Het inloggen in het klantenportaal kan op diverse manieren geregeld zijn:
Van de instelling krijgt u een mail waarin de inlog gegevens vermeldt staan.
U kunt als patiënt inloggen met uw DigiD.
Figuur 1: Inloggen klantenportaal
Figuur 2: DigiD
Figuur 1: Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
Figuur 1: Inloggen met gebruikersnaam, wachtwoord en SMS-code
Figuur 1: Overzichtspagina klantenportaal
Zodra u bent ingelogd in het klantenportaal, opent de overzichtspagina zich.
Figuur 1: Persoonsgegevens
Op deze pagina kunt u een nieuw wachtwoord instellen. Stel het nieuwe wachtwoord in en sla op.
Figuur 1: Nieuw wachtwoord instellen
Figuur 1: Bekende gegevens
In
het logboek kan een patiënt inzien wat er met zijn of haar dossier
gedaan wordt. Het logboek wordt daarom ook als zeer prettig
ervaren. Er zijn een aantal punten gewijzigd zodat het logboek
overzichtelijker en duidelijker wordt voor zowel de patiënten als
behandelaren. Voorheen werd het logboek vervuild door de tooltip
logging. Het is nu ingesteld dat de tooltip met een vertraging van 1
seconde hovert. Dus de tooltip opent nu pas als een gebruiker 1 seconde
of langer op een afspraak staat, nadat de tooltip geopend is zal dit ook
gelogd moeten worden in het logboek.
Figuur 1: Patiënt log
Het
kan zijn dat de kliniek bepaalde vragenlijsten voor u heeft klaar gezet
in het portaal. U kunt deze vragenlijsten open via de functie
“vragenlijsten”.
In dit overzicht ziet u alle klaargezette vragenlijsten die u al voor uw afspraak kunt invullen.
Figuur 1: Overzicht vragenlijsten
Bij de status kunt u zien of u de vragenlijst reeds heeft ingevuld of niet.
Bij het openen van de vragenlijst wordt de 1e vraag
getoond. Indien u deze heeft ingevuld, klikt u op volgende en gaat u
verder naar de volgende vraag. Na ieder gegeven antwoord verschijnt een
nieuwe vraag.
Figuur 2: Volgende vraag
Bij iedere vraag staat hoever u bent in de vragenlijst:
Figuur 3: Nummer van de vraag
Als
u de laatste vraag heeft ingevuld, ziet u de status “Verzenden”. Als u
hier op klikt wordt de vragenlijst verzonden naar de kliniek.
Figuur 4: Vragenlijst verzenden
Een ingevulde vragenlijst kunt u nakijken door te klikken op “Bekijk” achter de vragenlijst.
Via de ‘Download’ kunt de vragenlijst downloaden.
Figuur 1: Agenda
Figuur 2: Historie
In
het volgende scherm ziet u alle afspraken die in het verleden hebben
plaatsgevonden. In de rechterkolom ziet u de patiëntstatus.
Figuur 3: Agenda historie
Indien u ook graag uw afsprakenoverzicht wil printen dan is dat ook mogelijk op het klantenportaal.
U ziet in de agenda functie een overzicht met alle afspraken.
Figuur 4: Afsprakenoverzicht printen
Het specialisme wordt bij de patiënt automatisch ingevuld. Dat kan niet gewijzigd worden.
Figuur 5: Agenda printen
Figuur 6: Afdrukoverzicht
Onder ‘Documenten’ kunt u alle documenten en brieven vinden die de behandelaar ter beschikking heeft gesteld.
Figuur 1: Documenten
Onder contacten vindt u evt. contactpersonen die voor u van belang zijn en die de kliniek ter beschikking heeft gesteld.
Figuur 1: Contacten
Indien
u problemen heeft met inloggen, kunnen nu op de link ‘Problemen bij
inloggen’ klikken. Zodra u hierop klikt, wordt een PDF-bestand geopend.
Dit bestand biedt informatie en instructies om in het patiëntenportaal
te kunnen inloggen.
Figuur 1: Problemen bij inloggen
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen indien u deze vergeten bent. Hierbij klikt u in het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’.
Figuur 1: Wachtwoord vergeten
In het volgende scherm worden u gevraagd om de naam van de zorginstelling en uw gebruikersnaam of e-mailadres te vermelden.
Figuur 2: Wachtwoord vergeten
Een e-mail wordt naar u verstuurd. Deze e-mail bevat een link om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Als u op deze link klikt, dan ziet u de melding zoals aangegeven in de afbeelding hieronder.
Figuur 2: Verificatie
U wordt gevraagd om uw BSN-nummer te vermelden. Vervolgens kunt u in dit scherm het nieuwe wachtwoord aanmaken.
In
het klantenportaal is het voor de patiënt belangrijk dat hij of
zijinzage heeft in zijn of haar afspraken, vragenlijsten en medicatie.
Dit laatste is nu voor de patiënt mogelijk gemaakt.
In
Asterisque kan er een Medication Officer worden ingesteld. Deze krijgt
de verzoeken voor het wijzigen van een medicijn via het klantenportaal
binnen als taak.
In
het klantenportaal is er een nieuwe tabblad bij gekomen genaamd
‘Medicatie’. Hier kan de patiënt een lijst zien van alle aan hem
voorgeschreven medicatie.
Hieronder is verder beschreven hoe dit werkt.
MEDICATIE OVERZICHT
Wanneer een patiënt in het klantenportaal doet inloggen is er een nieuwe tabblad genaamd ‘Medicatie’ zichtbaar.
Figuur 1: Tabblad ‘Medicatie’
Wanneer
de patiënt hier op klikt wordt er een lijst getoond van alle aan hem of
haar voorgeschreven medicatie. In ons voorbeeld is de volgende lijst
met medicatie beschikbaar voor de patiënt.
Figuur 2: Overzicht medicatie patiënt
In bovenstaand overzicht zijn o.a. zichtbaar:
Ook
heeft de patiënt de mogelijkheid om dit medicatie-overzicht te
downloaden middels een download knop aan de linker kant. Hieronder een
voorbeeld.
Figuur 1: Download medicatie
Het overzicht wordt vervolgens gedownload in PDF formaat en ziet er als volgt uit:
Figuur 2: Download medicatie: PDF file
Middels
het selecteren van een medicijn, door middel van het klikken op het
bolletje voor de gewenste te wijzigen medicatie, kan de patiënt het te
wijzigen medicijn selecteren.
Figuur 1: Selecteren medicatie
Door vervolgens op ‘wijziging aanvragen’ te klikken wordt er een nieuwe pop-up geopend.
Figuur 2: Wijziging aanvragen in medicatie
De volgende pop-up wordt geopend:
Figuur 3: Pop-up medicatie wijziging
In
deze pop-up kan de patiënt tevens aangeven waarom deze medicatie
gewijzigd dient te worden. In het vak ‘Omschrijving’ kan hij of zij een
uitleg hieromtrent geven.
Wanneer de aanvraag is verzonden krijgt de patiënt een melding dat het verzoek met succes is verzonden.