Update proces en release notes
Wanneer we een nieuwe versie naar de stores sturen, doorloopt de app een aantal stappen voordat deze beschikbaar is voor eindgebruikers.
- Bouwen van de versie
Op dit moment gebruiken we geen vaste release structuur zoals je dit van onze andere pakketten gewend bent. Op een moment besluiten we een nieuwe versie te bouwen (een "build") en te testen. - Uploaden
Ons team stuurt de versie naar de stores van Google en Apple. - Review proces
De stores controleren de versie op bepaalde zaken die voor hen van belang zijn. - Gefaseerde uitrol
10% van de gebruikers ontvangt de update automatisch via de store.
Dit percentage kan op basis van apparaat, regio of gedrag variëren. Hier hebben wij als ontwikkelaars geen invloed op. Dit geeft ons wel de kans om te zien of er crashes, performance-issues of negatieve reviews binnenkomen. Als er problemen opduiken, kunnen de uitrol pauzeren of terugdraaien en de issues oplossen alvorens weer met stap 1 beginnen en een nieuwe build aanbieden. - Update op je telefoon
Als ja als gebruiker binnen het uitrolpercentage valt, krijg je de update zodra de store de automatische updates uitvoert (vaak ’s nachts of bij het openen van de store) mits je dit hebt ingesteld op je telefoon. Gebruikers buiten de groep blijven de oude versie gebruiken totdat zij in de volgende golf vallen. Handmatig zoeken naar updates via de store kan soms ook helpen eerder toegang te krijgen. Wanneer jouw organisatie gebruik maakt van Managed Devices ("werktelefoons"), kan het zijn dat je organisatie bepaald wanneer deze wordt vrijgegeven.
Tot slot kun je in de release notes via de app of via
ons portaal lezen. Via de app kun je je hierop ook abonneren, zodat je een mail krijgt wanneer er release notes beschikbaar zijn (en je binnenkort een update kunt verwachten). Je kunt
hier lezen waar en hoe je dit kunt doen.
Related Articles
Release notes
Wil je weten welke problemen we hebben opgelost? Wil je weten welke nieuwe features we voor je hebben gemaakt? Bekijk dan de release notes! Bij elke nieuwe release, groot of klein, publiceren we release notes met wat we aangepakt of gewijzigd hebben. ...
Wensen voor Octopus
Heb je een goed idee voor Octopus of wil je zien of een idee van een ander wellicht ook jouw werk met Octopus makkelijker maakt? Laat jouw stem horen via UserVoice! Op de pagina van UserVoice kun je stemmen op ideeën van andere klanten of jouw wens ...
Impersoneren SDB Octopus
Bij een storing of een fout (incident of bug) onderzoeken we hoe we dit op kunnen lossen. Meestal is dit via onze testomgeving. Het kan mogelijk zijn, dat we een storing niet op deze omgeving kunnen reproduceren. In dit geval kunnen we vragen om te ...
Conditional Access
Conditional Access een soort beveiligingsmaatregel die bepaalt onder welke voorwaarden iemand toegang krijgt tot een applicatie of systeem. Dit betekent dat het systeem kijkt naar verschillende factoren, zoals wie je bent, waar je bent, welke ...
Inloggen met meerdere accounts op één toestel
Stel dat je samen met je collega's op een afdeling op een gedeeld apparaat werkt, dan is het mogelijk om van gebruiker te wisselen. Deze methode kun je ook gebruiken als je werkzaam bent bij meerdere instellingen die Octopus gebruiken. 1. Ga in ...