Hoe kan ik een bericht/bijlage/bestand laten verwijderen uit een cliëntendossier?

Hoe kan ik een bericht/bijlage/bestand laten verwijderen uit een cliëntendossier?

In Karify kun je zelf geen berichten, bijlages, en gedeelde bestanden verwijderen. Karify beoogd volledige transparantie richting de eindgebruiker en daarom kunnen wij gegevens die eenmaal getoond zijn aan een cliënt niet zomaar verwijderen.

 

Als er sprake is van een (nood)situatie waarbij een bestand, bericht en/of bijlage verwijderd dient te worden - bijvoorbeeld indien er privacygevoelige informatie is gedeeld met de verkeerde (contact)persoon in Karify - schakel dan direct binnen jouw zorgorganisatie met de functionaris gegevensbescherming of functioneel beheerder (indien er geen FG aanwezig is). 

 

De functionaris gegevensbescherming of functioneel beheerder kan via support@karify.com een verzoek indienen om de gegevens te laten verwijderen. 

 

Wij streven er naar het bestand, bericht en/of bijlage binnen één werkdag te hebben verwijderd.

 

Let op! Mocht het bericht geopend zijn in de app, dan is deze na verwijdering nog steeds in te zien. De cliënt dient te hebben uitgelogd (via Account -> Uitloggen), om het bericht niet meer in de app te kunnen inzien.

    • Related Articles

    • Hoe verstuur ik een bericht?

      In dit artikel wordt beschreven hoe berichten vanuit de webapplicatie kunnen worden verstuurd. Klik hier om meer te lezen over het versturen van een bericht met de Karify app. Berichten versturen Je kunt op twee manieren een bericht versturen naar ...
    • Hoe verstuur ik een bericht?

      Met Berichten in Karify kun je in een veilige omgeving berichten versturen en ontvangen. In dit artikel wordt beschreven hoe berichten vanuit de webtoepassing kunnen worden verstuurd. Klik hier om meer te lezen over het versturen van een bericht met ...
    • Hoe kan ik een bestand uit de bibliotheek versturen naar een cliënt?

      Items uit de Healthspace zijn inzichtelijk voor cliënten die lid zijn van de Healthspace. Soms wil je echter toch persoonlijk een item uit de bibliotheek versturen naar een cliënt. Dit kan via het dossier Mijn cliënten. Er zijn twee manieren om een ...
    • Kan ik een opdracht verwijderen uit het cliëntendossier?

      Ingeplande opdrachten kunnen zodra zij definitief zijn ingepland niet meer verwijderd worden. In de tussenfase - waarin de opdrachten worden klaargezet om ingepland te worden - kunnen ze nog wel worden verwijderd. 1) Toevoegen aan "Klaar om in te ...
    • Hoe verstuur ik een bestand uit de bibliotheek naar een cliënt?

      Items uit de Healthspace zijn inzichtelijk voor cliënten die lid zijn van de Healthspace. Soms wil je echter toch persoonlijk een item uit de bibliotheek versturen naar een cliënt. Dit kan in de vorm van een bijlage in een bericht. Je kunt de cliënt ...