Inrichting

Inrichting

Inrichting

Via het dashboard inrichting, tegel 'Behandeling/Traject' en vervolgens 'Beheer plannen module' is de inrichtingsmodule voor de plannenmodule te openen.

In de module wordt gewerkt met versiebeheer. De versie die het laatst definitief is gemaakt, is ook beschikbaar voor het gebruiker ervan bij cliënten. Bij de cliënt wordt ook bijgehouden welke versie van het plan met welke versie van de inrichting is gemaakt. Als er een nieuwe versie van de inrichting beschikbaar is, wordt deze gebruikt bij een cliënt zodra er een nieuw concept-plan wordt aangemaakt. Indien in een hotfix of versie door Avinty nieuwe velden worden uitgeleverd, wordt dit altijd toegevoegd aan een concept versie van de inrichting. Als deze er nog niet is, dan wordt deze eerst aangemaakt.

In de inrichtingsmodule staat rechtsbovenin een knop om een nieuwe concept van de inrichting aan te maken. Vervolgens staat bovenaan in het overzicht met de versies het nieuwe concept. Door te klikken op de regel opent de inhoud van de inrichting:

Als eerste wordt het overzicht met de beschikbare blokken getoond. In de lijst wordt de naam getoond, de omschrijving, de zichtbaarheid en evt. autorisatie. De volgorde van de blokken kan worden bepaald via dit overzicht. Dat kan door met de linkermuisknop op een blok te klikken (muis ingedrukt houden) en deze vervolgens naar boven of naar beneden te slepen. Dit bepaalt ook de volgorde van de blokken bij de cliënt. Via het overzicht van de blokken kan de inrichting definitief worden gemaakt.

Door op de regel van een blok zelf te klikken 'open' je het blok en wordt de inhoud van het blok zichtbaar, de velden die binnen dit blok beschikbaar zijn:

Via dit overzicht kunnen de blokgegevens gewijzigd worden (knop 'Blokgegevens wijzigen'). Een pop-up opent met daarin de volgende mogelijkheden:
  1. Toevoegen/aanpassen omschrijving: hiermee kan het blok van een andere naam worden voorzien. Dit is ook de naam die bij de cliënt zichtbaar is. Default is het veld omschrijving leeg, in dat geval wordt het veld 'Naam' gebruikt in het plan van de cliënt.
  2. De zichtbaarheid kan worden gewijzigd (m.u.v. het blok algemeen): daarbij bestaan vier opties. Altijd, in dit geval is het blok altijd aanwezig bij de clIënt en kan dit ook niet worden uitgezet op cliëntniveau. Optioneel, standaard aan: het blok is aanwezig bij de cliënt, maar kan worden uitgezet via 'blokken beheren'. Optioneel, standaard uit, het blok is niet standaard aanwezig maar kan wel worden aangezet bij een cliënt. Nooit: het blok staat niet aan en kan ook niet worden gekozen op cliëntniveau.
  3. Twee opties voor het autoriseren van het blok met leesrechten en met schrijfrechten. Standaard worden twee rollen uitgeleverd per blok. Eén rol voor lezen en één voor schrijven. Deze rollen krijgen pas een functie als via de inrichting van het blok is aangegeven dat extra autorisatie nodig is om iets met het blok te kunnen doen. Het is dus mogelijk om aan te geven dat om gegevens in het blok te kunnen bewerken er een specifieke rol nodig is. Dat kan door het vinkje bij 'Autorisatie schrijfrechten' te zetten. Als dan geen vinkje staat bij leesrechten kan elke gebruiker het blok inzien, maar alleen de medewerkers die de rol hebben kunnen ook schrijven in het blok. Andersom werkt het iets anders, als is aangegeven dat er sprake is van 'Autorisatie leesrechten', dan moet de gebruiker de specifieke leesrol hebben om het blok te kunnen zien óf de schrijfrol. De schrijfrol heeft dus meer gewicht dan de leesrol.

Onder de blokgegevens staan het overzicht van de velden. De volgorde kan hiervan worden aangegeven, dat werkt op dezelfde manier als de volgorde van de blokken (dus d.m.v. slepen van de velden). Door op het potloodje bij een veld te klikken kunnen de eigenschappen van een veld worden gewijzigd:
  1. Omschrijving: hiermee kan het label van het veld worden aangepast, dit werkt door naar de cliënt.
  2. Hulptekst: hier kan een hulptekst worden toegevoegd bij het veld. Zichtbaar achter het i-tje bij het veld in de module bij de cliënt.
  3. Verplicht om in te vullen, indien 'Ja', dan volgt bij het definitief maken een melding als het veld nog geen waarde heeft. Het is dan verplicht om dat veld in te vullen voor het plan definitief gemaakt kan worden.
  4. Autorisatie, dat is nog niet beschikbaar (staat op disabled).

Om een veld uit een blok te verwijderen, kan worden geklikt op het prullenbakje. Vervolgens kan het veld bij een ander blok via het 'plusje' rechts bovenaan het overzicht met de velden worden toegevoegd. In dit geval kan alleen gekozen worden voor velden die nog niet aan een blok zijn toegevoegd. Om een veld te verplaatsen van blok 'A' naar blok 'B' , moet het veld eerst uit blok 'A' worden verwijderd en vervolgens kan deze aan blok 'B' worden toegevoegd.

Via het 'oogje' bij een veld kan een zichtbaarheidsberekening voor een veld worden toegevoegd. In dat geval is het veld alleen zichtbaar als aan de voorwaarde van de berekening wordt voldaan. Zichtbaarheidsberekeningen kunnen aan alle type velden worden toegevoegd, wel is het zo dat alleen de vragen waarbij sprake is van een Ja/Nee, keuze of meerkeuze antwoord als basis kunnen dienen voor een zichtbaarheidsberekening.

Bij de start kan er worden gekozen voor een nieuwe groep of een nieuwe regel. Binnen een groep kunnen één of meerdere regels toegevoegd worden. Daarnaast is het mogelijk om zowel op groep- als op regelniveau aan te geven dat het gaat om 'Niet' en vervolgens om een 'EN' of 'OF' statement. 'Niet' geeft aan dat het veld in alle gevallen zichtbaar is behalve als aan de statement(s) wordt voldaan en m.b.v. 'EN' of 'OF' is aan te geven hoe de groepen en/of regels zich t.o.v. van elkaar verhouden.

Voorbeeld 1:
Stel vraag 2 is alleen zichtbaar als het antwoord op vraag 1 'A' is. Dan voeg je 1 regel toe als zichtbaarheid bij vraag 2 met:
'Vraag 1' == Antwoord = 'A'.

Voorbeeld 2:
Stel vraag 3 is alleen zichtbaar als het antwoord op vraag 1 = 'A' EN vraag 2 = 'B'. Dan voeg je 2 regels toe als zichtbaarheid bij vraag 3 met:
'Vraag 1' == Antwoord = 'A'.
'Vraag 2' == Antwoord = 'B'.

Waarbij dan de optie 'EN' is gekozen:

Let hierbij ook de operator 'SOME', voor de tweede vraag. Daarmee kan je vervolgens de opties kiezen die meegenomen moeten worden.

Met groepen werkt het in principe hetzelfde, daarmee kan je de statements nog verder uitbreiden en verschillende en/of vergelijkingen maken.

Gegevens vanuit het nieuwe plan in een brief (USER Docs)
Het is mogelijk om gegevens uit het nieuwe plan in een brief te gebruiken. Hiervoor zijn flexfields beschikbaar. Vooralsnog is het alleen mogelijk om data uit een definitief plan in een brief op te halen.

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

ZORGPLANINRICHTING

Geeft toegang tot de module in het dossier met lees- en schrijfrechten.

ZORGPLANINRICHTING_LEES

Geeft toegang tot de module met leesrechten.

ZORGPLAN_ALGEMEEN_LEES

Met deze rol kan het blok Algemeen worden bekeken in het zorgplan

ZORGPLAN_ALGEMEEN

Met deze rol kan het blok Algemeen worden gewijzigd in het zorgplan.

ZORGPLAN_INTAKE_LEES

Met deze rol kan het blok Intake worden bekeken in het zorgplan.

ZORGPLAN_INTAKE

Met deze rol kan het blok Intake worden gewijzigd in het zorgplan.

ZORGPLAN_DIAGNOSTIEK_LEES

Met deze rol kan het blok Diagnostiek worden bekeken in het zorgplan.

ZORGPLAN_DIAGNOSTIEK

Met deze rol kan het blok Diagnostiek worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_CLNTFCTRSNTK_READ        

Met deze rol kan het blok Cliëntfactoren Aanmelding & Intake worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_CLNTFCTRSNTK_WRITE

Met deze rol kan het blok Cliëntfactoren Aanmelding & Intake worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_EVALUATION_READ

Met deze rol kan het blok Evaluatie worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_EVALUATION_WRITE

Met deze rol kan het blok Evaluatie worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_PLANGOALS_READ

Met deze rol kan het blok Doelen worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_PLANGOALS_WRITE

Met deze rol kan het blok Evaluatie worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_RISKINVENT_READ

Met deze rol kan het blok Risico-inventarisatie worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_RISKINVENT_WRITE

Met deze rol kan het blok Risico-inventarisatie worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_SOCIALSUPPORT_READ

Met deze rol kan het blok Maatschappelijke ondersteuning worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_SOCIALSUPPORT_WRITE

Met deze rol kan het blok Maatschappelijke ondersteuning worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_TREATMENT_READ

Met deze rol kan het blok Behandeling worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_TREATMENT_WRITE

Met deze rol kan het blok Behandeling worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_JURID_READ

Met deze rol kan het blok Dwang in de Zorg worden bekeken in het zorgplan.

ROLE_BLCK_JURID_WRITE

Met deze rol kan het blok Dwang in de Zorg worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_PREANAMNESE

Met deze rol kan het blok Pre anamnese worden gewijzigd in het zorgplan.

ROLE_BLCK_PREANAMNESE_LEES

Met deze rol kan het blok Pre anamnese worden bekeken in het zorgplan.

Voor alle blokken geldt, de specifieke lees- en schrijfrollen beginnen met ZORGPLAN_'NAAM VAN HET BLOK'_ en doen hetzelfde als de rollen die hierboven zijn beschreven voor de blokken algemeen, intake en diagnostiek.


    • Related Articles

    • Zorgproces inrichting

      Zorgproces inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Zorgproces inrichting. In de module 'Zorgprocessen' worden de zorgprocessen met de uit te voeren acties vastgelegd. De inhoud van het zorgproces kan ...
    • Rapport inrichting

      Rapport inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Rapporten en Analytics - Rapport inrichting. In de module Rapport Inrichting wordt de inrichting van rapporten vastgelegd. Deze kunnen worden gekoppeld aan modules. Alle ...
    • Zorgpad inrichting

      Zorgpad inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Zorgpad inrichting. Dit scherm heeft betrekking op Zorgpaden 2.0. In de module 'Zorgpad' worden de zorgpaden met de gekoppelde zorgpaddoelen en ...
    • Inrichting Samenvatting

      Inrichting Samenvatting Vanuit de Plannen module is het mogelijk via de gerelateerde tegel 'Samenvatting' een samenvatting te tonen die is gebaseerd op de ingevoerde velden in de Plannen module (mits de gerelateerde tegel op Tonen staat). Inrichting ...
    • ZIBs inrichting

      ZIBs inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - ZIBs inrichting, tegels 'Zichtbaarheid' en 'Behandelteam' Wat is een ZIB? Zorginformatiebouwstenen (zibs) worden gebruikt om inhoudelijke c.q. functionele - niet technische - ...