Patiëntenportaal (Klantenportaal)

Patiëntenportaal (Klantenportaal)


INLOGGEN

Het inloggen in het klantenportaal kan op diverse manieren geregeld zijn:

  1. Inloggen met DigiD 
  2. Inloggen met gebruikersnaam/wachtwoord  
  3. Inloggen met gebruikersnaam/wachtwoord en SMS

Van de instelling krijgt u een mail waarin de inlog gegevens vermeldt staan. 


INLOGGEN MET DIGID

U kunt als patiënt inloggen met uw DigiD. 

  1. Klik op ‘Inloggen met DigiD’.


Figuur 1: Inloggen klantenportaal

  1. Zodra u heeft geklikt op ‘Inloggen met DigiD’ dan wordt de website van DigiD getoond om vervolgens in te loggen.


Figuur 2: DigiD


INLOGGEN MET GEBRUIKERSNAAM + WACHTWOORD 

  1. U opent het klantenportaal. 
  2. Vul in het beginscherm de gebruikersnaam + wachtwoord in. 
  3. De patiënt is dan vervolgens ingelogd.


Figuur 1: Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord


INLOGGEN MET GEBRUIKERSNAAM + WACHTWOORD + SMS

  1. U opent de link naar het klantenportaal. 
  2. Vul in het beginscherm de gebruikersnaam + wachtwoord in. 
  3. Vervolgens ontvangt u een SMS code, vul die code in en klik op ‘Verifiëren’. 
  4. U bent vervolgens ingelogd.


Figuur 1: Inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en SMS-code



GEGEVENS IN HET PORTAAL


Figuur 1: Overzichtspagina klantenportaal

Zodra u bent ingelogd in het klantenportaal, opent de overzichtspagina zich.


PERSOONSGEGEVENS 

  1. Klik op de knop ‘Mijn gegevens’.
  2. U ziet op de 1e pagina uw gegevens zoals deze zijn geregistreerd bij de kliniek.
  3. Op de pagina “huisarts” vindt u de geregistreerde huisarts.


Figuur 1: Persoonsgegevens

WACHTWOORD WIJZIGEN

Op deze pagina kunt u een nieuw wachtwoord instellen. Stel het nieuwe wachtwoord in en sla op.


Figuur 1: Nieuw wachtwoord instellen 


BEKENDE GEGEVENS


Dit zijn de gegevens die bekend zijn bij de kliniek. 
De gegevens met een “groen vinkje” zijn bekend bij de kliniek. De gegevens met een “rood kruis” zijn niet bekend en kunt u bij uw volgende bezoek aanleveren. 


Figuur 1: Bekende gegevens


PATIENT LOG AANVRAGEN


In het logboek kan een patiënt inzien wat er met zijn of haar dossier gedaan wordt. Het logboek wordt daarom ook als zeer prettig ervaren. Er zijn een aantal punten gewijzigd zodat het logboek overzichtelijker en duidelijker wordt voor zowel de patiënten als behandelaren. Voorheen werd het logboek vervuild door de tooltip logging. Het is nu ingesteld dat de tooltip met een vertraging van 1 seconde hovert. Dus de tooltip opent nu pas als een gebruiker 1 seconde of langer op een afspraak staat, nadat de tooltip geopend is zal dit ook gelogd moeten worden in het logboek. 


Figuur 1: Patiënt log


VRAGENLIJSTEN

Het kan zijn dat de kliniek bepaalde vragenlijsten voor u heeft klaar gezet in het portaal. U kunt deze vragenlijsten open via de functie “vragenlijsten”.
In dit overzicht ziet u alle klaargezette vragenlijsten die u al voor uw afspraak kunt invullen.


Figuur 1: Overzicht vragenlijsten

Bij de status kunt u zien of u de vragenlijst reeds heeft ingevuld of niet. 
Bij het openen van de vragenlijst wordt de 1e vraag getoond. Indien u deze heeft ingevuld, klikt u op volgende en gaat u verder naar de volgende vraag. Na ieder gegeven antwoord verschijnt een nieuwe vraag. 


Figuur 2: Volgende vraag


Bij iedere vraag staat hoever u bent in de vragenlijst:


Figuur 3: Nummer van de vraag

Als u de laatste vraag heeft ingevuld, ziet u de status “Verzenden”. Als u hier op klikt wordt de vragenlijst verzonden naar de kliniek. 


Figuur 4: Vragenlijst verzenden

Een ingevulde vragenlijst kunt u nakijken door te klikken op “Bekijk” achter de vragenlijst.
Via de ‘Download’ kunt de vragenlijst downloaden.


AGENDA

  1. Klik op agenda.
    Het agendaoverzicht wordt geopend. In dit overzicht kunt u uw toekomstige afspraken inzien.
  2. Klik op de tab ‘Historie’ om uw afspraken in het verleden in te zien. 

 

Figuur 1: Agenda

 



Figuur 2: Historie

In het volgende scherm ziet u alle afspraken die in het verleden hebben plaatsgevonden. In de rechterkolom ziet u de patiëntstatus.


Figuur 3: Agenda historie

Indien u ook graag uw afsprakenoverzicht wil printen dan is dat ook mogelijk op het klantenportaal. 

U ziet in de agenda functie een overzicht met alle afspraken. 

  1. Klik op het printer-icoontje. 


Figuur 4: Afsprakenoverzicht printen

  1. Vul in vanaf en tot welke datum de afspraken zichtbaar dienen te zijn. 

Het specialisme wordt bij de patiënt automatisch ingevuld. Dat kan niet gewijzigd worden. 

  1. Klik op ‘Selecteer’.


Figuur 5: Agenda printen

  1. U krijgt vervolgens een overzicht van al uw afspraken. 
  2. Klik op ‘Afdrukken’ om het overzicht uit te printen.



Figuur 6: Afdrukoverzicht


DOCUMENTEN

Onder ‘Documenten’ kunt u alle documenten en brieven vinden die de behandelaar ter beschikking heeft gesteld. 


Figuur 1: Documenten


CONTACTEN

Onder contacten vindt u evt. contactpersonen die voor u van belang zijn en die de kliniek ter beschikking heeft gesteld.


Figuur 1: Contacten


PROBLEMEN BIJ INLOGGEN

Indien u problemen heeft met inloggen, kunnen nu op de link ‘Problemen bij inloggen’ klikken. Zodra u hierop klikt, wordt een PDF-bestand geopend. Dit bestand biedt informatie en instructies om in het patiëntenportaal te kunnen inloggen.  


Figuur 1: Problemen bij inloggen


WACHTWOORD VERGETEN

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen indien u deze vergeten bent. Hierbij klikt u in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’.


Figuur 1: Wachtwoord vergeten

In het volgende scherm worden u gevraagd om de naam van de zorginstelling en uw gebruikersnaam of e-mailadres te vermelden.



Figuur 2: Wachtwoord vergeten

Een e-mail wordt naar u verstuurd. Deze e-mail bevat een link om een nieuw wachtwoord aan te vragen. 
Als u op deze link klikt, dan ziet u de melding zoals aangegeven in de afbeelding hieronder.  


Figuur 2: Verificatie 

U wordt gevraagd om uw BSN-nummer te vermelden. Vervolgens kunt u in dit scherm het nieuwe wachtwoord aanmaken.  




MEDICATIE IN KLANTENPORTAAL

In het klantenportaal is het voor de patiënt belangrijk dat hij of zijinzage heeft in zijn of haar afspraken, vragenlijsten en medicatie. Dit laatste is nu voor de patiënt mogelijk gemaakt. 

In Asterisque kan er een Medication Officer worden ingesteld. Deze krijgt de verzoeken voor het wijzigen van een medicijn via het klantenportaal binnen als taak.

In het klantenportaal is er een nieuwe tabblad bij gekomen genaamd ‘Medicatie’. Hier kan de patiënt een lijst zien van alle aan hem voorgeschreven medicatie.

Hieronder is verder beschreven hoe dit werkt.


MEDICATIE OVERZICHT

Wanneer een patiënt in het klantenportaal doet inloggen is er een nieuwe tabblad genaamd ‘Medicatie’ zichtbaar.


Figuur 1: Tabblad ‘Medicatie’

Wanneer de patiënt hier op klikt wordt er een lijst getoond van alle aan hem of haar voorgeschreven medicatie. In ons voorbeeld is de volgende lijst met medicatie beschikbaar voor de patiënt.


Figuur 2: Overzicht medicatie patiënt

In bovenstaand overzicht zijn o.a. zichtbaar:

  1. Door wie is de medicatie voorgeschreven. (naam en gebruikersnummer van de behandelaar)
  2. De omschrijving van het medicijn
  3. De voorgeschreven hoeveelheid
  4. Duur gebruik en dosering van het medicijn
  5. En of het medicijn nog actief is


DOWNLOADEN MEDICATIE OVERZICHT

Ook heeft de patiënt de mogelijkheid om dit medicatie-overzicht te downloaden middels een download knop aan de linker kant. Hieronder een voorbeeld.



Figuur 1: Download medicatie

Het overzicht wordt vervolgens gedownload in PDF formaat en ziet er als volgt uit:


Figuur 2: Download medicatie: PDF file


WIJZIGING AANVRAGEN IN MEDICATIE

Middels het selecteren van een medicijn, door middel van het klikken op het bolletje voor de gewenste te wijzigen medicatie, kan de patiënt het te wijzigen medicijn selecteren.



Figuur 1: Selecteren medicatie

Door vervolgens op ‘wijziging aanvragen’ te klikken wordt er een nieuwe pop-up geopend.


Figuur 2: Wijziging aanvragen in medicatie

De volgende pop-up wordt geopend:


Figuur 3: Pop-up medicatie wijziging


In deze pop-up kan de patiënt tevens aangeven waarom deze medicatie gewijzigd dient te worden. In het vak ‘Omschrijving’ kan hij of zij een uitleg hieromtrent geven.

Wanneer de aanvraag is verzonden krijgt de patiënt een melding dat het verzoek met succes is verzonden.






    • Related Articles

    • Patiëntenportaal (Klantenportaal)

      U kunt aan de achterkant een aantal dingen instellen voor het klantenportaal, denk hierbij aan een disclaimer of bepaalde organisaties of personen uit het CRM die zichtbaar zijn in het klantenportaal. Hieronder leggen wij u uit hoe u dit kunt ...
    • Zorgpaden Instellen

      ZORGPAD(EN) INSTELLEN Binnen Asterisque is het mogelijk om te werken met een Zorgpad. U kan dit Zorgpad zelf in te stellen zodat het past bij de workflow in uw organisatie. Het aanmaken van een Zorgpad doet u bij "Instellingen". Figuur 1: ...
    • Handleiding Patiënten

      Deze handleiding laat u de basis zien van de patiënten functie in Asterisque en hoe u deze kunt gebruiken. Klik op ‘Patiënten’. Figuur 1: Hoofdmenu U ziet vervolgens een overzicht van de laatste 10 opgezochte patiënten. Figuur 2: Patiënten In dit ...
    • Agenda's

      AGENDA’S Onder ‘Agenda’s’ kunt u instellingen aanpassen in de agenda’s die er in uw systeem bekend zijn. Hieronder zal uitgelegd worden wat u kunt aanpassen. Klik in links onder op het tandwiel ‘Instellingen’. Figuur 1: Instellingen Klik vervolgens ...
    • Agenda

      NAVIGEREN DOOR DE AGENDA Klik op ‘Agenda’. Figuur 1: Agenda U komt vervolgens uit in het agenda scherm. U ziet hier per datum de geplande afspraken. Aan de linkerkant vindt u alle locaties en behandelaren. Hier kunt u ook filteren. Door het aanvinken ...