Uren Forceren

Uren Forceren

In het managementportaal is het mogelijk om de uren van de medewerker te forceren. Let op dit is een aparte module die aangeboden wordt in Quebble Personeelsplanning

Er zijn twee knoppen zichtbaar:

  • Uren forceren

  • Week definitief maken



 

De functie is ervoor zodat managers geplande diensten, die medewerkers nog niet hebben ingeleverd, in kunnen leveren.

De knop forceren is alleen actief als er uren zijn die de medewerker nog niet heeft ingeleverd.

Als een medewerker zijn diensten al heeft ingeleverd, dan hoeven de uren niet geforceerd te worden en kunnen via het managementportaal gewoon gekeurd worden.

Het overzicht links onder geeft met iconen aan wat de status is van de medewerker


 

Klokje – de diensten zijn ingeleverd door de medewerker

Slotje open – de week kan nog definitief gemaakt worden

Pijl – de diensten zijn nog niet ingeleverd door de medewerker

Vinkje – deze medewerker heeft alle handelingen afgerond

 

Klik op de regel van Carols (in dit voorbeeld)

Haar overzicht is leeg


 


Maar de knop forceren is geactiveerd.

Klik op forceren en de diensten van Carola worden getoond


 

Ter vergelijking dit is wat de medewerker zelf ziet in de werknemersportaal

  



De diensten staan met een kalender in het overzicht, dit betekent dat ze uit de planning komen en nog ingeleverd kunnen worden.

 

Door forceren te gebruiken kan de manager deze uren inleveren voor de medewerker.

Selecteer de dienst of diensten of selecteer onderaan alles.

En klik dan rechts op forceren.


 
De diensten worden dan als goedgekeurd genoteerd.

 


Carola staat nu linksonder met een slotje, dit geeft aan dat de week nog niet definitief gemaakt is.

Met definitief maken wordt dezelfde melding getoond die de medewerkers ook zien. Het verschil in contract en werkelijke uren en verlof intrekken als dat van toepassing is.

Als de week definitief gemaakt is wordt de week van Carola aangegeven met een groen vinkje.


 

 En kan de volgende medewerker geselecteerd worden via dit overzicht.

 Let op de medewerker ziet in het werknemersportaal ook dat de diensten zijn geforceerd.

 
 

En het is inzichtelijk via de urenverwerking
 

Eventuele correcties kunnen altijd nog gedaan worden in de urenverwerking.


Aanpassingen

In het forceren scherm kunnen ook aanpassingen gedaan worden.


 

In de dienstregel kunnen alle stappen aangepast worden

 


  • Tijd

  • Pauze

  • Vestiging

  • Groep

  • Uurcode

  • Status

Bij elke dag kan een dienst worden toegevoegd.

Ook op een dag waarop geen geplande dienst stond ingepland.







    • Related Articles

    • Goedgekeurde uren rapport

      Dit rapport toont alle goedgekeurde uren van een medewerker waarop geselecteerd is bij het aanmaken van het rapport. Open ...
    • Uren met status

      Dit rapport geeft aan per medewerker hoeveel uren er zijn goedgekeurd en met welke status. Bij het aanmaken kan er gekozen worden om het rapport te tonen per medewerker of per vestiging. In de kolom “Uren”, staan de gekeurde uren voor de dienstdatum ...
    • Logboek goedkeuren uren

      Dit rapport geeft een logboek weer met de goedgekeurde uren van de medewerkers. Het rapport toont de goedgekeurde uren van een medewerker, Welke manager de uren heeft goedgekeurd en wanneer dit is gedaan. Open ...
    • Goedgekeurde uren per uurcode rapport

      Dit rapport toont de uren die goedgekeurd zijn, per medewerker, per week van een vestiging. En op welke uurcode / status de uren geschreven zijn.
    • Overzicht gewerkte uren per persoon

      Het rapport geeft per medewerker aan hoeveel uren van de medewerker zijn goedgekeurd. En op welke uurcode de uren geschreven zijn. Open ...