Templates voor het aanmaken van nieuwe medewerkers

Templates voor het aanmaken van nieuwe medewerkers

In SDB*Salaris kunt u zelf templates aanmaken voor het invoeren van werknemers. Deze templates kunt u zelf vullen of aanmaken op basis van een bestaande medewerker.

SNEL EN EENVOUDIG EEN NIEUWE MEDEWERKER AANMAKEN M.B.V. TEMPLATES
Wat is er nieuw of veranderd?
U kunt templates of sjablonen aanmaken, en deze gebruiken voor het toevoegen van een nieuwe medewerker. Het sjabloon bevat alle benodigde standaardgegevens en -instellingen die voor de betreffende medewerker of functie nodig zijn. Bij het toevoegen van een medewerker hoeft u dan alleen nog maar de specifieke en/of afwijkende gegevens in te vullen. Zo kunt u bijvoorbeeld een sjabloon aanmaken voor een vrijwilliger of een parttimer.
Dit heeft twee voordelen:
1. u kunt een nieuwe medewerker sneller en eenvoudiger invoeren (efficiƫntie), en
2. u voorkomt mogelijke invoerfouten (kwaliteit).

Aanmaken van een sjabloon

Als eerste maakt u een sjabloon aan. U kunt dit sjabloon baseren op een bestaande medewerker of dienstverband.
  1. Start het programma 'Medewerker | Gegevens | Basisgegevens templates'. Het volgende scherm verschijnt:


  2. Selecteer een bestaand dienstverband van een medewerker door op de knop [Uitgebreid zoeken] te klikken. Daarna worden de gegevens op het scherm getoond.
  3. Geef het nieuwe sjabloon een naam en omschrijving.
  4. Op de verschillende tabbladen kunt u de gegevens gaan vastleggen die standaard horen bij het nieuw aan te maken soort dienstverband. Dit varieert per tabblad: uiteraard zijn de velden op een tabblad 'Functie' relevanter voor opname in een sjabloon dan de velden op het tabblad 'NAW'. Velden die 'blauw' gemarkeerd zijn, kunt u aanpassen voor het nieuwe sjabloon; velden die 'groen' gemarkeerd zijn, zijn al aangepast.


    Als u alle vaste standaardgegevens voor een dienstverband in het sjabloon hebt ingevuld, klikt u op de knop [Opslaan] (rechtsboven in het scherm).

Toevoegen van een nieuwe medewerker op basis van een sjabloon

Bij het invoeren van een nieuwe medewerker kunt u een bestaand sjabloon selecteren. Alle gegevens in het sjabloon worden dan vooraf ingevuld voor de medewerker. Daarna kunt u alle specifieke gegevens van de medewerker invullen, of eventueel de vooraf ingevulde standaardgegevens aanpassen.

  1. Open het programma 'Medewerker | Gegevens | Toevoegen medewerker'. Het volgende venster verschijnt:

    In dit venster kunt u het sjabloon selecteren waarop u de nieuwe medewerker wilt baseren, of kunt u een 'leeg' sjabloon selecteren. In het laatste geval worden er geen gegevens vooraf ingevuld, en dient u alle gegevens voor de medewerker nieuw in te vullen.
  2.  Kies een bestaand sjabloon door erop te klikken, of kies 'Lege template' om alle gegevens van een medewerker handmatig in te vullen.
  3. Vervolgens kunt u alle velden (ook de vooraf ingevulde) muteren en/of vullen met de gegevens van de toe te voegen medewerker.

 


    • Related Articles

    • Instroom welkomstmail templates

      Het proces voor de instroom van een nieuwe medewerker kan zodanig worden ingericht dat hierin een medewerkerstap is opgenomen. Als het instroomproces een medewerkerstap bevat en deze stap wordt bereikt, dan ontvangt de nieuwe medewerker een ...
    • Instroom nieuwe medewerker kan gegevens tussentijds opslaan

      Met de module Instroom kan een nieuwe medewerker via de mail uitgenodigd worden om een formulier met gegevens in te vullen. We hebben het mogelijk gemaakt dat de nieuwe medewerker dit formulier tussentijds op kan slaan, om later verder te gaan met ...
    • Instroom basisgegevens template

      Hoe maak ik een template? Ga naar SDB*Salaris > Medewerker > Gegevens > Basis gegevens templates. Vul een template naam met een bijbehorende omschrijving. Selecteer per tabblad de waardes die je bij de template wil standaardiseren. Blauwe velden kun ...
    • Stamtabel Verzuimactie templates

      De stamtabel verzuimactie templates is de basis van de wet Poortwachter acties. De acties worden aangemaakt zodra een nieuwe verzuimmelding in het proces volledig is goedgekeurd. Deze acties kunnen naar eigen inzicht van de organisatie aangepast en ...
    • Aanmaken API-key voor de WebAPI

      Om met de WebAPI van SDB HR/Salaris aan de slag te kunnen gaan, dien je over een API-key te beschikken. In deze infonote wordt beschreven hoe zo’n API-key kan worden gegenereerd. Een sleutel kan worden gegenereerd in SDB Beheer. Om in beheer een ...