Nieuwe menu en header

Nieuwe menu en header

Alles wat je wil weten!

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze producten te verbeteren, introduceren we een nieuw menu en header. Dit betekent een frisse, overzichtelijkere interface met een intuïtiever menu, een verbeterde header en betere integratie met onze andere SDB applicaties! In dit artikel nemen we je stap voor stap mee, zodat je snel gewend raakt aan de nieuwe indeling.
Idea
 Gebruik de interactieve tour bij je eerste inlog om snel vertrouwd te raken met het nieuwe menu!


Inloggen: selecteer product

Na het inloggen krijg je zoals je gewend bent een overzicht van de beschikbare producten. Elk product wordt mooier visueel weergegeven met een eigen icoon. 

Wijzigingen in het menu 

Na het selecteren van een product wordt de vernieuwde menustructuur zichtbaar. Het design is strakker vormgegeven met duidelijke iconen en labels voor een overzichtelijke navigatie. In het voorbeeld hieronder is het product Salaris geopend. Het menu is nu verplaatst naar de linkerkant voor een intuïtievere indeling.


Als je met je muis over een menu-item met subitems gaat, klapt deze open en kun je direct naar de pagina navigeren.

Wijzigingen in de header 

De header is vernieuwd om de navigatie intuïtiever en gebruiksvriendelijker te maken. De belangrijkste wijzigingen zijn doorgevoerd in drie onderdelen:
  1. Applicatie knop
  2. Kruimelpad
  3. Profielmenu

Applicatie knop

Links bovenin de header is een nieuwe knop met vier blokjes toegevoegd. Hiermee kun je snel een ander product selecteren of keer je eenvoudig terug naar het hoofdscherm. Dit maakt het wisselen tussen producten sneller en intuïtiever! Het startscherm is ook snel te bereiken door op het logo (D.Z.Z. in dit voorbeeld) te klikken. 


Kruimelpad

Om de navigatie te verbeteren, is er een overzichtelijk kruimelpad toegevoegd aan de header. Dit laat zien waar je je bevindt binnen de applicatie en maakt het mogelijk om snel terug te klikken naar eerdere pagina’s zonder opnieuw door het menu te hoeven navigeren.


Profiel en extra opties

Het profielmenu is vernieuwd en biedt nu niet alleen inzicht in je eigen gegevens, maar ook directe toegang tot het Helpcenter, de Release Notes en het Wensenportaal. Daarnaast is de vormgeving aangepast in lijn met het nieuwe menu, zodat alles een consistente en moderne uitstraling heeft.

Idea
Wanneer je bent ingelogd op een acceptatieportaal, wordt dit nu duidelijk weergegeven met een markering (chip), zodat je altijd weet in welke omgeving je werkt!

UI/UX sjablonen

We hebben een aantal lege sjablonen als bijlage toegevoegd. Deze kun je downloaden en gebruiken om bijvoorbeeld zelf gemaakte documentatie vast bij te werken. Handig!

    • Related Articles

    • SCIM en Identity Access Management in SDB Identity

      Wat is SCIM? SCIM (System for Cross-domain Identity Management) is een open standaard voor het automatisch uitwisselen van gebruikersidentiteiten tussen verschillende domeinen of IT-systemen. Het doel van SCIM is om het beheer van ...
    • SDB Identity

      Infonote – SDB Identity Het inloggen voor SDB applicaties is voor alle organisaties gelijk. Iedere organisatie heeft een eigen URL en het inlogscherm is voor alle SDB applicaties gelijk. In dit document wordt uitgelegd wat de effecten zijn voor ...
    • Handleiding klantenportaal

      Inleiding SDB Zorgt heeft een nieuw klanten portaal voor het indienen van vragen aan de support afdeling. Hieronder een uitleg van de verschillende functies in het klanten portaal. Aanmelden Via het tabblad Aanmelden kun je inloggen in het klanten ...
    • Alle SDB Zorgt diensten op een rijtje

      Graag informeren we klanten over onze producten en dienstverlening. We gebruiken hiervoor verschillende portalen, elk specifiek gericht op een bepaald onderdeel. Portaal Toelichting Link Klantenportaal Via het klantenportaal heb je de mogelijkheid om ...
    • Statuspagina

      Om altijd op de hoogte te blijven van de status van de applicaties binnen de SDB Groep kunt u navigeren naar: https://status.sdbgroep.nl Hier houden wij iedereen op de hoogte van onze onderhoudsmomenten en eventuele verstoringen.