Heb je een bericht vanuit Karify, zoals een notificatiemail, activatielink of een inlogcode niet ontvangen in je mailbox? Hier kunnen verschillende oorzaken van zijn. In dit artikel lees je de stappen die je kunt ondernemen om in het vervolg de mails wel juist te ontvangen.
Verversen
Heb je jouw inbox al eens ververst? Mogelijk moet de nieuwe mail nog opgehaald worden. Ook kan het soms even duren voordat een mail binnenkomt.
Juiste inbox
Bekijk je de juiste e-mailbox? Mail vanuit Karify wordt altijd verstuurd naar het e-mailadres waarmee jouw account in Karify is geregistreerd.
Mailadres Karify wordt mogelijk als afzender geblokkeerd
Als de mails herhaaldelijk niet aankomen, wordt het mogelijk geblokkeerd door je e-mailprovider of virusscanner. Hier kunnen wij helaas niets aan doen, omdat deze programma's hun eigen instellingen bepalen. Hiervoor kan je de instellingen in je antivirusprogramma of van je e-mailprovider controleren. Raadpleeg de helppagina's van je e-mailprovider of mailprogramma voor hulp over de werking hiervan. De afzender van onze mails is noreply@mail.karify.com
Spam/ongewenste mail
In sommige gevallen kunnen de mails van Karify worden tegengehouden en als spam of ongewenste mail gemarkeerd worden. Dit is afhankelijk van je e-mailprovider en/of mailprogramma en is door Karify niet te voorkomen. Om dit te verhelpen kun je de e-mails van Karify met afzender noreply@mail.karify.com toevoegen aan je veilige afzenders in je e-mailprogramma. Deze instelling verschilt per e-mailprogramma.
Outlook
Gmail
Als Gmail de mail van Karify in de spambox heeft geplaatst, kun je deze als volgt naar je inbox verplaatsen:
ls de mail van Karify ook niet in de spambox te vinden is, dan kun je het Karify mailadres toevoegen aan je contactpersoon: