Inzage in mutaties vanuit een einddatum

Inzage in mutaties vanuit een einddatum

Inzage in mutaties vanuit een einddatum
Mutaties die zijn ontstaan doordat er op het mutatieformulier een einddatum is opgegeven, zijn inzichtelijk gemaakt in het mutatieoverzicht van HR. In het overzicht is een kolom toegevoegd genaamd "Oorsprong". Deze kolom bevat het mutatienummer van de mutatie van waaruit de vervolg mutatie is ontstaan. Door te klikken op het nummer achter "oorsprong" in het detailscherm, opent de oorsprong mutatie in een nieuw tabblad. Ook kan er op deze kolom gefilterd worden, geef een filterwaarde groter dan 0 op om alleen oorsprong en vervolg mutaties inzichtelijk te maken.

Op de mutatiestatus pagina is dezelfde toevoeging gemaakt. Mutaties die worden bekeken vanuit het personeelsdossier (tabblad wijzigingen) of mutatieonderhoud (beheer), bevatten ook deze doorklik mogelijkheid naar de vervolg of oorsprong mutatie, als deze aanwezig is. In dit artikel kun je vinden hoe het ongedaan maken van een vervolg mutatie mogelijk is.

Bij alle nieuwe mutaties vanaf deze release zal de relatie tussen een oorsprong en vervolg mutatie goed bewaard blijven. We hebben zo goed mogelijk de bestaande mutaties geconverteerd, om ook daarbij de link tussen een oorsprong en vervolg mutatie te maken.



    • Related Articles

    • Mutaties met einddatum ongedaan maken

      Mutaties die zijn ontstaan doordat er op het mutatieformulier een einddatum is opgegeven kunnen nu ongedaan gemaakt worden, wanneer ze nog niet zijn verwerkt. Mutaties kunnen ongedaan worden gemaakt in [ Beheer | HR | Mutatieonderhoud ] door op de ...
    • Collectieve mutaties

      De menu-optie collectieve mutaties bevat verschillende tabbladen. Op ieder tabblad staat een ander soort gegeven dat voor een groep werknemers gelijktijdig kan worden aangepast. Bovenaan de pagina kan de groep werknemers worden geselecteerd die in de ...
    • Datatemplate maken

      Voor zowel email- als document templates is het raadzaam om de template op te maken in een tekstbewerker zoals Microsoft Word. Hoewel het voor email templates niet noodzakelijk is, geeft het meer opties voor de opmaak. Voor een document template ...
    • Importeren organisatiestructuur en functies

      Nieuwe afdelingen en functies kunnen worden aangemaakt door ze te importeren, ook einddata van afdelingen en functies kunnen middels een import gewijzigd worden. Deze importfunctie is te vinden in SDB Salaris, via de menu optie [ Salaris | Start | ...
    • Beheer inrichting

      Om gebruik te kunnen maken van verlofregelingen in HR, dienen er een aantal items te worden ingericht in SDB Beheer. Rollen en bevoegdheden voor de schermautorisatie van medewerkers, managers en beheerders Stamtabel voor de inrichting van ...