MDO dashboard
Bij het openen van het MDO dashboard krijg je een LOV. In
deze LOV staan de afdeling/groepen waarop vandaag een afspraak staat gepland
met de activiteit waaraan de categorie MDO is gekoppeld. Het maakt niet uit of
afspraak geregistreerd is.
Bij het kiezen van de afdeling/groep opent het dashboard.
De tegels:
- Vandaag:
- Opent de afspraak van vandaag met de
activiteit waaraan de categorie MDO is gekoppeld.
- MDO overleg komende 7 dagen:
- Opent een listview met
dagen en tijden van de volgende MDO overleggen. Dit zijn de overleggen van de
afdeling/groep waarin het dashboard is geopend met een activiteit waaraan de
categorie MDO is gekoppeld.
- Caseload:
- De caseload van de afdeling/groep van het
geopende dashboard.
- Wachtlijst:
- De wachtlijst van de afdeling/groep van
het geopende dashboard. Parameters dienen afzonderlijk te worden ingericht voor
de navigatie en de tegels.
- Agenda afdeling/groep:
- De agenda van de
afdeling/groep van het geopende dashboard.
Aan de linkerkant in het navigatiepaneel staan dezelfde
item. Onder het kopje 'Vandaag' worden per afspraak de gekoppelde cliënten en
medewerkers getoond.
Als er op de cliënt wordt geklikt, opent de samenvatting en
zijn er enkele gerelateerde tegels aan te klikken.
Hoe komt een cliënt op het MDO bord?
Tijdens de dashboard sessie werd duidelijk dat elke
instelling een eigen manier heeft om cliënten ‘op het MDO bord te plaatsen’ en
ook anders omgaat met de bijbehorende agenda afspraak. Omdat ons dashboard er
vanuit gaat dat cliënten op het bord staan als ze in de agenda afspraak staan,
kan elke instelling hier alsnog flexibel mee omgaan. Er zijn drie manieren, die
hieronder worden toegelicht.
Repeterende reeks met alle MDO bord cliënten
De instelling maakt een repeterende afspraak aan met alle
cliënten die op het bord horen. Deze cliënten worden dan ook op het MDO bord
getoond. Als er cliënten bijkomen dan worden deze vanaf die datum en tijd in de
repeterende reeks geplaatst. Hetzelfde geldt voor cliënten die van het bord af
moeten. Deze worden vanaf dat moment uit de repeterende reeks gehaald, door de
reeks te muteren. Cliënten die geen interventie of bespreking behoeven worden
wel langsgelopen en krijgen status quo. Deze cliënten blijven in de afspraak
staan en er wordt tijd geregistreerd.
Repeterende reeks met besproken MDO bord cliënten
Voor de instellingen die niet alle cliënten bespreken die op
het MDO bord staan maken ook een repeterende reeks aan met alle cliënten die op
het bord horen. Deze cliënten komen dan allemaal in het dashboard te staan.
Worden er op een bepaalde dag cliënten niet besproken, omwille van tijd, of
omdat het niet nodig is, dan kunnen deze cliënten uit de afspraak worden
gehaald. Dit dient alleen voor de huidige afspraak te gebeuren. Er wordt dan
geen tijd voor de cliënt geregistreerd. De cliënt blijft echter wel in de reeks
en dus op het MDO bord staan. Het volgende MDO bord overleg staat de cliënt
weer in het dashboard.
Lege repeterende reeks
Instellingen die in principe de hele caseload op het MDO
bord plaatsen, maar afhankelijk van de prioriteit of categorie van de cliënt,
deze bespreken met een bepaalde frequentie dienen een lege reeks aan te maken.
Dit houdt in dat er op de juiste tijden een MDO overleg gepland wordt met de
medewerkers die daar aanwezig behoren te zijn.
Inrichting
Dashboard en workflows
De LOV wordt gevuld met afdeling/groepen waarop een
activiteit is gepland met de categorie MDO.
- Voeg de categorie MDO toe met nummer 94000 in onderhoud
categorie van type activiteit.
- Voeg in onderhoud activiteit de categorie 94000 toe.