Intake

Intake

Bij de intake van een cliënt kun je best de intakemodule van SDB ECD gebruiken.  Deze module geeft je de mogelijkheid om diverse gegevens vanuit een overzichtelijk geheel te registreren.

1. Openen intakemodule

De intakemodule wordt vanuit de [Acties] knop voor de betreffende cliënt opgestart.


2. Onderdelen

De intakemodule bestaat uit 7 onderdelen, in een vaste volgorde.  De toegekende permissies bepalen welke onderdelen je als gebruiker ziet en welke acties (toevoegen, wijzigen, verwijderen) je uit mag voeren.
  1. Contactmomenten: dezelfde functionaliteit als bij Cliënten - Communicatie - Contactmomenten.
  2. Wonen: dezelfde functionaliteit als bij Cliënten - Registratie - Wonen.
  3. Netwerk: dezelfde functionaliteit als bij Cliënten - Registratie - Netwerk.
  4. Mijn verhaal: dezelfde functionaliteit als bij Cliënten - Zorgplan - Beeldvorming - Mijn verhaal.
  5. Zelfredzaamheid: dezelfde onderdelen als bij Cliënten - Zorgplan - Beeldvorming - Profiel - Zelfzorg, doch bewust anders vormgegeven.
  6. Profiel: dezelfde functionaliteit als bij Cliënten - Zorgplan - Beeldvorming - Profiel.
  7. Metingen: dezelfde functionaliteit als bij Cliënten - Zorgplan - Metingen.
Filteropties zijn niet uit de diverse functionaliteiten overgenomen.  Enkel de actuele gegevens worden getoond (bijv. Adressen bij Wonen).

3. Opslaan

Het zal je mogelijk opvallen dat er nergens een [Opslaan] knop is voorzien in de diverse tabbladen zelf.  
  • Voeg je gegevens toe door in een tabblad op de knop [Nieuw] en vervolgens [Opslaan] te drukken, dan voeg je op die manier uiteraard gegevens toe.  Dat geldt voor de tabbladen Contactmomenten, Wonen, Netwerk, Profiel en Metingen.
  • Bij het toevoegen of wijzigen van gegevens rechtstreeks in het tabblad zelf zullen de mutaties automatisch worden opgeslagen.  Je hoeft dus niet expliciet op [Opslaan] te drukken.  Dit is toegepast voor Mijn verhaal en Zelfredzaamheid.
    P.S.: er vindt bij "Mijn verhaal" geen historieopbouw plaats.
4. Zelfredzaamheid

Bij de zelfredzaamheid wordt in basis uitgegaan van het feit dat een cliënt zonder hulp de betreffende acties kan uitvoeren.  Blijkt dat niet zo te zijn, dan kun je dat aanpassen via de selectielijst, eventueel een toelichting geven en eventueel het betreffende optionele veld (zichtbaar te maken door op het pijltje te drukken vooraan de regel) invullen.




    • Related Articles

    • Intake - Inrichting

      In SDB ECD is een intakemodule beschikbaar waarmee je een reeks gegevens bij de intake van de cliënt makkelijk kan registreren. 1. Autorisatie Om een gebruiker de intakemodule te laten gebruiken, dient die gebruiker de betreffende permissie te ...