NFC-sticker scannen om een dossier van een cliënt te openen

NFC-sticker scannen om een dossier van een cliënt te openen

Je kunt door middel van het scannen van een NFC-sticker met je telefoon, meteen naar de voorprogrammeerde cliënt uit het ECD of EPD navigeren.

In de eerste plaats moet de NFC- sticker gekoppeld zijn aan een cliëntdossier. Hoe dit moet, staat hier beschreven.

Stap-voor-stap: Android

  1. Zet NFC aan via Instellingen > Verbonden apparaten > Verbinding voorkeuren > NFC → Zet aan.
  2. Houd de achterkant van de telefoon tegen de sticker.
    Meestal zit de NFC-lezer bij Android aan de achterkant, in het midden of bovenaan.
  3. Actie wordt automatisch gestart.
    Als de sticker correct geprogrammeerd is (bijv. een URL, contact, of commando), opent die automatisch een app of een melding.

Stap-voor-stap: iPhone

  • iPhone XS en nieuwer: NFC werkt automatisch (altijd actief).

  • iPhone 7 t/m X: Gebruik een app zoals NFC Tools of NXP TagInfo.

Scannen:

  1. Open eventueel een NFC-app (voor oudere iPhones, zie hierboven).
  2. Houd de bovenkant van de telefoon tegen de sticker.
  3. Actie wordt automatisch gestart.
    Als de sticker correct geprogrammeerd is (bijv. een URL, contact, of commando), opent die automatisch een app of een melding.
    • Related Articles

    • NFC-sticker koppelen aan cliëntendossier

      Met behulp van een NFC-sticker kan het cliëntendossier direct worden geopend in de app. Dit bespaart tijd, omdat je niet handmatig naar de juiste cliënt hoeft te zoeken. De app hoeft niet vooraf geopend te zijn: zodra je de NFC-sticker scant, wordt ...
    • Cliënt openen in Medimo app vanuit SDB Octopus (ECD)

      Heb je de cliëntsynchronisatie met Medimo nodig om de Medimo App vanuit SDB Octopus te kunnen openen voor een SDB ECD cliënt? Ja. Bij het aanroepen van de Medimo App vanuit SDB Octopus wordt het cliëntnummer van de cliënt uit SDB ECD meegegeven. Daar ...
    • Impersoneren SDB Octopus

      Bij een storing of een fout (incident of bug) onderzoeken we hoe we dit op kunnen lossen. Meestal is dit via onze testomgeving. Het kan mogelijk zijn, dat we een storing niet op deze omgeving kunnen reproduceren. In dit geval kunnen we vragen om te ...
    • Agenda koppelen aan Octopus

      Ik zie in Octopus mijn Outlook agenda niet, terwijl ik Mijn prive agenda heb gekozen om weer te geven. Wat moet ik doen? Wanneer je (privé)agenda niet zichtbaar is, dan heb je mogelijk die agenda nog niet aan (de mail app van) je telefoon. Hiervoor ...
    • Voor het eerst inloggen in Octopus

      1. Ga naar de app store van Google of Apple. 2. Download en open de app. 3. Je krijgt nu een notificatie van je telefoon of pushberichten wilt toestaan. Om optimaal gebruik te maken van Octopus, adviseren we dat je pushnotificaties toestaat. 4. Je ...