Handmatig een wachtlijst aanvraag aanbieden #Backoffice #Planbord
Handmatig een wachtlijst aanvraag aanbieden #Backoffice #Planbord
Zelf moet er af en toe gekeken worden of een wachtlijst aanvraag aangeboden kan worden. Dit kan gedaan worden vanuit het planbord. Wanneer er plek is kan het aanvraagtype aangepast worden naar nieuw of wijziging om vervolgens de aanvraag te behandelen via het planbord en een nieuw contract aan te bieden aan de ouder.
Uitleg
De aanvraag moet het type wachtlijst hebben. Zie instructie hoe dit moet.
Ga naar Aanvragen
Open de betreffende Aanvraag
Verander de kolom Type opvang naar Nieuw of Wijziging
Ga naar het Planbord
Open in het Planbord de Aanvraag
Kies links voor de Groep waar je het kind op wilt plaatsen
Controleer en vul eventueel de velden rechts in
Kies voor Reserveer planning
Ga naar het blok Reserveringen
Kies achter de naam van het kind voor aanbieden*
LET OP! Wanneer de ouder al een bestaand contract heeft en het moet aangevuld worden met een wachtlijstplanning, zorg er dan voor dat in de wachtlijst aanvraag de planningen worden toegevoegd die het kind al heeft. Maak deze planningen opnieuw aan in de wachtlijst aanvraag. zie de stappen hieronder voor meer uitleg.
Doorloop stap 1 en 2 van hier boven
Kies voor Planningen > Nieuw
Vul de velden in
Kies voor Opslaan
Doorloop nu de stappen hierboven vanaf stap 3
De ouder ontvangt een mail dat er een wachtlijst item aangeboden is
Log in in het OuderPortaal
Kies voor Aanvragen
Kies voor de blauwe balk*
Geef aan of de aanbieding nog aangeboden moet worden ja/nee
Wanneer een kind al een contract heeft, maar de plaatsing nog niet naar wens is, dan is het mogelijk om een (extra) aanvraag op de wachtlijst te plaatsen. Bijvoorbeeld als er sprake is van een andere locatie of groep. Dan moet dit als ...
Wat Een aanvraag die via het planbord op de wachtlijst is geplaatst, heeft de status aangeboden. Het systeem bekijkt elke nacht of deze status nog up-to-date is. Wanneer er een plekje vrij is gekomen op een dagdeel dat in de wachtlijst aangevraagd ...
Een ouder kan via het ouderportaal een kind herinschrijven of een contract wijzigen. Deze verzoeken komen binnen in de Backoffice/het Planbord als een aanvraag. Door middel van het type is te zien om wat voor aanvraag het gaat. Wanneer het om een ...
Wat Wanneer een aanvraag binnenkomt kan het zijn dat er geen plek is op de groepen. De dagdelen die niet gepland kunnen worden, kunnen dan via het planbord op de wachtlijst geplaatst worden. Het systeem zal de status van de wachtlijst-aanvraag ...
Aanvragen die betrekking hebben op een contract kunnen gedaan worden door de ouder via het ouderportaal. Deze aanvragen worden getoond in de Backoffice/Planbord. Door middel van het type is te zien om wat voor aanvraag het gaat. Er zijn vier opties: ...