maximum duur in die week worden gefilterd en
getoond.
Filter op registraties zonder mandaat
Het filteren op registraties zonder geldige toewijzing
Filteren op tijdsregistraties waarbij een opmerking toegevoegd is
De registraties waarbij door de medewerker of fiatteur een opmerking is toegevoegd kunnen
gefilterd worden.
Filter op overlappende registraties
Het filteren waarbij alleen de overlappende registraties te zien zijn. Deze registraties kunnen niet
worden bevestigd of gefiatteerd. \
1.2.3 Acties in de filter
In het filter menu zijn rechts drie buttons om de volgende acties uit te voeren:
- Annuleren: De vorige actie wordt ongedaan gemaakt. Bijvoorbeeld na het selecteren van een filter
wordt de door het klikken op de annuleren button deze filter ongedaan gemaakt.
- Legen: alle geselecteerde filters worden verwijderd.
- Tonen: Na elke filter selectie moet op de button Tonen worden geklikt om de gefilterde registraties
daadwerkelijk te tonen. Rechtsboven in het filter-menu wordt het aantal gefilterde registraties
versus het totaal aantal registraties getoond, zodat direct zichtbaar is welk gedeelte van de
registraties getoond wordt, en de gebruiker bewust ziet dat er gefilterd wordt. Wanneer een filter
actief is, wordt geen vrije ruimte weergegeven.
Elke filter kan worden verwijderd door op het kruisje bij de filter te klikken. De registraties van de
verwijderde filter worden ook automatisch verwijderd uit de gefilterde registraties.
1.3 Fiatteren grid
1. Als kopregel wordt de medewerker getoond met zijn contract en gemaakte uren en Aantal kilometers.
2. De regel onder medewerker toont de dag-aanduiding.
3. Daaronder wordt voor de betreffende dag de registraties getoond. Indien alle registraties zijn gefiatteerd wordt de betreffende dag (of week) ingeklapt en zijn de registraties zichtbaar op het moment dat op het pijltje voor de naam of dag wordt geklikt (herkenbaar aan de groene
vink).
4. Dit zijn de kilometers die de medewerker vanuit zijn medewerkersportaal doorstuurt. Deze regel is via het pennetje te wijzigen of de regel is in zijn totaal te verwijderen met het kruisje.
5. Als men op het pennetje klikt wordt het volgende scherm getoond met de volgende velden:
- Contract
- Datum
- Aantal km*
- Opmerking
- Annuleren
- Opslaan van de wijzigingen.

6. Onder de kilometerregistratie worden de uren-regels van de opgevraagde selectie (per week) opgesplitst per dag gepresenteerd. Hier wordt per regel de volgende informatie getoond:
- Begin en eindtijd van het zorgmoment
- Cliëntnaam en nummer
- Geleverd product / uursoort
- Duur van het zorgmoment / indirecte uur
- Status van de urenregel
- Toelichting
- Icoontje klokje / eurotekentje
- Knop Wijzigen
- Knop Verwijderen
Belangrijk: In de regel van zowel de Medewerker als vervolgens op de betreffende urenregel worden de icoontjes
getoond. Op de medewerker staat altijd een getal waarmee helder is hoeveel van deze regels er zijn. Op de urenregel staat alleen het icoontje. Het klokje geeft aan dat er een afwijking van de planning is (ingesteld door uw organisatie). Het Euro tekentje geeft aan dat er voor deze urenregel geen legitimatie (geldig product is). U zult deze dus moeten voorzien wil deze urenregel correct worden overgehaald en kunnen worden gedeclareerd.
7. Wanneer er iets mist binnen de grid kan er handmatig een tijdregistratie aangemaakt worden. Dit kan door te klikken op nieuwe tijdregistratie.
8. Wanneer u op het pennetje klikt kunt u de regel wijzigen. De volgende velden zullen dan worden getoond.
- Contract
- Cliënt
- Product
- Datum
- Begintijd
- Eindtijd
- Visite status
- Opmerking
- De knop Annuleren, hiermee sluit u de pop-up zonder de wijzigingen op te slaan.
- De knop Opslaan, hiermee slaat u de wijzigingen op.
Alle getoonde velden zijn te wijzigen om correcties door te voeren.
9. Om een uren-regel af te keuren klikt u op de knop Verwijderen achter de uren-regel.
De pop-up bevat de volgende mogelijkheden:
- Weet u zeker dat u deze registratie wilt afkeuren?
- Opmerking. Werkwijze zou moeten zijn dat alle afgekeurde urenregels van
een opmerking zijn voorzien. Op deze wijze krijgt de medewerker ook automatisch in
zijn medewerker-portaal een terugkoppeling.
Bij Ja wordt de status op Afgekeurd gezet en is de verwijdermogelijkheid niet meer aanwezig.
Belangrijk: Een afgekeurde urenregel is niet meer opnieuw in te dienen door de medewerker. Deze
urenregel wordt dus verwijderd uit de urenregistratie van deze medewerker. De urenregel wordt dan
ook NIET gedeclareerd.
Belangrijk: Er wordt bij aanpassingen gevraagd om de begintijd van het volgende zorgmoment aan te
passen. Indien je dit doet start de volgende urenregel op dit tijdstip.