Inloggen

Inloggen

Er wordt automatisch een activeringsmail verstuurd naar de medewerkers die nieuw met de import in SDB Quebble Personeelsplanning zijn geïmporteerd.

 

Voordat de medewerker gebruik kan maken van de webapplicatie dient de medewerker eerst het account te activeren door middel van de link in de email.

Na het klikken op de link wordt de medewerker geleid voor het instellen van een nieuw wachtwoord.



Het wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:

·         Minimum lengte van 8 karakters

·         Minimaal 2 van de volgende voorwaarden:

o    Hoofdletters

o    Kleine letters

o    Cijfers

Leestekens


Als een organisatie gebruik maakt van hun eigen mailbox is het aan te raden om de automatische versturing van de activeringsmail uit te zetten bij SDB Quebble Personeelsplanning. Dit kan aangegeven worden middels een ticket via het serviceportaal.

Hiermee wordt voorkomen dat de activeringsmail al verstuurd wordt naar de mailbox, die vaak pas later aangemaakt wordt dan dat de activeringsmail verstuurd wordt. Bij het niet kunnen afleveren van de activeringsmail, wordt automatisch het emailadres van de medewerker geblokkeerd.

Als een medewerker het wachtwoord is vergeten, kan er via de webapplicatie gekozen worden voor “wachtwoord vergeten”.

 

Na het klikken op wachtwoord vergeten, kan de medewerker het geactiveerde mailadres opgeven, waarna er een mail verzonden wordt.



 

Tweetraps authenticatie (2FA) is een veilige(re) manier van inloggen.
De identiteit van jou als gebruiker wordt hierbij vastgesteld door middel van twee factoren.
Met een 2FA worden medewerkers verplicht om altijd in twee stappen in te loggen.

Als organisatie kan er gekozen worden om hier gebruik van te maken. Om hier gebruik van te maken kan er contact opgenomen worden met onze servicedesk.
De servicedesk kan dit dan instellen.


Er zijn dan 2 mogelijkheden: 

·         Keuze optioneel

o   De medewerker zelf kan kiezen om dit in te stellen, het is in dat geval niet verplicht.

·         Keuze verplicht

o   Hiermee wordt de 2FA voor alle medewerkers verplicht


Zodra een medewerker op de website de gebruikersnaam en wachtwoord invoert, zal er melding komen hoe de medewerker de 2FA code wilt ontvangen. Dit kan per email of per app (authenticator app).
Nadat deze code is ingevoerd wordt de medewerker ingelogd in het werknemersportaal. 

Als een medewerker de Quebble Pro app voor het eerst gebruikt of als je inlogperiode verlopen is, moet de medewerker inloggen. Op Quebble Pro kan er op twee verschillende manieren ingelogd worden:

Bij het openen van de app verschijnt het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres en wachtwoord wat ook voor Quebble Personeelsplanning gebruikt wordt en tik op [Inloggen]. Kies voor [Automatisch inloggen?] als gewenst is om de volgende keer bij het inloggen zonder nogmaals het e-mailadres en wachtwoord op te hoeven geven.
 

Als er niet ingelogd kan worden met een e-mailadres en wachtwoord, omdat de medewerker bijvoorbeeld via een bedrijfsnetwerk op Quebble inlogt, de medewerker geen eigen inloggegevens heeft voor Quebble Pro of omdat  de medewerker liever niet het e-mailadres en wachtwoord in wilt voeren, kan er ook ingelogd worden met behulp van een speciale QR-code.




Deze QR-code is te vinden in de webapplicatie van SDB Quebble Personeelsplanning. Vervolgens gaat de medewerker naar “Mijn Account”, rechts bovenin.

 

Op de pagina 'Mijn Account' vind je onder het kopje 'App' de speciale QR-code (te herkennen aan het Quebble Pro-icoon in het midden van de code):

 

Open de Quebble Pro app en tik op de [QR]-knop op het inlogscherm.


 



Volg de instructies op het scherm en 'scan' de QR-code door de camera van de telefoon op het scherm met de QR-code te richten. Zodra de code gescand is, logt de app automatisch in met het account van de medewerker. Met deze manier van inloggen, stelt de app zich altijd in met [Automatisch inloggen?] ingeschakeld, zodat de medewerker niet iedere keer als app geopend wordt de QR-code hoeft te scannen.
Wanneer de app 10 dagen niet is geopend dient opnieuw de QR-code gescand te worden ongeacht automatisch inloggen aan staat of niet.

Let op! Gebruik je Quebble Pro op een Android-toestel? Dan is het belangrijk dat je toestel juist beveiligd is, anders kun je moeilijkheden ondervinden bij het inloggen.

Android biedt diverse manieren om je toestel veilig te kunnen ontgrendelen: geen beveiliging, ontgrendelen door alleen te vegen, door een pincode of wachtwoord in te voeren, door een patroon te tekenen of door gebruik te maken van biometrie (je vingerafdruk of gezichtsherkenning). 

Om automatisch op Quebble Pro in te kunnen loggen, of om de QR-code te kunnen gebruiken, moet de beveiliging van je toestel minimaal op pincode, patroon of wachtwoord staan. Beschikt jouw toestel over een vingerafdrukscanner of gezichtsherkenning,? Dan adviseren we jou om dit te gebruiken.

Hoe je de beveiliging in kunt stellen, verschilt per toestel en per Android-versie. We adviseren je te kijken op bijv. de website van de leverancier van je toestel hoe je dit in kunt stellen. Voor een Samsung-toestel met Android 9 gaat het als volgt (grote kans dat het voor jouw toestel ook ongeveer zo werkt):

1.     Ga naar de Instellingen van je toestel.

2.     Ga naar 'Vergrendelscherm'.

3.     Tik op 'Type schermvergrendeling' bovenaan.

4.     Zorg ervoor dat je Patroon, Pincode of Wachtwoord kiest en stel dit in.

5.     Heb je je vingerafdruk of gezicht ook ingesteld? Dan kun je onder het kopje 'Biometrie' deze aanzetten om daar je toestel mee te ontgrendelen.

NB: Heb je automatisch inloggen ingeschakeld, dan kun je na het inloggen bij beide manieren kiezen om veilig in te loggen met behulp van je vingerafdruk, je toestelcode (op een Androidtoestel) of door gezichtsherkenning. We raden je aan hiervoor te kiezen, mits je toestel dit ondersteund.


Als een organisatie een koppeling heeft met SDB Quebble Kindplanning kan de medewerker inloggen met dezelfde inloggegevens die gebruikt worden voor de webapplicatie voor SDB Quebble Personeelsplanning.

Via de webapplicatie van SDB Quebble Personeelsplanning kan de medewerker ook een pincode instellen voor de Quebble op de Groep App.

Dit kan de medewerker via het werknemersportaal / poppetje / PIN instellen zelf invoeren.


    • Related Articles

    • Inloggen Quebble Pro app

      Als je de app voor het eerst gebruikt, of als je inlogperiode verlopen is, moet je inloggen. Op Quebble Pro kun je op twee verschillende manieren inloggen: Inloggen met emailadres en wachtwoord Bij het openen van de app verschijnt het inlogscherm. ...
    • Gebruik maken van 2FA

      Tweetraps authenticatie (2FA) is een veilige(re) manier van inloggen. De identiteit van jou als gebruiker wordt hierbij vastgesteld door middel van twee factoren. Met een 2FA worden medewerkers verplicht om altijd in twee stappen in te loggen. Als ...
    • Accounts medewerkers uit dienst

      Onder instellingen / signalerings-pagina / accounts kunnen de accounts van medewerkers die uit dienst zijn gegaan worden verwijderd. Hiermee kunnen de e-mailadressen van de medewerkers vrijgegeven worden, zodat deze medewerkers kunnen inloggen bij ...
    • Release 295 (8-7-2024)

      Release 294 is zojuist op de productie omgeving geplaatst (let op inclusief 4 toevoegingen) Release 294 Release 295 is op de acceptatie omgeving geplaatst en kan getest worden. Release 295 gaat op 22 juli in productie en bevat: 1 aanpassing, 3 ...
    • Instellen inrichting Personeelsplanning met Kindplanning

      Instellen inrichting Personeelsplanning met Kindplanning Er zijn aan de kant van personeelsplanning een aantal stappen die ingericht dienen te worden zodat alles goed communiceert met elkaar. Indien iets niet correct werkt is het handig om deze ...