Versiebeheer op metadata: in- en uitchecken in InTouch

Versiebeheer op metadata: in- en uitchecken in InTouch

Introductie

Zodra je als beheerder gebruik maakt van InTouch vinden wij het belangrijk dat je naast grip op data ook grip op de configuratie van het platform houdt.
Hierin ondersteunen wij middels versiebeheer. 

Deze functionaliteit heeft een aantal grote voordelen:
  1. Er wordt gelogd wie welke wijziging maakt, werkt er iets niet meer? Dan kan een consultant of support medewerker altijd opzoeken door wie welke wijzigingen zijn aangebracht.
  2. Minder foutgevoelig, je kiest er bewust voor om een wijziging aan te brengen 
  3. Bij parallelle configuratie door meerdere beheerders overschrijf je niet per ongeluk elkaars werk 

Hoe werkt het? 

Zodra je een beheerder rol hebt en naar een beheercomponent gaat (in dit voorbeeld nemen we KPI's), dan zie je het volgende scherm: 



In eerste instantie zijn alle regels 'greyed out' en niet te muteren.

Klik op het vinkje van de regel die je wil muteren, er verschijnt nu bovenin een balk met onder andere de optie 'uitchecken':



Je kunt nu de gewenste wijzigingen aanbrengen, ben je klaar? Druk op de opslaan knop rechtsboven en druk vervolgens op de knop inchecken:



Een item per ongeluk uitgecheckt en liever geen wijzigingen aanbrengen? Geen probleem, je kunt eenvoudig op de knop 'Uitchecken annuleren' klikken: 




Belangrijk om te weten

  1. Een regel kan maar door één iemand tegelijk uitgecheckt zijn. Indien een item al is uitgecheckt krijg je daar een melding van en zie je ook door welke collega het item is uitgecheckt.
  2. Vergeet een item niet in of uit te checken, een andere collega kan jouw uitcheck actie namelijk niet ongedaan maken en wordt daardoor beperkt in de mogelijkheden totdat jij de actie afrondt.


Laatste update van dit artikel: januari 2025


    • Related Articles

    • Starten met InTouch: een overzicht

      Introductie SDB Analytics InTouch is een Business Intelligence (BI) tool waarmee je inzicht krijgt in de prestaties van je organisatie. Op basis van verzamelde data uit systemen als elektronische cliënt- of patiëntendossiers, HR en financiële ...
    • Doorontwikkeling en release notes

      Wij werken binnen het SDB Analytics platform Agile, dat wil zeggen dat er in blokken van 2 weken (zogenaamde sprints) wordt gewerkt aan functionaliteit en/of het oplossen van bugs. Wel zo prettig, zo kunnen we in korte tijd zoveel mogelijk waarde ...
    • InTouch: een overzicht voor beheerders

      Introductie InTouch is een webapplicatie welke ontwikkeld is en beheerd wordt door SDB Analytics. Aan het eind van dit artikel heb een beeld van wat jij als beheerder kunt inrichten. Dit artikel is geschreven voor beheerders van InTouch bij ...
    • Authenticatie & autorisatie

      Authenticatie Wij koppelen samen jullie eigen "identity provider" (bijv. AzureAD, HelloID) aan SDB Identity. Vervolgens kan een beheerder ervoor zorgen dat gebruikers toegang krijgen tot de Analytics applicatie(s). Deze koppeling maakt gelijk single ...
    • UserVoice: wensen indienen via de gebruikerscommunity

      Rechtsboven in InTouch vind je de koppeling naar het UserVoice portaal: Dit is dé plek waar je wensen terug ziet komen die zijn ingediend met betrekking tot de doorontwikkeling van SDB Analytics en bijbehorende inzichten. Voor wie? UserVoice is door ...