Installeren, inloggen en eerste gebruik
Installatie
Om de SDB Ouderapp in gebruik te kunnen nemen, dient eerst de app geïnstalleerd te worden.
Dat kan vanuit de appstores op een smartphone telefoon.
Inloggen
Wanneer de app is geïnstalleerd, kan de app geopend worden en worden er eerst een aantal instellingen nagelopen.
Organisatie koppelen
Om de app te koppelen aan de juiste kinderopvangorganisatie dient eerst de organisatiecode ingevuld of de QR code gescand worden.
Deze is te vinden op het ouderportaal van de organisatie.
Inloggen
Daarna kan er worden ingelogd met het bekende emailadres en wachtwoord van de ouder.
Instellingen
Wanneer er voor de eerste keer wordt ingelogd in de app worden er een aantal instellingen doorgenomen die ingesteld kunnen worden.
Pincode
Als eerste wordt gevraagd een pincode in te stellen. Deze pincode dient nogmaals herhaalt te worden ter controle.
Face ID
Het is ook mogelijk om face ID in te stellen.
Meldingen
De app vraagt toestemming om meldingen te sturen. Deze instelling wordt op de telefoon opgeslagen en kan via de instellingen op de telefoon ook nog gewijzigd worden.
Er zal ook een aparte melding komen van de telefoon om hier toestemming voor te vragen.
Er zijn voor meldingen een paar verschillende instellingen:
Related Articles
Profiel ouder - Account
Log uit Hier kan de ouder uitloggen uit de app. De ouder dient dan opnieuw de gegevens in te voeren om in te loggen. Herstellen Door het herstellen van de app wordt de organisatie ontkoppeld van de app. Er dient dan opnieuw een organisatie code ...
Profiel ouder - App instellingen
Meldingen ontvangen Bij meldingen ontvangen kan de ouder aangeven of het gewenst is om meldingen te ontvangen van berichten vanuit de groep. Voor media en berichten kan apart worden aangegeven of er meldingen verstuurd moeten worden en van welk type. ...
Planning
Algemeen In de planning wordt een kalender getoond die de opvang van de kinderen weergeeft. Verder is het hier mogelijk aanvragen te doen voor de planning. Ook kan er een overzicht worden opgevraagd van alle aanvragen. Kalender In de kalender wordt ...
Media
Media Alle foto's en video's die worden verstuurd door de groep naar de ouder komen op de media pagina terecht. Ouders kunnen zelf geen foto's of video's naar de groepen sturen. Alle media Op het tabblad alle media worden alle foto's en video's ...
Profiel ouder - Financieel
Facturen Onder facturen zijn alle facturen te vinden. De laatst verstuurde factuur staat bovenaan. Facturen zijn in te zien en te downloaden. Jaaropgaven Hier worden alle jaaropgaven getoond. Het is hier mogelijk om te filteren op kind zodat alleen ...