Het (de-)activeren van e-learning

Het (de-)activeren van e-learning

U kunt als beheerder e-learning-pakketten activeren en/of deactiveren.

In de catalogus, te vinden via het hoofdmenu bovenin het scherm, kiest u voor 'toevoegen' rechtsonder:

 

U krijgt vervolgens de optie om een E-learning, Klassikale opleiding of om Externe content toe te voegen:




Stap 1. Klik op de E-learning

Dan ziet u welke welke inactieve e-learning pakketten er aanwezig zijn.








En als u naar beneden scrolt ziet u ook welke actieve e-learning pakketten er aanwezig zijn.


Stap 2.1. E-learning activeren

Klik op het gewenste pakket, bijvoorbeeld: 01_ABCDE Methodiek en Game voor verpleegkundigen.


Op het scherm verschijnen de beschikbare versie(s) voor dit E-learning pakket.

Klik op op de gewenste versie.

Nadat u op de gewenste versie van het E-learning pakket heeft geklikt, verschijnen de leerplannen die onderdeel zijn van het E-learning pakket.

Als u het E-learning pakket wil activeren, klikt u op  rechtsboven in het scherm.

(Klik op de afbeelding om de volledige afbeelding te zien, klik op het kruisje   rechtsboven om de afbeelding weer te sluiten)

Stap 2.2. E-learning de-activeren

Scroll naar beneden naar de actieve E-learning pakketten.

Klik op het E-learning pakket dat u wenst te de-activeren, bijvoorbeeld: 01_Aanpak ouderenmishandeling (19.2 - VVT).


Beneden in het scherm aan de rechterkant, ziet u het knopje 

Klik op  om de de-activatie te voort te zetten.

(Klik op de afbeelding om de volledige afbeelding te zien, klik op het kruisje   rechtsboven om de afbeelding weer te sluiten)


Nadien u op  hebt geklikt, verschijnt er een kopje in het scherm, waarin nogmaals wordt gevraagd: weet u zeker dat u dit pakket wilt deactiveren?

Voltooi de de-activatie en klik (nogmaals) op .

Nu is de de-activatie voltooid en kunt u uw de-geactiveerde pakket terugvinden onder het kopje 'pakketten inactief'.

    • Related Articles

    • Rechten globaal / e-learning niveau resetten van e-learning

      Er zijn verschillende instelmogelijkheden om een medewerker wel/geen toestemming te geven om zelf een e-learning te resetten. Dit kan op globaal niveau ingesteld worden of per e-learning. Hoe kan een medewerker de e-learning resetten ...
    • De status van een e-learning uitgelegd

      In het SDB Leerplatform kun je de voortgang zien van een e-learning die toegewezen is aan een cursist. We lichten hier toe welke verschillende statussen er zijn en wat ze precies betekenen. Tevens hebben we de meest voorkomende vragen toegelicht ...
    • Informatie e-learning

      Waar vind ik informatie over een e-learning? Alle informatie over een e-learning vind je op de pagina van de e-learning. Je komt op de pagina van een e-learning door op de e-learning te klikken in de catalogus. Op pagina van de e-learning zijn de ...
    • E-learning resetten

      Belangrijk: niet iedere organisatie staat het toe om als cursist een e-learning te resetten. Deze instelling kan alleen door de beheerder van de organisatie in- of uitgeschakeld worden. Als medewerker kun je een e-learning resetten als je deze voor ...
    • E-learning uitfaseren

      Als u een e-learning niet langer beschikbaar wilt maken voor medewerkers en er geen vervangende module komt, dan kunt u een e-learning uitfaseren. U stelt een datum vast waarop de module niet meer in de catalogus getoond wordt en voert die in bij de ...