Verantwoordelijke wijzigen #Backoffice

Verantwoordelijke wijzigen #Backoffice

Wat

Wanneer een kind een goedgekeurd contract heeft en er is al een keer gefactureerd aan de huidige verantwoordelijke (ouder), heeft het wijzigen naar een nieuwe verantwoordelijke gevolgen. Zodra er in deze situatie wordt gewijzigd van verantwoordelijke zal het kind twee jaaropgaven krijgen, omdat de maandfactuur altijd op naam van de verantwoordelijke van het moment van factureren staat. Daarom is het belangrijk dat deze handeling goed uitgevoerd wordt.

Om van verantwoordelijke te wijzigen moeten de volgende stappen doorlopen worden.

Hoe

  1. Ga naar Familie > Kinderen > open het betreffende kind waarbij de verantwoordelijke moet worden gewijzigd
  2. Kies bovenin voor Wijzig verantwoordelijke
  3. Er verschijnt een pop-up scherm waarin gekozen kan worden wie de verantwoordelijke moet worden. Is het een ander dan de persoon die nu al gekoppeld is aan het kind, dan kan er bij het veld Andere keuze een ander persoon gekozen worden

    LET OP! Vergeet niet om het vinkje te selecteren voor Andere keuze. Wanneer dit vergeten wordt zal de verantwoordelijke niet aangepast worden.
  4. Kies de nieuwe verantwoordelijke en kies vervolgens voor OK
  5. Wanneer er bij de nieuwe verantwoordelijke geen IBAN en tenaamstelling is ingevoerd en deze wel nodig is voor het contract, verschijnt hier in een pop-up scherm een melding over. Vervolgens kunnen bij de nieuwe verantwoordelijke de gegevens aangevuld worden
  6. In de kindkaart is zichtbaar dat de verantwoordelijke gewijzigd is naar de nieuwe keuze. De nieuwe verantwoordelijke heeft ook direct een nieuw debiteurnummer en mandaatdatum gekregen
  7. De nieuwe verantwoordelijke ontvangt ook direct een bevestigingsmail


    • Related Articles

    • Debiteurennummer aanmaken #Backoffice

      Alle verantwoordelijke ouders krijgen vanuit KindPlanner een debiteurennummer wanneer een contract wordt aangeboden. Wanneer een ouder geen debiteurennummer heeft komt dat doordat na het aanbieden van het contract de verantwoordelijke is gewisseld. ...
    • Planning wijzigen #Backoffice

      Ieder kind heeft een planning met daarbij een contract. Wanneer de planning nog niet definitief is kan deze gewoon gewijzigd worden via de backoffice. Zodra de planning wél definitief is kan deze ook nog gewijzigd worden, maar moet er een extra stap ...
    • Systeemgebruiker (Ouderportaal) #Backoffice

      Wat Ouders hebben een systeemgebruiker in de backoffice nodig om te kunnen inloggen in het Ouderportaal en in de OuderApp. Deze systeemgebruiker hangt aan het e-mailadres van de ouder. Willen beide ouders gebruikmaken van het Ouderportaal/OuderApp ...
    • Wachtwoord wijzigen #backoffice

      Bij een verloren wachtwoord of andere reden om het wachtwoord te wijzigen kan dit (mits je de juiste rechten hebt) via de onderstaande stappen: Ga naar Instellingen > Users Zoek onder EMAIL naar de juiste gebruiker/groep/ouder Open de juiste ...
    • Contract wijzigen #Ouderportaal

      Een ouder kan een contract wijzigen of van opvangtype veranderen, bijvoorbeeld van KDV naar BSO. De ouder kan dit via het ouderportaal aanvragen. De aanvraag komt binnen in de backoffice, waarna deze in behandeling wordt genomen. Na het ...