Onderaannemerschap en inrichting

Onderaannemerschap en inrichting

Onderaannemerschap

Exporteren en verwerken van een bestand vanuit USER:

Scherm/module:

Omschrijving:

Trajecttype

Het aan te leveren trajecttype

(Alle trajecttypes met financieringstype 'Onderaannemer' en gekoppelde instantie. Dit is in te richten in Inrichting --> Financiering --> Trajecttype)

Datum vanaf

Startdatum van de aan te leveren periode

Datum t/m

Einddatum van de aan te leveren periode

Bestandstype

Hier kan gekozen worden in welk bestandsformaat de externe productie moet worden weggeschreven. Er kan gekozen worden tussen een CSV of XML bestand.

Start verwerking

Als alle bovenstaande velden zijn gevuld kan de verwerking worden gestart. Het aangemaakt bestand wordt naar de OSB koppeling verzonden.

 

Bestanden en logregels

De aangemaakte bestanden zijn terug te vinden in de logregels. Deze kunnen hier gedownload en/of verwijderd worden.

Downloaden

De bestanden kunnen worden gedownload.

De naam van de bestand wordt als volgt opgebouwd:
- [naam_onderaanneming]-[periode start yyyymmdd]-[periode eind yyyymmdd]-[volgnummer].[extensie]
VB: Externe_productie_MQ-20170101-20170331-1.xml

Verwijderen

Bestanden kunnen worden verwijderd.

 

Inrichten Onderaannemerschap

Informatie voor applicatiebeheer.
Voorbeeld bestandsdefinitie:

Het bestand kan in CSV of XML worden geëxporteerd:

Kolomnr.

Veld

Formaat

Opmerking

Converteren

 

 

 

 

mogelijk/nodig

 

Identifiers

 

 

 

1

Afzender

Varchar2

Uniek afzendernummer/naam

Ja

2

PeriodeVanaf

Date

Aanleverperiode + tijd (vb. 2018-01-01 00:00:00.000)

 

3

PeriodeTm

Date

Aanleverperiode + tijd (vb. 2018-01-31 23:59:59.000)

 

 

Gegevens

 

 

 

 

Afspraak

SUB

 

 

4

StamNummer

Number

Uniek nummer (per afspraak)

 

5

AfspraakType

Varchar2

Indien verblijf wordt hier de waarde ‘VD’ gevuld

Ja

6

OpdrachtNummer

Varchar2(30)

Wordt vastgelegd in het zorgtraject

7

AfspraakActiviteit

Alfanumeriek

bij afspraak

Ja

8

AfspraakVerrichting

Varchar2

bij verblijf

Ja

9

AfspraakVanaf

Date

+ tijd (vb. 2018-01-01 00:00:00.000)

 

10

AfspraakTm

Date

+ tijd (vb. 2018-01-31 00:00:00.000)

 

11

Onderwerp

Varchar2(4000)

Tekst met speciale tekens worden in het exportbestand tussen quotes ("") gezet.

 

 

Cliënt

SUB

 

 

12

ClientNr

Number

clientnummer

13

ClientBsn

Number(9)

BSN

 

14

ClientSkn

Number

Strafrechtketennummer

 

15

ClientVanaf

Date

+ tijd (vb. 2018-01-13 11:30:00.000)

 

16

ClientTm

Date

+ tijd (vb. 2018-01-13 12:30:00.000)

 

17

ClientContactSoort

Alfanumeriek

Soort contact

Ja

18

ClientContactStatus

Alfanumeriek

Aanwezigheid cliënt

Ja

 

Medewerker

SUB

 

 

19

MedewerkerNummer of naam

Alfanumeriek

Applicatienummer/gebruikersnaam (in USER ingericht in Onderhoud Medewerkers, tabblad Applicatie)

Ja

20

MedewerkerVanaf

Date

+ tijd (vb. 2018-01-13 11:30:00.000)

 

21

MedewerkerTm

Date

+ tijd (vb. 2018-01-13 12:30:00.000)

 

22

MedewerkerIndTijdVoor

Number

Aantal in minuten

 

23

MedewerkerIndTijdNa

Number

Aantal in minuten

 

24

MedewerkerReistijdVoor

Number

Aantal in minuten

 

25

MedewerkerReistijdNa

Number

Aantal in minuten

 

 

Diversen

SUB

 

 

26

Groepsgrootte

Number

Gebaseerd op aanwezige cliënten

 

Inrichting in USER:

Scherm/module:

Omschrijving:

1. Onderhoud instantie

Hier moet de externe instantie worden ingevoerd

Bij onderaannemerschap kunnen er bij de eigen instantie (instantie-codes) een of meerdere AGB-code(s) voor de onderaannemer worden vastgelegd. In het zorgtraject van de cliënt wordt deze aan het traject van de onderaannemer gekoppeld in het tabblad 'Financiering'.

2. Onderhoud trajecttype

Via Inrichting --> Financiering --> Trajecttype

Hier moet een trajecttype worden ingericht met financieringstype 'Onderaannemer' en de in stap 1 aangemaakte instantie dient hieraan gekoppeld te worden.

Het trajecttype moet toegestaan zijn bij de te gebruiken behandelingen.

3. Onderhoud applicatie

Er moet een applicatie bestaan. Hier worden de medewerkers van de externe instantie aan gekoppeld.

4. Onderhoud medewerkers

Optioneel: Het applicatienummer/gebruikersnaam moet overéén komen met het nummer bij de hoofdaannemer. Dit is aan te geven in stap 6. Standaard wordt het interne medewerkernummer aangeleverd.

5. Applicatie cliënt

Optioneel: Het applicatienummer moet overéén komen met het nummer bij de hoofdaannemer. Dit is aan te geven in stap 6. Standaard wordt het interne cliëntnummer aangeleverd.

6. Module 'Basis uitgaand'

Te vinden onder 'Functioneel beheer --> Hoofd- en onderaannemersschap --> Basis uitgaand'.

Afzender: Afzender is eigen instantie (vooringevuld)
Applicatie: Applicatie uit stap 3
Trajecttype: trajecttype uit stap 2
Berekening door:  Keuze uit 'USER' of 'Extern'. Wordt de bestede tijd in de afspraak door de hoofdaannemer (extern) of de onderaannemer (USER) berekend? (vb. de tijdsverdeling in een groepsafspraak met meerdere medewerkers)

Gebruik client applicatie / gebruik medewerker applicatie: aanvinken indien van toepassing. Betreft tabblad 'Applicatie' bij Onderhoud medewerker en/of Personalia - koppeling met andere applicaties (beide in te richten via USER Forms).

7. Module 'Kruistabel uitgaand'

 

 

Te vinden onder 'Functioneel beheer --> Hoofd- en onderaannemersschap --> Kruistabel uitgaand'.

Kies hier eerst de applicatie uit stap 2.
De soorten activiteit, afspraaktype, contactsoort, contactstatus en verrichting kunnen hier worden ingericht. 

Invoeren is optioneel, indien een soort geen kruisrecords bevat worden de waarden uit USER in het bestand gebruikt. Dit is per soort van toepassing.

8. Kruistabel 'Activiteit'

Hier wordt de interne activiteit vertaald naar de externe activiteit:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): ACTIVITEIT
In waarde: de titel(nummer) van de interne activiteit
Uit waarde: waarde in kolom 6 (activiteit) van het exportbestand 

9. Kruistabel 'Afspraaktype'

Hier wordt het interne afspraaktype vertaald naar het externe afspraaktype:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): AFSPRAAKTYPE
In waarde: de titel(code) van het interne afspraaktype (bv. C)
Uit waarde: waarde in kolom 5 (type) van het exportbestand 

10. Kruistabel 'Contactsoort'

Hier wordt de interne contactsoort vertaald naar de externe contactsoort:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): CONTACTSOORT
In waarde: de titel(code) van de interne contactsoort (bv. 1)
Uit waarde: waarde in kolom 15 (contactsoort) van het exportbestand 

11. Kruistabel 'Contactstatus'

Hier wordt de interne contactstatus vertaald naar de externe contactstatus:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): CONTACTSTATUS
In waarde: de titel(nummer) van de interne contactstatus
Uit waarde: waarde in kolom 16 (contactstatus) van het exportbestand 

12. Kruistabel 'Verrichting'

Hier wordt de interne verrichting vertaald naar de externe verrichting (verblijf):

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): VERRICHTING
In waarde: de titel(nummer) van de interne verrichting
Uit waarde: waarde in kolom 7  (verrichting) van het exportbestand

Bedrijfsregels
  1. Het exportbestand kan van de type CSV of XML zijn.
  2. Het exportbestand komt uit het bronsysteem en mag niet handmatig worden aangepast. Correcties dienen altijd in het bronsysteem te worden doorgevoerd.
  3. Als een bepaalde soort in de kruistabel is ingericht en een bronwaarde uit het aanleverbestand identiek is aan de interne waarde (doelwaarde) dan moet het ook worden ingevoerd in de kruistabel.
  4. Het opnieuw inlezen van een (periodiek) aanleverbestand overschrijft de invoer uit een vorig (periodiek) aanleverbestand. Als een afspraak gewijzigd/verwijderd werd tussen twee aanleveringen wordt de waarde uit het nieuw ingelezen bestand gebruikt. Een verwijderde afspraak zal dus ook weer verwijderd worden uit USER.
  5. De geldigheid van een behandeling wordt bepaald a.d.h.v. de aanmelddatum
  6. Als één van de waarden uit een 'groep' niet herkend wordt dan wordt de hele groep niet ingelezen.

    • Related Articles

    • Hoofdaannemerschap en inrichting

      Hoofdaannemerschap Inlezen/importeren van een bestand in USER: Verwerken van het bestand Het bestand wordt verwerkt Uitkomst: Omschrijving: Succesvol Aantal succesvol ingelezen records uit het bestand. Er is geen actie meer nodig op deze records. ...
    • Hoofd- en onderaannemerschap (algemeen)

      Hoofd- en onderaannemerschap - Algemeen Onderwerp Soort Omschrijving Hoofd- en onderaannemersschap Hoofdaannemerschap (inkomend) Het doel van hoofdaannemerschap is om productie uit het pakket van de onderaannemer geregistreerd te krijgen door een ...
    • Inrichting

      Inrichting Via het dashboard inrichting, tegel 'Behandeling/Traject' en vervolgens 'Beheer plannen module' is de inrichtingsmodule voor de plannenmodule te openen. In de module wordt gewerkt met versiebeheer. De versie die het laatst definitief is ...
    • Voorbereiding en inrichting

      Voorbereiding en inrichting De volgende stappen dienen te worden uitgevoerd alvorens gebruik kan worden gemaakt van het FZ berichtenverkeer: Zorgaanbieder dient zich aan te melden bij Vecozo voor de Dienst Plaatsing en Uitvoering FZ voor zowel test- ...
    • Rapport inrichting

      Rapport inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Rapporten en Analytics - Rapport inrichting. In de module Rapport Inrichting wordt de inrichting van rapporten vastgelegd. Deze kunnen worden gekoppeld aan modules. Alle ...