Huisarts/apotheek

Huisarts/apotheek

Huisarts/apotheek

Het scherm is te benaderen via het dashboard Cliënt - Personalia – Huisarts/apotheek

In de Huisarts/apotheek module kan aangegeven worden welke huisarts en/of apotheek in welke periode bij de cliënt hoort. Als eerste kiest men een instantie, dit kan natuurlijk een huisartsenpraktijk zijn, vervolgens kiest men een medewerker gekoppeld aan de betreffende instantie en een apotheek.

Bedrijfsregels
  1. Indien een huisarts niet gekoppeld is aan een huisartsenpraktijk dan zal men toch eerst de huisarts als instantie moeten selecteren en daarna nog eens als eigen medewerker van deze instantie.
  2. Er kan geen overlap bestaan in de periodes van de vastgelegde huisartsen.
  3. Indien men een nieuwe huisarts toevoegt geeft USER de melding dat de vorige huisarts beëindigd moet worden.
  4. Het getoonde adres in de LOV is het default postadres, het getoonde adres in het record is het default vestigingsadres van de instantie waar de huisarts werkzaam is.

Apotheekhoudende instanties
Bij de apotheken kunnen ook apotheekhoudende instanties (medewerkers met een functie van het type 'huisarts' of 'apotheker' of cono-beroep van het type 'huisarts') worden geselecteerd (meer info bij 'Onderhoud medewerkers' in de handleiding van USER Forms).

Voorbeeld:
  1. Een medewerker met de functie 'apotheker' is werkzaam bij een instantie anders dan hulpverlenende instantie 'apotheek'. Deze instantie kan als apotheek worden geselecteerd.
  2. Een medewerker met de functie 'huisarts', cono-beroep 'huisarts' én met een vinkje bij 'apotheekhoudend' in het functierecord. De instantie waar deze medewerker werkzaam is kan gekozen worden als apotheek.
  3. Een medewerker met een andere functie dan 'huisarts' of apotheek maar wel met cono-beroep 'huisarts' én met een vinkje bij 'apotheekhoudend' in het functierecord. De instantie waar deze medewerker werkzaam is kan gekozen worden als apotheek.

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

HUISARTS

Geeft toegang tot de module Huisarts in het dossier met lees- en schrijfrechten

HUISARTS_LEES

Geeft toegang tot de module Huisarts in het dossier met leesrechten

    • Related Articles

    • Cliëntportaal

      Cliëntportaal Cliënten kunnen in het cliëntportaal gebruik maken van een aantal modules waarin gegevens vanuit de database van USER worden getoond. In enkele gevallen (mits met de juiste rollen) kan interactie plaatsvinden tussen cliënt en ...
    • Klinisch dashboard

      Klinisch dashboard Bij het openen van het Klinisch dashboard verschijnt een lijst met de afdeling/groepen waarbij de categorie met nummer 90080 (over het algemeen ingericht met naam 'TOT klinisch') is vastgelegd. In het scherm 'inrichting - ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...
    • Dashboards

      Cliënt dashboards Via de optie 'Openen cliëntdossier' of via het snelmenu is het mogelijk een cliëntdossier te openen. Cliënt naam in browser tabblad Middels een systeem instelling kan worden aangegeven of de cliënt naam in de naam van het tabblad in ...
    • Zorgadministratie dashboards

      Organisatie hiërarchie Om het zorgadministratie dashboard vanuit verschillende niveaus te kunnen benaderen wordt er gebruik gemaakt van de organisatie hiërarchie. Met deze hiërarchie is het mogelijk om de organisatie in maximaal zes niveaus op te ...