Handleiding Tijdregistratie (Cliënt)
1. Cliënt Uren
Via Meer > Tijdregistratie > Cliënt kom je bij de tijdregistratie van de cliënt. In dit cliënt overstijgende scherm worden cliënturen getoond en is het mogelijk om een handmatige toevoeging of wijziging door te voeren op deze uren.
Het scherm Cliënt Uren bestaat uit een "Filters" waarmee een selectie gemaakt kan worden op de tijdregistratie. De volgende filter opties zijn beschikbaar:
- Cliënt*
- Begindatum*
- Einddatum*
- Finstroom
- Functie/Compl.
- Status (Nieuw, Overlap, Definitief, Tegengeboekt).
- Dagweergave
Nadat de filter is toegepast wordt een resultaat gegeven van alle tijdregistraties die binnen deze filter vallen. Per urenregel wordt de volgende informatie gegeven:
- Datum
- Begintijd
- Eindtijd
- Duur
- Functie/Compl.
- Finstroom
- Medewerker
- Mdw. nummer
- Status

Wanneer op de regel wordt geklikt, wordt de volgende informatie beschikbaar:
- Te Laat
- Indicatie
- OE
- Contract
- Open werknemer: een link waarmee direct naar de medewerker uren kan worden genavigeerd.
Bovenaan de resultaten wordt altijd inzicht gegeven in het totaal aantal uren welke binnen de selectie vallen.
In de volgende paragrafen wordt een beschrijving gegeven van de verschillende mogelijkheden binnen dit scherm.
1.1 Nieuwe tijdregistratie
Vul de volgende velden naar wens:
- Medewerker*
- Contract*
- Begindatum / Begintijd*
- Einddatum / Eindtijd*
- Duur
- Functie/ Compl.*
- OE*
- Te laat afgemeld
Klik op de knop "Opslaan".
De nieuwe regel is opgeslagen en wordt getoond in het scherm.
Belangrijk:
• Een nieuwe tijdregistratie dient te worden geregistreerd binnen de selectie die is gekozen binnen de filter.
• Een nieuwe tijdregistratie wordt altijd met de status Nieuw opgeslagen. Deze dient opnieuw Definitief gemaakt te worden om te kunnen worden gedeclareerd.
1.2 Tijdregistratie wijzigen
Om een tijdregistratie te wijzigen klik je op de knop
om de tijdregistratie te wijzigen.
Belangrijk:
• Een gewijzigde tijdregistratie wordt altijd met de status Nieuw opgeslagen. Deze dient opnieuw Definitief gemaakt te worden om te kunnen worden gedeclareerd.
• Wanneer een tijdregistratie met de status Definitief wordt gewijzigd, wordt de originele tijdregistratie gemarkeerd met de status Tegengeboekt. De wijziging wordt vervolgens als nieuwe regel aangemaakt met de status Nieuw. Om deze te declareren dient deze opnieuw Definitief te worden gemaakt.
1.3 Meerdere tijdregistraties wijzigen
Om meerdere tijdregistraties tegelijk te wijzigen volgt u de volgende stappen:
1. Selecteer meerdere regels door de vink vooraan de regel aan te klikken, of door de vink "Selecteer alles" te gebruiken.
2. Klik op de knop "Wijzigen" boven alle tijdregistraties.
3. Wijzig de velden naar wens.
Let op: Alleen de velden die binnen de geselecteerde urenregels overeenkomen zijn te wijzigen.
4. Bevestig de bevestigingsvraag.
De tijdregistraties worden gewijzigd.
Belangrijk:
• Tijdregistraties met de status Nieuw worden daadwerkelijk verwijderd.
• Tijdregistraties met de status Definitief krijgen de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel worden aangeboden.
2. Uren op Cliëntniveau
Op cliëntniveau zijn de tijdregistraties van de cliënt ook inzichtelijk. Dit scherm bevindt zich in het menu onder Cliënten > Diensten > Tijdregistratie.
Related Articles
Handleiding Tijdregistratie (Uitvallijst)
1. Uitvallijst Het scherm Uitvallijst is te vinden via Meer > Tijdregistratie > Uitvallijst. Dit scherm toont de tijdregistraties die uitvallen bij de Job Overhalen Mobiele Uren. Hiermee worden de gefiatteerde uren onderworpen aan verschillende ...
Handleiding Tijdregistratie (Omboeken)
1. Omboeken Het scherm Omboeken bevindt zich onder Meer > Tijdregistratie > Omboeken. Het scherm is bedoeld om uren welke op een verkeerd product zijn geregistreerd om te boeken naar een ander product. In het proces is het logisch om de volgende ...
Handleiding Tijdregistratie (Medewerker)
1. Medewerker Uren Via Meer > Tijdregistratie > Medewerker kom je bij de tijdregistratie van de medewerker. In dit medewerker overstijgende scherm worden medewerker uren getoond en is het mogelijk om een handmatige toevoeging of wijziging door te ...
Tijdregistratie / fiatteren
Vraag Tijdregistratie / fiatteren wat betekenen de rood gearceerd regels? Antwoord Het betekent dat de tijden elkaar overlappen. Je kunt ze dan ook niet fiatteren. Na aanpassing van de tijden moet het wel lukken om te kunnen fiatteren.
Handleiding Extramuraal
Handleiding Extramuraal