Handleiding Tijdregistratie (Medewerker)

Handleiding Tijdregistratie (Medewerker)

1. Medewerker Uren 

Via Meer > Tijdregistratie > Medewerker kom je bij de tijdregistratie van de medewerker. In dit medewerker overstijgende scherm worden medewerker uren getoond en is het mogelijk om een handmatige toevoeging of wijziging door te voeren op deze uren. 



Het scherm Medewerker Uren bestaat uit een filter waarmee een selectie gemaakt kan worden op de tijdregistratie. De volgende filter opties zijn beschikbaar:
  1. Medewerker*
  2. Begindatum*
  3. Einddatum*
  4. Contract
  5. Type
  6. Status (Nieuw, Overlap, Definitief, Tegengeboekt).
  7. Dagweergave


Nadat de filter is toegepast wordt een resultaat gegeven van alle tijdregistraties die binnen deze filter vallen. Per urenregel wordt de volgende informatie gegeven:
  1. Datum
  2. Begintijd
  3. Eindtijd
  4. Duur
  5. Functie/Compl. 
  6. Finstroom
  7. Cliënt
  8. Cliëntnummer
  9. Status


Wanneer op de regel wordt geklikt, wordt de volgende informatie beschikbaar:
  1. Invoer
  2. Te laat
  3. Contract
  4. OE
  5. Cliënt openen: een link waarmee direct naar de cliënt uren kan worden genavigeerd. 
Bovenaan de resultaten wordt altijd inzicht gegeven in het totaal aantal uren, totale directe uren en totale indirecte uren welke binnen de selectie vallen. 

In de volgende paragrafen wordt een beschrijving gegeven van de verschillende mogelijkheden binnen dit scherm.

1.1 Nieuwe tijdregistratie Cliëntgerelateerd uur




Om een nieuwe tijdregistratie voor een Cliëntgerelateerd in te voeren volgt u de volgende stappen: 
1. Vul de filter zodat de juiste medewerker en tijdsperiode geopend worden en klik op "Tonen"
2. Klik op de knop "Nieuw", kies voor de optie Cliëntgerelateerde uren. 
3. Vul de volgende velden naar wens:
  1. Cliënt*
  2. Contract*
  3. Begindatum / Begintijd*
  4. Einddatum / Eindtijd*
  5. Duur
  6. Functie/Compl.*
  7. OE
  8. Te Laat afgemeld
4. Klik op de knop "Opslaan"
De nieuwe regel is opgeslagen en wordt getoond in het scherm. 

Belangrijk: 
Een nieuwe tijdregistratie dient te worden geregistreerd binnen de selectie die is gekozen binnen de filter. 
Een nieuwe tijdregistratie wordt altijd met de status Nieuw opgeslagen. Deze dient opnieuw Definitief gemaakt te worden om te kunnen worden gedeclareerd. 

1.2 Nieuwe tijdregistratie Niet Cliëntgerelateerd 



Om een nieuwe tijdregistratie voor een Niet Cliëntgerelateerd uur in te voeren volgt u de volgende stappen: 
1. Vul de filter zodat de juiste medewerker en tijdsperiode geopend worden en klik op "Tonen"
2. Klik op de knop "Nieuw", kies voor de optie Niet Cliëntgerelateerd. 
3. Vul de volgende velden naar wens:
  1. Contract*
  2. Begindatum / Begintijd*
  3. Einddatum / Eindtijd*
  4. Duur
  5. Uursoort*
  6. OE*
  7. Klik op de knop "Opslaan"
De nieuwe regel is opgeslagen en wordt getoond in het scherm. 

Belangrijk: 
Een nieuwe tijdregistratie dient te worden geregistreerd binnen de selectie die is gekozen binnen de filter. 

1.3 Tijdregistratie wijzigen 

Om een tijdregistratie te wijzigen volgt u de volgende stappen: 
1. Klik op de knop "Wijzigen" op de te wijzigen tijdregistratie (Cliëntgerelateerd of Niet Cliëntgerelateerd). 
2. Wijzig de velden naar wens.
3. Klik op de knop "Opslaan"
De gewijzigde regel is opgeslagen en wordt getoond in het scherm. 



Belangrijk: 
Een gewijzigde tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) wordt altijd met de status Nieuw opgeslagen. Deze dient opnieuw Definitief gemaakt te worden om te kunnen worden gedeclareerd.
Wanneer een tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) met de status Definitief wordt gewijzigd, wordt de originele tijdregistratie gemarkeerd met de status Tegengeboekt. De wijziging wordt vervolgens als nieuwe regel aangemaakt met de status Nieuw. Deze registratie dient dan opnieuw definitief gemaakt te worden om te worden gedeclareerd. 

1.4 Meerdere tijdregistraties wijzigen 

Om meerdere tijdregistraties tegelijk te wijzigen volgt u de volgende stappen:
1. Selecteer meerdere regels door de vink vooraan de regel aan te klikken, of door de vink ‘Selecteer alles’ te gebruiken. 
2. Klik op de knop [Wijzigen] boven alle tijdregistraties.  
3. Wijzig de velden naar wens.
Let op: Alleen de velden die binnen de geselecteerde urenregels overeenkomen zijn te wijzigen. 
4. Bevestig de bevestigingsvraag. 
De tijdregistraties worden gewijzigd. 

Belangrijk: 
Tijdregistraties met de status Nieuw worden daadwerkelijk gewijzigd. 
Tijdregistraties met de status Definitief worden niet daadwerkelijk gewijzigd, maar krijgen de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel worden aangeboden. De gewijzigde regels worden dan als nieuwe regel aangemaakt met de status Nieuw. Deze dienen dan opnieuw definitief te worden gemaakt. 

1.5 Tijdregistratie Verwijderen

Om een tijdregistratie te verwijderen volgt u de volgende stappen:
1. Klik op de knop "Verwijderen" op de te verwijderen tijdregistratie (Cliëntgerelateerd of Niet Cliëntgerelateerd).  
2. Bevestig de bevestigingsvraag. 
De tijdregistratie wordt verwijderd. 










Belangrijk: 
Een tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) met de status Nieuw wordt daadwerkelijk verwijderd. 
Een tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) met de status Nieuw krijgt de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel wordt aangeboden. 

1.6 Meerdere tijdregistraties verwijderen

Om meerdere tijdregistraties tegelijk te verwijderen volgt u de volgende stappen:
1. Selecteer meerdere regels door de vink vooraan de regel aan te klikken, of door de vink ‘Selecteer alles’ te gebruiken. 
2. Klik op de knop "Verwijderen" boven alle tijdregistraties.  
3. Bevestig de bevestigingsvraag. 
De tijdregistraties worden verwijderd. 

Belangrijk: 
Tijdregistraties met de status Nieuw worden daadwerkelijk verwijderd. 
Tijdregistraties met de status Definitief krijgen de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel worden aangeboden. 

2. Uren op Medewerker Niveau

Op Medewerker niveau zijn de tijdregistraties van de Medewerker ook inzichtelijk. Dit scherm bevindt zich in het menu onder Medewerker / Tijdregistratie. 











    • Related Articles

    • Uren medewerker tijdregistratie

      Vraag De uren van een medewerker komen niet mee naar de tijdsregistratie. Ze blijven op gefiatteerd staan en zo blijven ze ook in mobiele dag opslag staan. Antwoord Het kan zijn dat de uren per ongeluk zijn weggeschreven op het oude contract van de ...
    • Handleiding Tijdregistratie (Cliënt)

      1. Cliënt Uren Via Meer > Tijdregistratie > Cliënt kom je bij de tijdregistratie van de cliënt. In dit cliënt overstijgende scherm worden cliënturen getoond en is het mogelijk om een handmatige toevoeging of wijziging door te voeren op deze uren. Het ...
    • Handleiding Tijdregistratie (Uitvallijst)

      1. Uitvallijst Het scherm Uitvallijst is te vinden via Meer > Tijdregistratie > Uitvallijst. Dit scherm toont de tijdregistraties die uitvallen bij de Job Overhalen Mobiele Uren. Hiermee worden de gefiatteerde uren onderworpen aan verschillende ...
    • Handleiding Tijdregistratie (Omboeken)

      1. Omboeken Het scherm Omboeken bevindt zich onder Meer > Tijdregistratie > Omboeken. Het scherm is bedoeld om uren welke op een verkeerd product zijn geregistreerd om te boeken naar een ander product. In het proces is het logisch om de volgende ...
    • Uren niet zichtbaar in Fiatteerscherm

      Vraag Er worden uren gemist van een medewerker in het fiatteerscherm. Antwoord 1. Staan de uren op een geldig contract? Een medewerker kan meerdere contracten hebben of hebben gehad. 2. Overzicht mobiele dagopslag laat medewerker zonder medewerker OE ...