Nieuw/wijziging aanvraag verwerken #Planbord
Een ouder kan via het ouderportaal een kind herinschrijven of een contract wijzigen. Deze verzoeken komen binnen in de Backoffice/het Planbord als een aanvraag. Door middel van het type is te zien om wat voor aanvraag het gaat.
Wanneer het om een aanvraag gaat van het type Nieuw, Wijziging of Wachtlijst wordt deze in behandeling genomen in het Planbord. In het Planbord kan het kind ingepland worden en een contract aangeboden worden aan de ouder.
Hoe
- Open de Aanvraag
- Klik op Planbord
- Het Planbord wordt geopend in een nieuw venster
- Kies rechts in de blauwe balk voor het Tandwieltje > Kies de weergave
- Kies voor de naam van de planning
- Bekijk wat de aanvraag is
- Bekijk op welke Groep er plek is
- Kies links voor de naam van de Groep
- Controleer rechts of de ingangsdatum, einddatum, pakket, opvangtijd en weken correct zijn ingevoerd
- Pas dit eventueel aan
- Kies voor Reserveer planning
- Is de Ingangsdatum of Einddatum niet gewijzigd, ga dan verder bij stap 16
- Wanneer bijvoorbeeld de ingangsdatum is gewijzigd naar een latere datum, dan maakt het systeem automatisch een nieuwe planning aan voor de periode van de originele datum tot de aangepaste datum. Deze kan eventueel verwijderd worden
- Kies links voor de Groep
- Kies rechts voor Verwijderen
- Zit er maar 1 planning in een aanvraag? Ga dan verder bij stap 19
- Het Planbord opent automatisch de volgende planning in de aanvraag.
- Herhaal stap 6 t/m 11
- Wanneer alle planningen gereserveerd zijn, wordt een vinkje getoond in het rondje voor de planningsnaam (in de blauwe balk)
- Ga naar Reserveringen
- Kies bij het kind voor Aanbieden
Related Articles
Handmatig een wachtlijst aanvraag aanbieden #Backoffice #Planbord
Zelf moet er af en toe gekeken worden of een wachtlijst aanvraag aangeboden kan worden. Dit kan gedaan worden vanuit het planbord. Wanneer er plek is kan het aanvraagtype aangepast worden naar nieuw of wijziging om vervolgens de aanvraag te ...
Werking van het Planbord #Planbord
Aanvragen die betrekking hebben op een contract kunnen gedaan worden door de ouder via het ouderportaal. Deze aanvragen worden getoond in de Backoffice/Planbord. Door middel van het type is te zien om wat voor aanvraag het gaat. Er zijn vier opties: ...
Afgekeurd contract/aanvraag verwerken #Backoffice
Een ouder kan een contract afkeuren via het ouderportaal. In de backoffice komt er dan een aanvraag met de status afgekeurd in de lijst van aanvragen te staan. Deze kunnen opnieuw worden aangeboden nadat de wijziging is doorgevoerd. Uitleg Open de ...
Een planning in een aanvraag splitsen #Planbord
Het kan zijn dat er een aanvraag is gedaan voor bijvoorbeeld de maandag en de dinsdag. Bij nader inzien moet het kind op de maandag op een andere groep geplaatst worden dan op de dinsdag. In dat geval kan een planning gesplitst worden. Hoe Open de ...
Handmatig een wachtlijst aanvraag invoeren #Backoffice
Wanneer een kind al een contract heeft, maar de plaatsing nog niet naar wens is, dan is het mogelijk om een (extra) aanvraag op de wachtlijst te plaatsen. Bijvoorbeeld als er sprake is van een andere locatie of groep. Dan moet dit als ...