1. Start dienst
De knop Start dienst > Clientrapportages van de aan jouw zorg toegewezen cliënten/afdelingen op basis van de autorisatie.
2. Cliëntenrapportages
2.1 Filteren voor cliënrapportages
Om de rapportages van de cliënten in het overzicht te kunnen bekijken, is het belangrijk eerst de juiste afdeling of afdelingen te selecteren.
- Begindatum: Hiermee bepaalt de gebruiker vanaf welke datum men de rapportage wil lezen.
- Titel: Selectie uit de titels die de organisatie gebruikt worden.
- Bestemming: Hiermee kan een gebruiker op een specifieke bestemming (discipline) zoeken.
- Locatie/Regio: Zoeken op Locatie/Regio
- Team/afdeling: Hiermee kan er gezocht worden Teamleider/Afd.Hoofd.
- Prioriteit: Hiermee zoek je rapportageregels waaraan prioriteit is meegegeven.
Klik, na het invullen van de gewenste zoektermen, rechts onder in dit scherm op "Tonen" en de gewenste selectie wordt getoond.
Naast de oranje Button “Tonen” zitten nog 2 andere Buttons “Legen” en “Annuleren” én de blauwe tekst ”Filterselectie opslaan”.
- “Legen”: wist de ingegeven filteropties
- “Annuleren”: maakt de keuzes ongedaan
- “Filterselectie opslaan”: zorgt ervoor dat jouw selecties worden opgeslagen en de volgende keer
als je “Start dienst” opent, deze selectie automatisch weer als uitgangspunt wordt genomen. Dat
is met name fijn voor vaste medewerkers van een team (zwart gemarkeerd veld).

In dit voorbeeld hierboven zijn er rapportages zichtbaar van een bepaalde periode van twee cliënten. Je ziet nu de rapportage van de eerste cliënt. Links van de naam staat 1/2, wat betekent dat dit de eerste van in totaal twee cliënten is waarvan een rapportage beschikbaar is.
Het lichtblauw gemarkeerde: Door op het "driehoekje" te klikken kom je bij de rapportages van de volgende cliënt (Je kan uiteraard ook weer terug met het driehoekje wat verschijnt).
Wanneer je bij de laatste client van één van de geselecteerde afdelingen bent gekomen, kan je door weer op het "driehoekje" te klikken automatisch doorgaan naar de volgende afdeling.
De cliënten die worden getoond kan je op twee manieren rangschikken, Op Alfabet of op Kamernummer. Gebruik daarvoor de symbolen:
2.2 Vanuit “Start dienst” overstappen naar cliënt
Als je tijdens het lezen van de rapportage van een specifieke cliënt wat meer wilt weten kun je vanuit “Start
dienst” de cliënt openen door "Cliënt openen" te klikken in het lichtblauw gemarkeerde veld:
SDB ECD opent dan een nieuw tabblad en toont daar het scherm "Vandaag" van die cliënt:
Om snel te kunnen switchen van een cliënt op een andere afdeling kan je met je muis klikken op de dikgedrukte tekst binnen het lichtblauw gemarkeerd veld zie hieronder:
2.3 Reageren op rapportage
Net als in "Rapportage" wordt er, wanneer je met de cursor een regel aanwijst, in die regel een pijltje getoond
waarmee je op die rapportageregel kunt reageren. Zie lichtblauw gemarkeerd veld hieronder: