Versiebeheer op metadata: in- en uitchecken in InTouch
Introductie
Zodra je als beheerder gebruik maakt van InTouch vinden wij het belangrijk dat je naast grip op data ook grip op de configuratie van het platform houdt. Hierin ondersteunen wij middels versiebeheer.
Deze functionaliteit heeft een aantal grote voordelen:
- Er wordt gelogd wie welke wijziging maakt, werkt er iets niet meer? Dan kan een consultant of support medewerker altijd opzoeken door wie welke wijzigingen zijn aangebracht.
- Minder foutgevoelig, je kiest er bewust voor om een wijziging aan te brengen
- Bij parallelle configuratie door meerdere beheerders overschrijf je niet per ongeluk elkaars werk
Hoe werkt het?
Zodra je een beheerder rol hebt en naar een beheercomponent gaat (in dit voorbeeld nemen we KPI's), dan zie je het volgende scherm:
In eerste instantie zijn alle regels 'greyed out' en niet te muteren.
Klik op het vinkje van de regel die je wil muteren, er verschijnt nu bovenin een balk met onder andere de optie 'uitchecken':
Je kunt nu de gewenste wijzigingen aanbrengen, ben je klaar? Druk op de opslaan knop rechtsboven en druk vervolgens op de knop inchecken:
Een item per ongeluk uitgecheckt en liever geen wijzigingen aanbrengen? Geen probleem, je kunt eenvoudig op de knop 'Uitchecken annuleren' klikken:
Belangrijk om te weten
Een regel kan maar door één iemand tegelijk uitgecheckt zijn. Indien een item al is uitgecheckt krijg je daar een melding van en zie je ook door welke collega het item is uitgecheckt.
Vergeet een item niet in of uit te checken, een andere collega kan jouw uitcheck actie namelijk niet ongedaan maken en wordt daardoor beperkt in de mogelijkheden totdat jij de actie afrondt
Related Articles
Hoe laat ik gebruikers navigeren naar een website/intranet site buiten InTouch?
Introductie Aan de rechterkant van InTouch kan een snelmenu weergegeven worden. Dit snelmenu bestaat vaak uit links naar Power BI rapporten en als favoriet gemarkeerde pagina's. Het is ook mogelijk om een link naar een website of intranet op te nemen ...
Starten met InTouch: een overzicht
Introductie SDB Analytics InTouch is een Business Intelligence (BI) tool waarmee je inzicht krijgt in de prestaties van je organisatie. Op basis van verzamelde data uit systemen als elektronische cliënt- of patiëntendossiers, HR en financiële ...
Doorontwikkeling en release notes
Introductie Wij werken binnen het SDB Analytics platform Agile, dat wil zeggen dat er in blokken van 2 weken (zogenaamde sprints) wordt gewerkt aan functionaliteit en/of het oplossen van bugs. Wel zo prettig, zo kunnen we in korte tijd zoveel ...
Commentaar/opmerking plaatsen op pagina
Introductie Het is mogelijk om persoonlijk of organisatie-breed commentaar/opmerking te plaatsen op een pagina van InTouch. In dit artikel leggen we uit hoe je dit doet. Het toevoegen van een opmerking is niet altijd beschikbaar, alleen als het ...
InTouch: een overzicht voor beheerders
Introductie InTouch is een webapplicatie welke ontwikkeld is en beheerd wordt door SDB Analytics. Aan het eind van dit artikel heb een beeld van wat jij als beheerder kunt inrichten. Dit artikel is geschreven voor beheerders van InTouch bij ...