Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Financiering - iStandaarden - Functie.
Dit scherm is voor het inrichten van een functie voor de optie 'Tijdschrijven' of voor 'Functiegroep' in het scherm Onderhoud productcodes JW.
Middels het filter kan worden geselecteerd op de velden 'Functie', 'Gemeente', 'Cluster', 'Functiegroep', 'Datum vanaf' en 'Datum t/m'.
Veld |
Omschrijving |
Functie |
Hier wordt een keuze gemaakt voor een functie, die zelf in te richten is in Onderhoud functies |
Cluster |
Er kan gekozen worden voor een cluster |
Functiegroep |
Hier kun je een keuze
maken waar een bepaalde functie onder valt. Keuze uit GZ01 t/m GZ10 . |
Gemeente |
Er kan hier gekozen worden voor een gemeente |
Datum vanaf |
Datum vanaf de functie in moet gaan |
Datum t/m |
Datum tot en met de functie geldig moet zijn. |
Als je gebruik maakt van tijdschrijven zijn de velden 'Functie' en 'Datum vanaf' en eventueel 'Datum t/m' belangrijk om in te vullen. Bij het gebruik maken van sub-productcodes zijn alle velden belangrijk, maak alleen wel een keuze tussen 'Cluster' of 'Gemeente' en vul ze niet beide.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Financiering - iStandaarden - Instelling.
In dit scherm kunnen de instellingen voor het iJW, iWMO en iWLZ berichtenverkeer worden ingericht. Elke iStandaard heeft een eigen tabblad, het scherm opent op de tab van JW.
Met het filter kan specifieker gezocht worden op
de invoer behorende bij de iStandaard van het geselecteerde tabblad. Na
het invoeren van een filter kan de selectie worden gestart met de knop
'Toepassen'.
Vanuit het gekozen iStandaard tabblad kunnen de volgende schermen worden
aangeroepen:
Icon |
Omschrijving |
|
Voor het toevoegen van een nieuwe regel, via een ‘invoer-trein’ |
|
Voor het inzien van de details van de geselecteerde regel |
|
Voor het wijzigen van een bestaande regel, via een ‘invoer-trein’ |
|
Voor het verwijderen van een bestaande regel |
Toevoegen nieuwe iStandaard instelling
Invoeren van een nieuwe instelling gaat via de ‘invoer-trein’. Bij het
toevoegen worden de volgende onderdelen doorlopen
(iStandaard) Instellingen
De invoer begint bij de basis inrichting. In de vervolgonderdelen van de
‘invoer-trein’ volgt de aanvullende inrichting.
Veld |
Omschrijving |
Instantie |
Per specifieke instantie
een afwijkende inrichting invoeren. 'Default record' |
AGB-code |
Per AGB-code kan een
andere inrichting worden gedaan. De AGB's |
Berichttransportwijze |
Hier kan gekozen worden voor 'Filesystem' of 'Webservice (SOAP)'. |
Map inkomende berichten |
Dit is de map waar de
iStandaard berichten die in USER kunnen |
Map uitgaande berichten |
Dit is de map waar de
uitgaande iStandaard berichten (WMO302, |
Ondergrens * |
De datum vanaf waar
gecontroleerd wordt op wijzigingen voor het |
Financiële afhandeling |
Vanaf iStandaarden V3.0
geldt facturatie niet meer voor JW en WMO, alleen declaratie. |
*Tip Ondergrens: Het is mogelijk om in het scherm onderhoud iJW/iWMO instellingen een ondergrens in te vullen bij het default-record (de regel waar instantie en AGB leeg zijn). Als deze gevuld is, worden alleen alle producten waarvan de einddatum NA deze ondergrensdatum liggen, meegenomen in de selectie voor het 305 en 307 berichtenverkeer. De 303-berichten houden de ondergrens aan uit Onderhoud organisatie.
Ondersteuning berichten
Het 'invoer-treintje’ vervolgt met het invoeren van de ondersteunende
berichten, invoer meerdere regels is mogelijk de Toevoeg-button. Invoer opties,
per regel, zijn:
Veld |
Omschrijving |
Berichtdefinitie |
Hier is aan te geven welke
berichten er worden gebruikt. Hier zijn |
Datum vanaf |
De datum vanaf wanneer dit bericht gebruikt wordt. |
Datum t/m |
De datum tot en met wanneer dit bericht gebruikt wordt. |
Berichttransportwijze |
Standaard ‘erven’
ingerichte berichtdefinities de ingerichte |
Financieringstype
Het 'invoer-treintje’ vervolgt met het invoeren van het financieringstype. Bij
het koppelen van een nieuwe beschikking aan een cliënt of bij het aanmaken van
een nieuwe cliënt wordt er automatisch een traject aangemaakt. Hier is in te
richten welk trajecttype er gebruikt wordt:
Veld |
Omschrijving |
Financieringstype
|
Bij de iWMO en iWLZ is er
maar één keuzeoptie. Bij iJW kan hier |
Trajecttype |
Het default trajecttype dat wordt aangemaakt. |
Datum vanaf |
De datum vanaf wanneer
deze inrichting geldt. Er wordt op |
Datum t/m |
De datum t/m wanneer deze inrichting geldt. |
Samenvatting
Het 'invoer-treintje’ eindigt met de Samenvatting, hier kun je zien wat je hebt
ingevoerd. Via de sticky toolbar kun je dan kiezen voor ‘Opslaan en sluiten’,
klikken op de Vorige-button, je gaat dan één stap terug in de
invoer-trein naar onderdeel ‘Financieringstype’ of zonder opslaan het
invoer-treintje verlaten via de Annuleer-button.
Het scherm is te benaderen via tegel Inrichting - Financiering – iStandaarden – JW Productcodes
De landelijke codes zijn hier al standaard ingericht. Het is mogelijk om hier zelf nog codes aan toe te voegen. De door Avinty ingelezen regels (veld 'Ingericht door' is leeg) kunnen alleen gemuteerd worden door Impulse. In overleg kan dit via een datacorrectie uitgevoerd worden.
Met het filter kan specifieker gezocht worden op de invoer. Na het invoeren van een filter kan de selectie worden gestart met de knop 'Toepassen'.
Vanuit het gekozen iStandaard tabblad kunnen de volgende schermen worden aangeroepen:
Icon |
Omschrijving |
|
Voor het toevoegen van een nieuwe regel |
|
Kopiëren van een regel |
|
Voor het wijzigen van een bestaande regel |
|
Voor het verwijderen van een bestaande regel |
Toevoegen productcode
Invoeren van een nieuw product gaat via de ‘Toevoeg-button’ of via de
kopieerfunctie. Invoer opties, per regel, zijn:
Veld |
Omschrijving |
Nummer |
De (interne) sleutel van
de productcode in de database, wordt door |
Gemeente |
Gemeentecode (landelijke lijst). |
Productcategorie |
Dit is de lijst met landelijk vastgestelde productcategorieën. |
Code |
De productcode, 5 posities alfanumeriek |
Omschrijving |
Omschrijving van het product (verplicht). |
Begindatum |
Ingangsdatum van het product (verplicht). |
Einddatum |
Einddatum van het product. |
Ingericht door |
Geeft aan of de
productcode door de klant zelf is ingericht (leeg is |
Tijdschrijven |
Dit vinkje geeft de
mogelijkheid om in te richten van welke |
Hoofdproduct |
Dit geeft aan van welk ingericht product dit een subproduct is. |
Verrichting |
Geeft aan bij welke
klinische verrichting het ingerichte product wordt |
Functiegroep * |
Geeft aan bij welke
functiegroep het product wordt gedeclareerd |
Behandelprogramma |
Geldt alleen voor de generieke toewijzing. Aan een cat/product kan een behandelprogramma gekoppeld worden. Het is mogelijk om verschillende behandelprog te koppelen aan dezelfde productcode. Wanneer dezelfde behandelprogramma’s gekoppeld worden aan de generieke toewijzing in het toegewezen product scherm worden de verschillende producten gedeclareerd. |
Activiteit |
Er kan ook op activiteitniveau onderscheid gemaakt worden wanneer dezelfde behandelprogramma gekoppeld wordt aan verschillende productcodes. |
* Inrichting functiegroepen: hiervoor is een aparte tegel opgenomen op het inrichtingsdashboard in Alta, menu Financiering, submenu iStandaarden -> iStandaard Functie
T.b.v. de differentiatie van producten voor de Jeugdwet het scherm uitgebreid met 4-tal extra velden: Tijdschrijven, Hoofdproduct, Verrichting en Functiegroep. (Dit is afwijkend ten opzichte van de WMO productcode inrichting). Deze extra inrichtingsmogelijkheden zijn alleen beschikbaar voor handmatig toegevoegde producten.
Hoofd- en subproduct inrichting
Indien er bij de inrichting gebruik gemaakt wordt van hoofdproduct in
combinatie met subproducten, dan zal USER a.h.v. de toewijzing bepalen welke
hoofdregel er wordt gebruikt:
Het scherm is te benaderen via tegel Inrichting - Financiering – iStandaarden – WMO Productcodes
De landelijke codes zijn hier al standaard ingericht. Het is mogelijk om hier zelf nog codes aan toe te voegen. De door Impulse ingelezen regels (veld 'Ingericht door' leeg) kunnen alleen gemuteerd worden door Impulse. In overleg kan dit via een datacorrectie uitgevoerd worden.
Met het filter kan specifieker gezocht worden op de invoer. Na het invoeren van een filter kan de selectie worden gestart met de knop 'Toepassen'.
Vanuit het gekozen iStandaard tabblad kunnen de volgende schermen worden aangeroepen:
Icon |
Omschrijving |
|
Voor het toevoegen van een nieuwe regel |
|
Kopiëren van een regel |
|
Voor het wijzigen van een bestaande regel |
|
Voor het verwijderen van een bestaande regel |
Toevoegen productcode
Invoeren van een nieuw product gaat via de ‘Toevoeg-button’ of via de
kopieerfunctie. Invoer opties, per regel, zijn:
Veld |
Omschrijving |
Nummer |
De (interne) sleutel van
de productcode in de database, wordt door |
Gemeente |
Gemeentecode (landelijke lijst). |
Productcategorie |
Dit is de lijst met
landelijk vastgestelde productcategorieën |
Code |
De productcode, 5 posities alfanumeriek |
Omschrijving |
Omschrijving van het product (verplicht). |
Begindatum |
Ingangsdatum van het product (verplicht). |
Einddatum |
Einddatum van het product. |
Ingericht door |
Geeft aan of de
productcode door de klant zelf is ingericht (leeg is |
Exporteren naar Excel
Zie het hoofdstuk Exporteren data naar Excel.