MDO dashboard

MDO dashboard

MDO dashboard

Bij het openen van het MDO dashboard krijg je een LOV. In deze LOV staan de afdeling/groepen waarop vandaag een afspraak staat gepland met de activiteit waaraan de categorie MDO is gekoppeld. Het maakt niet uit of afspraak geregistreerd is.

Bij het kiezen van de afdeling/groep opent het dashboard.

De tegels:
  1. Vandaag:
    1. Opent de afspraak van vandaag met de activiteit waaraan de categorie MDO is gekoppeld.
  2. MDO overleg komende 7 dagen:
    1. Opent een listview met dagen en tijden van de volgende MDO overleggen. Dit zijn de overleggen van de afdeling/groep waarin het dashboard is geopend met een activiteit waaraan de categorie MDO is gekoppeld.
  3. Caseload:
    1. De caseload van de afdeling/groep van het geopende dashboard.
  4. Wachtlijst:
    1. De wachtlijst van de afdeling/groep van het geopende dashboard. Parameters dienen afzonderlijk te worden ingericht voor de navigatie en de tegels.
  5. Agenda afdeling/groep:
    1. De agenda van de afdeling/groep van het geopende dashboard.

Aan de linkerkant in het navigatiepaneel staan dezelfde item. Onder het kopje 'Vandaag' worden per afspraak de gekoppelde cliënten en medewerkers getoond.

Als er op de cliënt wordt geklikt, opent de samenvatting en zijn er enkele gerelateerde tegels aan te klikken.

Hoe komt een cliënt op het MDO bord?
Tijdens de dashboard sessie werd duidelijk dat elke instelling een eigen manier heeft om cliënten ‘op het MDO bord te plaatsen’ en ook anders omgaat met de bijbehorende agenda afspraak. Omdat ons dashboard er vanuit gaat dat cliënten op het bord staan als ze in de agenda afspraak staan, kan elke instelling hier alsnog flexibel mee omgaan. Er zijn drie manieren, die hieronder worden toegelicht.

Repeterende reeks met alle MDO bord cliënten
De instelling maakt een repeterende afspraak aan met alle cliënten die op het bord horen. Deze cliënten worden dan ook op het MDO bord getoond. Als er cliënten bijkomen dan worden deze vanaf die datum en tijd in de repeterende reeks geplaatst. Hetzelfde geldt voor cliënten die van het bord af moeten. Deze worden vanaf dat moment uit de repeterende reeks gehaald, door de reeks te muteren. Cliënten die geen interventie of bespreking behoeven worden wel langsgelopen en krijgen status quo. Deze cliënten blijven in de afspraak staan en er wordt tijd geregistreerd.

Repeterende reeks met besproken MDO bord cliënten
Voor de instellingen die niet alle cliënten bespreken die op het MDO bord staan maken ook een repeterende reeks aan met alle cliënten die op het bord horen. Deze cliënten komen dan allemaal in het dashboard te staan. Worden er op een bepaalde dag cliënten niet besproken, omwille van tijd, of omdat het niet nodig is, dan kunnen deze cliënten uit de afspraak worden gehaald. Dit dient alleen voor de huidige afspraak te gebeuren. Er wordt dan geen tijd voor de cliënt geregistreerd. De cliënt blijft echter wel in de reeks en dus op het MDO bord staan. Het volgende MDO bord overleg staat de cliënt weer in het dashboard.  

Lege repeterende reeks
Instellingen die in principe de hele caseload op het MDO bord plaatsen, maar afhankelijk van de prioriteit of categorie van de cliënt, deze bespreken met een bepaalde frequentie dienen een lege reeks aan te maken. Dit houdt in dat er op de juiste tijden een MDO overleg gepland wordt met de medewerkers die daar aanwezig behoren te zijn.

Inrichting

Dashboard en workflows
De LOV wordt gevuld met afdeling/groepen waarop een activiteit is gepland met de categorie MDO.
  1. Voeg de categorie MDO toe met nummer 94000 in onderhoud categorie van type activiteit.
  2. Voeg in onderhoud activiteit de categorie 94000 toe.

    • Related Articles

    • Dashboard categorieën

      Dashboard categorieën Om over een afdeling-groepsdashboard te kunnen beschikken dienen de volgende zaken te worden ingericht: In het scherm Inrichting – Instantie/afdeling/groep - Categorie worden onderstaande regels ingericht. Afhankelijk van het ...
    • Zorgadministratie dashboard

      Zorgadministratie dashboard Om het zorgadministratie dashboard vanuit verschillende niveaus te kunnen benaderen wordt er gebruik gemaakt van de organisatie hiërarchie. Dit is reeds bestaande functionaliteit in USER en wordt al gebruikt ten behoeve ...
    • Dashboard inrichting

      Dashboard items In het scherm ‘Dashboard items’ kunnen aan menu-items en (signalering) widgets een eigen modulenaam of eigen widgetnaam worden toegevoegd. Deze eigen naam wordt vervolgens getoond in het navigatie menu, titel van de module en bij de ...
    • Locatie dashboard

      Locatie dashboard Het locatie dashboard opent een lijst met alle locaties beschikbaar in USER. Zodra de juiste locatie gekozen is opent het dashboard met de volgende tegels: Afspraken komende uur: Toont alle cliënten die tussen 15 minuten geleden en ...
    • Preventiemedewerker dashboard

      Preventiemedewerker dashboard Het preventiemedewerker dashboard is een dashboard voor medewerkers van preventie en toont de volgende tegels: Uitvoerfase Meer informatie via https://support.sdbgroep.nl/portal/nl/kb/articles/uitvoerfase ...