Selfservice portal Handleiding Asterisque

Selfservice portal Handleiding Asterisque



Handleiding self-service portal Asterisque.

Geef de volgende url in om u aan te melden voor de self-service portal: http://support.asterisque.nl/



sign-in pagina

Wanneer u een nieuwe gebruiker bent, klik dan op de link Registreer rechtsboven bij Nieuwe gebruiker. 

Na het registreren ontvangt u een e-mail om uw registratie te bevestigen.
Eenmaal geregistreerd kunt u zich aanmelden met het e-mailadres en wachtwoord.



signin aanmelden


Bent u het wachtwoord vergeten?


Signin wachtwoord vergeten

U kunt dit aangeven door op de link Terugzetten te klikken naast wachtwoord vergeten. Hierbij ontvangt u een koppeling voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord, dit wordt verstuurd naar uw e-mailadres.

Eenmaal aangemeld komt u op de startpagina terecht:


Startpagina

Op de startpagina kunt u terecht om:

*Uw profiel te bekijken door op de Profielfoto te klikken
*Handleidingen te bekijken via Kennisbank 
*Een reeds ingeschoten ticket te bekijken via Mijn omgeving
*Een artikel op te zoeken via de Zoekbalk of Helpcentrum
*Een ticket in te geven richting onze helpdesk via Tickets
*Om de meest populaire artikelen te zien via Populairste artikelen 
*Ook kunt u de breedte en lettertype van de pagina naar wens aanpassen via de A* 

Wanneer u de pagina in de volledige breedte aangegeven wilt hebben, of het lettertype aangepast wilt naar uw wens, dan kan dit door op de A* te klikken rechtsboven op de pagina. 

U ziet dat de breedte volledig kan worden weergegeven en het lettertype aangepast kan worden.

Wanneer u rechtsboven op het profielfoto icoon klikt, krijgt u de keuze om uw profiel te bekijken of zich af te melden.
Wanneer u kiest voor afmelden logt u uit op de pagina zodat een andere medewerker op deze computer kan inloggen met de eigen inlog gegevens.

Wanneer u op weergeven profiel klikt komt u op de profielpagina terecht.


Door op het camera icoon te klikken kunt u een afbeelding uploaden. 


profielfoto



Een foto is niet noodzakelijk maar wel leuk. Dan hebben wij een gezicht bij u als klant. Verder kunt u uw naam en weergave naam ingeven, we vragen u de gegevens volledig in te geven zodat we u beter van dienst kunnen zijn bij het 
beantwoorden van ingediende tickets.

Wanneer u vanaf de startpagina op Helpcentrum klikt, komt u bij de Handleidingen terecht.

Hierbij is de indeling aangehouden die u ook in Asterisque gewend bent. 
Bij de verschillende onderwerpen ziet u een basishandleiding terug over de werking van het onderwerp, zoals hieronder aangegeven bij Klantenportaal. Onder configuratie kunt u terugvinden hoe bijvoorbeeld het klantenportaal in te stellen via de instellingen in Asterisque.


helpcentrum



Mocht u de gewenste informatie niet meteen zichtbaar hebben, kunt u via de zoekfunctie de gewenste informatie opzoeken.


zoekfunctie

Mocht u met de informatie uit de handleidingen toch niet verder komen en een vraag willen stellen aan onze helpdesk, dan kan dit door een ticket in te dienen.


Dit kan op verschillende manieren, wanneer u op Mijn omgeving klikt ziet u een overzicht van de reeds ingegeven tickets en kunt hier ook de voortgang inzien.

Verder kunt u op deze pagina ook een nieuw ticket toevoegen.


Mijn omgeving



Tweede manier is om een ticket in te dienen door op de startpagina op Tickets te klikken, wanneer je een ticket wil toevoegen zie je de volgende gegevens:



Tickets

Bij het ingeven van een ticket zijn een aantal gegevens verplicht, deze worden aangegeven met een *.

We willen u vragen om zoveel mogelijk gegevens door te geven, wanneer het om specifieke gegevens bij een patient gaat, is het voor de helpdesk van groot belang om gegevens zoals een patiëntnummer en de stappen die u neemt in Asterisque door te geven.

Om onze manier van werken te verbeteren kan er worden gevraagd om uw klanttevredenheid aan te geven.
Wij willen u vragen hiervan gebruik te maken zodat we u in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn. 


klanttevredenheid
Als laatste willen we aangeven hoe u het aangemaakte profiel kunt wijzigen of compleet verwijderen.

Wanneer u via de profielfoto op weergeven profiel klikt, ziet u de gegevens die u bij het aanmaken heeft aangegeven, aan de linkerzijde is de link profiel beheren zichtbaar.

Hier kunt u gegevens wijzigen, maar ook een compleet profiel verwijderen.

Door onderaan op de pagina op ik begrijp het, doorgaan te klikken worden de gegevens van uw profiel verwijderd. 
Let op! De persoonsgegevens van dit profiel, inclusief de gebruikersnaam, het e-mailadres en de activiteit, zijn voorgoed verleden tijd en u kunt deze niet opnieuw openen.




    • Related Articles

    • Handleiding certificaat Asterisque installeren

      Handleiding certificaat installeren: In deze handleiding leggen wij u uit hoe u het SDB Asterisque certificaat kunt installeren in uw internet browser zodat u toegang krijgt tot uw SDB Asterisque omgeving. Sla het certificaat op dat u is aangeleverd. ...
    • Handleiding Patiënten

      Deze handleiding laat u de basis zien van de patiënten functie in Asterisque en hoe u deze kunt gebruiken. Klik op ‘Patiënten’. Figuur 1: Hoofdmenu U ziet vervolgens een overzicht van de laatste 10 opgezochte patiënten. Figuur 2: Patiënten In dit ...
    • UZI-Servercertificaat aanvragen of vernieuwen voor SDB EPD (Asterisque)

      Om een nieuw certificaat aan te vragen volgt u de stappen die hier weergeven worden: https://www.uziregister.nl/servercertificaat/vraag-een-uzi-servercertificaat-aan Ter ondersteuning zijn de te volgen stappen hieronder uitgebreid beschreven: Stap 1: ...
    • Handleiding EVS (Elektronisch Voorschrijf Systeem)

      VOORGESCHREVEN MEDICATIE VERSTUREN/UITDRAAIEN Met Asterisque kunt u medicatie voorschrijven en het recept via ZorgMail naar een apotheek versturen. U kunt het recept ook uitdraaien als PDF. De EVS module controleert standaard op allergieën. Daarnaast ...
    • Vecozo KVK-nummer wijzigingen voor toestemmingsverklaring (TSV) naar die van SDB Groep voor SDB EPD (Asterisque)

      Vanaf Oktober is de Vecozo toestemmingsverklaring "SDB Asterisque B.V." niet meer geldig. Alles moet zijn omgezet naar "SDB Groep B.V.". Het SDB Groep B.V. KvK-nummer is: 71577521 SDB Groep kan voor de volgende zorgdiensten een toestemmingsverklaring ...