In
de takenbak staan alle taken omschreven die aan u zijn toegekend of die
u zelf heeft ingevoerd. Hieronder zal uitgelegd worden hoe u kunt
werken met de takenbak.
U kunt uw eigen taken bekijken als volgt:
Klik op het 'Asterisque logo' links bovenaan de pagina
Figuur 1: Hoofdmenu
Hier treft u een overzicht van alle taken die aan u zijn toegewezen.
Figuur 2: Alle taken
Alle openstaande taken vindt u onder het tabblad 'Mijn taken'.
Vóór
deze taken staan checkboxes. Wanneer u deze aanvinkt geeft u aan dat de
taak is afgerond en u zult zien dat de taak vervolgens verdwijnt uit
dit overzicht.
Heeft
u de taak afgerond en wilt u terug zien welke taken u heeft gehad en
welke taken u allemaal heeft afgerond? Selecteer dan bij 'Filters' ook
'Afgeronde taken'. Deze filter staat standaard uit.
Hier ziet u vervolgens een overzicht van alle afgeronde taken, of deze op tijd zijn afgerond en wanneer deze zijn afgerond.
Figuur 3: Afgeronde taken
In dit tabblad kunt u direct taken opleggen aan anderen, aan uzelf of algemene taken toebedelen.
Figuur 1: Taak toevoegen
Figuur 2: Taak aanmaken
Onder dit tabblad is per discipline zichtbaar welke taken er zijn toegekend.
Figuur 1: Overzicht taken
De
taken die u hier ziet kunt u direct aanpassen. Dit kan door middel van
het klikken op het blauwe 'potlood' icoontje voor iedere regel.
De pop-up van de oorspronkelijke taak zal openen en hierin kunt u vervolgens uw wijzigingen aanbrengen.
Onder
dit tabblad vindt u dagelijks de nieuwste weetjes over de zorg en
andere zorggerelateerde zaken. Hier worden ook meldingen van Asterisque
weergegeven, bijvoorbeeld wanneer er een update beschikbaar is.
In Asterisque is het mogelijk om taken aan te maken voor andere gebruikers.
Dit kunt u doen als volgt:
Figuur 1: Taak toevoegen
Figuur 2: Nieuwe taak maken
Wanneer u klikt op 'Toevoegen' zal de taak voor de geselecteerde gebruiker als volgt zichtbaar zijn:
Bij de gebruiker die u als ontvanger van de taak heeft ingegeven wordt het belletje onder in het scherm rood.
Bij het klikken hierop is de taak die u zojuist heeft aangemaakt zichtbaar als volgt:
Figuur 3: Ontvangen taken
In
het 'Overzicht Takenbak' vind u een overzicht van alle taken die ooit
zijn aangemaakt in Asterisque, voor wie deze bestemd zijn/waren en
wanneer deze uitgevoerd dienen te worden.
Dit overzicht is alleen beschikbaar voor gebruikers die hiervoor ook daadwerkelijk geautoriseerd zijn.
Om dit overzicht te raadplegen doet u het volgende:
Figuur 1: Patiënten
Figuur 2: Overzicht taken
Figuur 3: Overzicht taken
U kunt hier ook filters toepassen om te helpen wanneer u naar een specifieke taak of tekst op zoek bent.
De
taken in de takenbak hebben allemaal een deadline. Indien er
bijvoorbeeld een taak in de algemene takenbak staat met de deadline van
vandaag, dan zal deze taak vandaag opgepakt moeten worden. Stel, er is
een taak die aangeeft dat de patiënt vandaag gebeld moet worden. Wanneer
de patiënt zijn/haar telefoon niet opneemt dan zal de deadline van de
taak aangepast moeten worden, zodat deze niet meer bovenaan de lijst
komt te staan. Het aanpassen van de deadline en het opnieuw toekennen is
nu mogelijk. Hieronder zal uitgelegd worden hoe dat aangepast kan
worden.
Figuur 1: Toekennen taken
Figuur 2: Algemene takenbak
Figuur 3: Taak bewerken
Figuur 4: Taak bewerken
Figuur 5: Uitvoerdatum
Het
is nu mogelijk om vanuit de patiëntenkaart een dashboard te openen waar
alle patiënt-gerelateerde taken zichtbaar zijn. Dit dashboard kan vanaf
elke patiënt-gerelateerde pagina geopend worden, waardoor u altijd
inzicht hebt in de openstaande taken voor de betreffende patiënt.
Om
het dashboard te openen klikt u aan de rechterzijde op het dashboard
icoontje. Het dashboard zal nu voor 30% over het beeld verschijnen. Klik
op het kruisje om het dashboard weer te laten verdwijnen.
Figuur 1: Het dashboard icoontje is zichtbaar aan de rechterzijde vanuit de patiëntenkaart
Figuur 2: Het dashboard komt voor 30% over uw beeld
U
kunt er ook voor kiezen om het dashboard vast te zetten, zodat het te
allen tijde zichtbaar is. Dit doet u door op het ‘pin’ icoontje te
klikken. Deze instellingen worden opgeslagen op uw gebruikersprofiel,
dus de volgende keer als u inlogt zal dezelfde instelling nog steeds
gelden. U kunt het dashboard weer ‘loshalen’ door op het loskoppelen
icoontje of het kruisje te klikken, zie figuur 5.
Figuur 3: Met het pin icoontje zet u het dashboard vast
Figuur 4: Het dashboard staat vast in beeld
Figuur 5: Koppel het dashboard los middels het loskoppel icoontje of het kruisje
Figuur 6: Wanneer u met de muis over de taak beweegt, ziet u aanvullende informatie
Wanneer
u over een taak beweegt met de muis, dan ziet u aanvullende informatie
over de betreffende taak, zoals de beschrijving en de aanmaker. Met
het edit icoontje aan de rechterzijde kunt u de taak wijzigen. U komt
dan in het bestaande ‘taak bewerken’ scherm.