Pakketlabel inrichten #backoffice

Pakketlabel inrichten #backoffice

In de Backoffice kunnen verschillende pakketten aan een pakketlabel gehangen worden. Dit pakketlabel zorgt ervoor dat ouders zich via het inschrijfformulier kunnen inschrijven voor een pakket. Wanneer ouders zich hebben ingeschreven voor dit pakket, komt dit binnen in de aanvraag als bijv. twee planningen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een schoolwekenpakket i.c.m. een vakantiepakket. De dagen die de ouder kiest in het inschrijfformulier worden in beide planningen overgenomen. Ook zorgt dit pakketlabel ervoor dat op de maandfactuur één factuurregel naar voren komt i.p.v. meerdere factuurregels.

Uitleg

Pakketlabel aanmaken:

  1. Ga naar Onderhoud > Pakketten > Pakketlabels > Nieuw
  2. Geeft het label een naam
  3. Kies voor Opslaan

Pakketten koppelen aan het pakketlabel:

  1. Ga naar Onderhoud > Pakketten > Pakketten
  2. Open het betreffende pakket
  3. Klap de kolom Pakket weergave uit
  4. Kies bij de kolom Pakketlabel via het selectiescherm rechts het juiste pakketlabel
  5. Kies voor op Opslaan

LET OP! Eén van de twee pakketten die onder het pakketlabel hangen moet het pakkettype intern hebben. Dit is meestal het vakantiepakket.

LET OP! Aan een pakket kan maximaal één pakketlabel gehangen worden. Wil je een pakket ook nog onder een ander label hangen dan moet er een nieuw pakket aangemaakt worden.

    • Related Articles

    • Inschrijfformulier i.c.m. het pakketlabel #Ouderportaal

      Het pakket label zorgt ervoor dat ouders op het inschrijfformulier niet meer twee pakketten hoeven aan te klikken als zij bijv. opvang in de schoolweken en in de vakantieweken af willen nemen. Ook zien de ouders op de maandfactuur één factuurregel ...
    • Rollen voor een gebruiker inrichten #Backoffice

      Een gebruiker kan één of meerdere rollen hebben. Een rol bestaat uit meerdere rechten (ook wel privileges genoemd). Men kan op gebruikersniveau toegang tot een bepaalde functionaliteit verlenen of weigeren. KindPlanner bevat een aantal ...
    • Jaarlijks Afrekenen inrichten #Backoffice

      Wanneer bij een pakket het vinkje bij jaarlijks afrekenen aangezet wordt en de minimale afname wordt in de planning ingevoerd, dan wordt deze minimale afname over het gehele jaar berekend. Hoe Ga naar Onderhoud > Pakketten > Pakketten Open het ...
    • Flexibele vakanties inrichten #Backoffice

      Flexibele vakanties kunnen aangevinkt en/of aangemaakt worden. Aan deze vakanties kun je een kind van een school koppelen. Wanneer dit kind gekoppeld is aan die flexibele vakantie, dan wordt het kind in die vakantieperiode met de BSO-tijden verwacht ...
    • Weken tellen inrichten #Backoffice

      De weken tellen-functionaliteit geeft ouders de mogelijkheid om een vast aantal weken opvang af te nemen. Heeft een ouder een 4-weken vakantiepakket aangeschaft en zijn deze weken reeds verbruikt? Dan wordt het kind de vijfde week niet meer verwacht; ...