Het gebeurt wel eens dat een account van het cliëntportaal verwijderd dient te worden. Bijvoorbeeld omdat een e-mailadres of telefoonnummer niet meer klopt.
Heb je beheerrechten voor het cliëntportaal, dan vind je daar de optie "Account verwijderen".
Deze optie brengt je naar een scherm waar je een (geldig) e-mailadres dient in te vullen en vervolgens via [Zoeken] kunt controleren of er een account bestaat voor dat e-mailadres. Als er geen account wordt gevonden, dan wordt je daarvan op de hoogte gebracht.
Als het e-mailadres wel leidt tot een account, dan wordt bevestigd dat de gebruiker is gevonden. Daarbij wordt het e-mailadres nog eens herhaald maar wordt ook het telefoonnummer vermeld. Op die manier kun je extra controleren of het de juiste gebruiker betreft.
Ben je zeker dat je de juiste gebruiker te pakken hebt? Dan kun je ervoor kiezen om dit account te verwijderen via [Account verwijderen]. Er wordt gevraagd om dit nog eens extra te willen bevestigen. Kies je voor [Ja], dan wordt het account (en alle daaraan gekoppelde informatie) definitief verwijderd.