Organisaties

Organisaties

Organisaties


De organisatie is het hoogste niveau in de hiërarchie.

Per gedefinieerde organisatie kunnen er meerdere administraties worden opgenomen die elk weer de volledige substructuur bevatten met alle bijbehorende instellingen.
  1. Administraties
  2. Locaties
  3. Groepen

Na het aanmaken van de organisatie zijn er de volgende instellingen die moeten worden doorlopen of kunnen de gegevens worden gewijzigd:


 


  • Algemene organisatie instellingen
  • Organisatie financieel
  • Organisatie planning
  • Organisatie mobiele instellingen


Algemene organisatie instellingen





Wijzigen basis gegevens









Modulen




Organisatie financieel




Na het openen van het scherm kunnen de onderstaande gegevens worden opgegeven en de instellingen t.a.v. de debiteurnummers en crediteurnummers worden vastgelegd.

IBAN
Het IBAN nummer van de organisatie. Niet verplicht. Per administratie wordt het IBAN opgegeven indien gebruikt gemaakt wordt van SEPA incasso.

BIC, het BIC / SWIFT nummer van de bank
Dit is uitsluitend nodig indien de bank geen vestiging heeft in Nederland.

Vertigingsplaats bank
De plaats waar de bank gevestigd is.



Debiteurnummers
Allereerst wordt vastgelegd of het genereren van de de nummers op organisatieniveau of op administratieniveau uitgevoerd wordt.
Als gekozen wordt op organisatieniveau dan is het is het niet meer mogelijk op administratieniveau om daar vanaf te wijken.
Als gekozen wordt voor administratie dan gaat de inrichting verder in de betreffende administratie.

Reeks voor debiteurnummers
Als gekozen wordt voor ‘op organisatieniveau’ dan kan hier worden gespecificeerd wat dan de ondergrens en bovengrens van de reeks moet zijn. Controleer dit altijd met uw financiële administratiesysteem indien van toepassing.


Crediteurnummers
Allereerst wordt vastgelegd of het genereren van de de nummers op organisatieniveau of op administratieniveau uitgevoerd wordt.
Als gekozen wordt op organisatieniveau dan is het is het niet meer mogelijk op administratieniveau om daar vanaf te wijken.
Als gekozen wordt voor administratie dan gaat de inrichting verder in de betreffende administratie.

Reeks voor crediteurnummers
Als gekozen wordt voor ‘op organisatieniveau’ dan kan hier worden gespecificeerd wat dan de ondergrens en bovengrens van de reeks moet zijn. Controleer dit altijd met uw financiële administratiesysteem indien van toepassing.
Basis financieel


Organisatie planning


Hier kunnen de basis eigenschappen van de gegevens in de organisatie worden vastgelegd.





Medewerker planning




Aantal uren afwijking t.o.v. de ratio
Het aantal uren op het totaal van de opvang dag dat de inzet van personeel niet toereikend is volgens de ratio berekening.

Dienst generatie vanaf
Wanneer een vast dienst wordt opgegeven kan ervoor gekozen worden om deze vanaf de startdatum te laten weergeven in de planning of vanaf de eerstvolgende datum van de datum dat deze dienst wordt gedefinieerd. Bijvoorbeeld de huidige datum is 28-02-2022 en de vaste dienst wordt alsnog vanaf 01-02-2022 opgevoerd. Het is dan dus de vraag hoe de periode in het verleden moet worden vastgelegd.

FTE
Hier wordt vastgelegd wat het aantal uren per week voor een FTE is.



Kind planning




Het formaat van de leeftijd van de kinderen kan worden weergeven in het aantal maanden dat het kind oud is, dus bijvoorbeeld 15 maanden. Of er kan gekozen worden voor ‘jaar’ en ‘maanden’ dus bijvoorbeeld: 1 jaar + 3 maanden.

Organisatie mobiele instellingen





Ouderapp




Sta ouders toe om een bericht te maken en berichten te beantwoorden
Indien ingeschakeld, kunnen ouders ook een nieuw bericht starten. Ook kan er dan gereageerd worden op een bericht.

Maak facturen beschikbaar in de ouder app
Indien ingeschakeld kunnen de facturen in de ouderapp getoond worden.

Maak jaaropgaven beschikbaar in de ouder app
Indien ingeschakeld kunnen de jaaropgaven in de ouderapp getoond worden.

Inschakelen allergie/medische informatie in de ouderapp
Indien ingeschakeld zullen de allergie/medische informatie in de ouderapp getoond worden.

Aantal maanden na einde plaatsing deactiveren ouderapp
Je kunt hier de keuze maken om de ouderapp automatisch te deactiveren wanneer er geen kinderen van de betreffende ouder meer geplaatst zijn. De ouderapp wordt dan na de opgegeven periode automatisch gedeactiveerd na de laatste plaatsing dag van het kind. Deze controle vindt één keer per week plaats.

 

Inschakelen geplande medewerker informatie in de ouderapp
Indien ingeschakeld worden de ingeplande medewerkers getoond in de ouderapp. Dit wanneer de details van een dag worden bekeken. Uitsluitend in de toekomst.

Inschakelen vakantiebudget zichtbaarheid
Bij het aanvragen van extra opvang en indien de aanvraagdatum een dag is waar vakantiebudget gebruikt kan worden, wordt het huidige budgetsaldo getoond indien ingeschakeld.


Groepsapp




Verwijder berichten automatisch na (maanden).
Tekst volgt

Groepsmodus voor mobiele medewerkers.
Tekst volgt

Laat beoordeling van plaatsingsverzoeken toe in de groepsapp.
Tekst volgt

Inschakelen allergie/medische informatie in de groepsapp.
Tekst volgt

De periode van automatisch uitloggen van de groepsapp (in minuten).
Tekst volgt

Inschakelen extra informatie velden in de groepsapp.
Tekst volgt

Inschakelen groepen samenvoegen.
Tekst volgt

Periode van mutaties (dagen)
Tekst volgt
 


Medewerkerapp




    • Related Articles

    • Gebruikers

      Het toevoegen van een gebruiker Een gebruiker kan je toevoegen door vanuit het navigatie menu naar ‘Organisaties -> gebruikers -> toevoegen gebruiker’ toe te gaan en zo zijn/haar gegevens in te vullen. Gebruiker bekijken Om gebruikers te kunnen ...
    • Groepsapp inloggen

      Bij organisaties die gebruik maken van Quebble Personeelsplanning en de Quebble Kindplanning kunnen de medewerkers met hun Quebble Personeelsplanning account makkelijk inloggen op de “Quebble op de groep”-app. Medewerkers kunnen inloggen met ...
    • Organisatie inrichting - algemeen

      Organisatie inrichting In dit menu wordt de inrichting vastgelegd van de administratie. Juridisch, maar ook de structuur in administraties - locaties - groepen. Via alle detail instellingen legt u verder vast de financiële afspraken en het proces ...
    • Locaties

      Locaties van de organisatie worden ingevoerd via Organisaties – Locaties. Toevoegen locatie Via Toevoegen locatie kunt u een locatie toevoegen. De velden met een * zijn verplichte velden. Deze dient u minimaal in te voeren. Het LRK nummer kunt u hier ...
    • Administraties

      Een administratie is de juridische eenheid van de administratie. Zoals deze bekend is bij de kamer van koophandel. De volgende velden worden daarvoor ingevoerd. Organisatie (kies hier de organisatie waar deze administratie aan gelinkt is). ...