Handleiding Tijdregistratie (Omboeken)

Handleiding Tijdregistratie (Omboeken)

1. Omboeken 

Het scherm Omboeken bevindt zich onder Meer > Tijdregistratie > Omboeken. Het scherm is bedoeld om uren welke op een verkeerd product zijn geregistreerd om te boeken naar een ander product. In het proces is het logisch om de volgende stappen te volgen:
1. Er zijn tijdregistraties geregistreerd op een product. 
2. Vervolgens wordt duidelijk dat de tijdregistraties niet correct geregistreerd zijn op dit product met de volgende mogelijke redenen:
Er is een herindicatie met terugwerkende kracht. 
Er is een incorrecte registratie gedaan voor deze cliënt waardoor niet het juiste product In Zorg is (toegewezen). 

3. Het nieuwe product of herindicatie wordt eerst registratief ‘In Zorg’ genomen (toegewezen). 
4. Vervolgens worden de uren Omgeboekt van het oude product naar het nieuwe product, middels de in dit hoofdstuk beschreven Omboektool. 
5. Vervolgens wordt het verkeerd geregistreerde product beëindigd op de juiste datum. 
 


De filter van het scherm Omboeken bestaat uit de volgende opties:
Cliënt*
Begindatum*
Einddatum*
Finstroom
Functie/Compl. 
Eigen mandaat
Te laat afgemeld



Wanneer de filter wordt toegepast, worden de volgende resultaten gegeven:
Datum
Begintijd
Eindtijd
Duur
IB/Besch. 
Functie/Compl. 
Finstroom
OE
Eigen mandaat 
Medewerker 
Status


1.1 Nieuwe Omboeking

Om uren naar een ander product om te boeken volgt u de volgende stappen. 
1. Vul de velden in de filter en klik op de knop Tonen. Het resultaat wordt getoond. 
2. Select de tijdregistraties door de vink van de betreffende regel te selecteren of gebruik te maken van de vink Selecteer alles
3. Klik op de knop Omboeken


4. Het scherm in onderstaande screenshot wordt getoond. Daarin is de volgende informatie beschikbaar: 
Selectie op: De gekozen filters waarbinnen de tijdregistraties vallen. 
Resultaat: Totaal aantal geselecteerde urenregels
Intern toegewezen indicaties: Dit zijn de producten welke In Zorg (toegewezen) zijn voor deze cliënt en waarnaar de uren mogelijk omgeboekt kunnen worden. Dit wordt bepaald op basis van datum. 



5. Kies vervolgens het product waar de tijdregistraties naar omgeboekt dienen te worden. 
6. Klik op de knop Omboeken
De tijdregistraties worden nu omgeboekt naar het gekozen uur. 

Belangrijk:
Tijdregistraties met de status Nieuw worden daadwerkelijk omgeboekt naar het nieuwe product. 
Tijdregistraties met de status Definitief worden niet gewijzigd, maar krijgen de status Tegengeboekt waardoor deze in de declaratie als Credit-regel worden aangeboden. Vervolgens wordt een kopie van deze regel als nieuwe regel met de status Nieuw omgeboekt naar het gekozen product. Deze dienen dan opnieuw definitief te worden gemaakt. 
Tijdregistraties met de status Tegengeboekt kunnen niet worden omgeboekt.


1.2 Verdieping

Wanneer u bij stap 5 een product kiest, zorg dan dat u goed begrijpt welke producten worden getoond. Zoals gezegd worden producten getoond waar minimaal 1 of meerdere van de om te boeken (geselecteerde) tijdregistraties naartoe kunnen worden omgeboekt. Dit zal dus op basis van datum worden bepaald. 
De producten worden initieel getoond met de volgende informatie:

Stroming
Functie/Compl.
Begindatum
Einddatum
Dekking

De kolom Dekking geeft aan hoeveel van de geselecteerde tijdregistratie kunnen worden omgeboekt naar het betreffende product. Wanneer 10 van de 25 geselecteerde tijdregistraties kunnen worden omgeboekt naar het product heeft dit product dus een dekking van 10/25
Wanneer de dekking volledig is (Bijvoorbeeld: 25/25) zal de dekking met een groene kleur worden gemarkeerd. Hoe hoger de dekking, hoe hoger het product in de lijst staat. Er wordt op deze manier een voorzet gedaan voor het omboeken. 

Wanneer op een product wordt geklikt wordt de volgende informatie zichtbaar:
Stroming
Functie/Compl.
Finstroom
Begindatum
Einddatum
Datum Toewijz.
Team
AGB
Ind. Instelling
Dekking

Op deze manier wordt inzicht gegeven in de (interne) wijzigingen die zijn gedaan op het betreffende product. Ook kunt u zien op welke wijziging de Tijdregistraties worden weggeschreven. Ook wordt zo duidelijk waarom wellicht niet alle geselecteerde tijdregistraties kunnen worden omgeboekt. 





    • Related Articles

    • Handleiding Tijdregistratie (Cliënt)

      1. Cliënt Uren Via Meer > Tijdregistratie > Cliënt kom je bij de tijdregistratie van de cliënt. In dit cliënt overstijgende scherm worden cliënturen getoond en is het mogelijk om een handmatige toevoeging of wijziging door te voeren op deze uren. Het ...
    • Handleiding Tijdregistratie (Uitvallijst)

      1. Uitvallijst Het scherm Uitvallijst is te vinden via Meer > Tijdregistratie > Uitvallijst. Dit scherm toont de tijdregistraties die uitvallen bij de Job Overhalen Mobiele Uren. Hiermee worden de gefiatteerde uren onderworpen aan verschillende ...
    • Handleiding Tijdregistratie (Medewerker)

      1. Medewerker Uren Via Meer > Tijdregistratie > Medewerker kom je bij de tijdregistratie van de medewerker. In dit medewerker overstijgende scherm worden medewerker uren getoond en is het mogelijk om een handmatige toevoeging of wijziging door te ...
    • Tijdregistratie / fiatteren

      Vraag Tijdregistratie / fiatteren wat betekenen de rood gearceerd regels? Antwoord Het betekent dat de tijden elkaar overlappen. Je kunt ze dan ook niet fiatteren. Na aanpassing van de tijden moet het wel lukken om te kunnen fiatteren.
    • Uren medewerker tijdregistratie

      Vraag De uren van een medewerker komen niet mee naar de tijdsregistratie. Ze blijven op gefiatteerd staan en zo blijven ze ook in mobiele dag opslag staan. Antwoord Het kan zijn dat de uren per ongeluk zijn weggeschreven op het oude contract van de ...