Om een tijdregistratie te wijzigen volgt u de volgende stappen:
1. Klik op de knop "Wijzigen" op de te wijzigen tijdregistratie (Cliëntgerelateerd of Niet Cliëntgerelateerd).
2. Wijzig de velden naar wens.
3. Klik op de knop "Opslaan".
De gewijzigde regel is opgeslagen en wordt getoond in het scherm.
Belangrijk:
• Een gewijzigde tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) wordt altijd met de status Nieuw opgeslagen. Deze dient opnieuw Definitief gemaakt te worden om te kunnen worden gedeclareerd.
Wanneer een tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) met de status Definitief wordt gewijzigd, wordt de originele tijdregistratie gemarkeerd met de status Tegengeboekt. De wijziging wordt vervolgens als nieuwe regel aangemaakt met de status Nieuw. Deze registratie dient dan opnieuw definitief gemaakt te worden om te worden gedeclareerd.
1.4 Meerdere tijdregistraties wijzigen
Om meerdere tijdregistraties tegelijk te wijzigen volgt u de volgende stappen:
1. Selecteer meerdere regels door de vink vooraan de regel aan te klikken, of door de vink ‘Selecteer alles’ te gebruiken.
2. Klik op de knop [Wijzigen] boven alle tijdregistraties.
3. Wijzig de velden naar wens.
Let op: Alleen de velden die binnen de geselecteerde urenregels overeenkomen zijn te wijzigen.
4. Bevestig de bevestigingsvraag.
De tijdregistraties worden gewijzigd.
Belangrijk:
• Tijdregistraties met de status Nieuw worden daadwerkelijk gewijzigd.
• Tijdregistraties met de status Definitief worden niet daadwerkelijk gewijzigd, maar krijgen de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel worden aangeboden. De gewijzigde regels worden dan als nieuwe regel aangemaakt met de status Nieuw. Deze dienen dan opnieuw definitief te worden gemaakt.
1.5 Tijdregistratie Verwijderen
Om een tijdregistratie te verwijderen volgt u de volgende stappen:
1. Klik op de knop "Verwijderen" op de te verwijderen tijdregistratie (Cliëntgerelateerd of Niet Cliëntgerelateerd).
2. Bevestig de bevestigingsvraag.
De tijdregistratie wordt verwijderd.
Belangrijk:
• Een tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) met de status Nieuw wordt daadwerkelijk verwijderd.
• Een tijdregistratie (Cliëntgerelateerd) met de status Nieuw krijgt de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel wordt aangeboden.
1.6 Meerdere tijdregistraties verwijderen
Om meerdere tijdregistraties tegelijk te verwijderen volgt u de volgende stappen:
1. Selecteer meerdere regels door de vink vooraan de regel aan te klikken, of door de vink ‘Selecteer alles’ te gebruiken.
2. Klik op de knop "Verwijderen" boven alle tijdregistraties.
3. Bevestig de bevestigingsvraag.
De tijdregistraties worden verwijderd.
Belangrijk:
• Tijdregistraties met de status Nieuw worden daadwerkelijk verwijderd.
• Tijdregistraties met de status Definitief krijgen de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel worden aangeboden.
2. Uren op Medewerker Niveau
Op Medewerker niveau zijn de tijdregistraties van de Medewerker ook inzichtelijk. Dit scherm bevindt zich in het menu onder Medewerker / Tijdregistratie.